D&D Carl's campaign of pro-ness +5

Startat av Martoow, maj 01, 2007, 20.33

Föregående ämne - Nästa ämne

Martoow

På söndag fortsätter jakten på Vantus Vanderboren.
Vi slutade ungefär där Celithran slaktade ett gäng banditer i jakt på sina droger om jag inte misstar mig.

Förresten, vad skulle en underjordisk tortyrkammare kosta?  :twisted:
No expansion without equilibrium
No conquest without control
Pursue success in serenity
and service to the Tau\'va

Carl

Mmm, på söndag fortsätter det.

Förra gången vi spelade blev ni instängda i det övergivna smuggelkomplexet under papegoj-ön, och mannen som stängde in er var ju ingen annan än Vanthus Vanderboren själv. *gasp* Det börjar ju bli spännande!

Just det, i tunnlarna hittade ni också ett brev skrivet av Vanthus kompanjon Penkus, där han nämnde att Vanthus, och han, var med i ett gille som kallades för "Lotus Draken". Mmm, det verkar som om jakten på Vanthus börjar dra ihop sig.

Vi slutade precis efter att Celithran jagades över hustaken i Shadowshore av några sliskiga skurkar. Celithran överlevde dock efter att ha kastat ner skurkarna från taken och skjutit en med ett armborst, och han kunde fullfölja sitt möte med Svartkåpan och få sitt baccaran, som Julle av någon udda anledning fick för sig att han skulle ha.

Men fortsättning följer, både på jakten efter den mystiske Vanthus Vanderboren och utvecklingen av Celithrans.. ehm.. mörkare sida. Kommer han att bli beroende av baccaran eller inte. Det är det som är frågan.

Och en underjordisk tortyrkammare. Ja, Martin...
Det beror förstås på var den ska ligga hur stor den ska vara, och vad du ska ha för tort.. eh.. redskap, men jag skulle säga att den kostar förmodligen omkring ett par tusen guld mynt, minst!
Så det tar nog ett tag innan du har råd med en sån.

Men frukta icke! På söndag fortsätter det storslagna äventyret, och det kommer förmodligen att klirra gott i era kassor! Fast det är förstås om ni överlever ännuen spelomgång i "The Savage Tide". Muhahahaha!

Shump

KNARK! på carl

Men vad är det för tid som gäller på söndag?

Man skulle också kunna göra så att om Martin eller Carl efter varje spel går in och postar tid och datum nästa gång, så alla vet det. Om någon sedan inte tycker om dem postar man nya förslag. man kan köra med regeln; senaste gäller.
Intervallerna mellan spelan tycker jag ska vara ungefär 1-2 veckor.

Martoow

Låter som en bra idé...
... nu har jag dessutom nyckel, så det kommer att gå en hel del smidigare att anordna en D&D-dag.

Plus att man kan slänga in en recap efter varje också så att det går att förbereda sig lite innan nästa Spelkväll.  :D
No expansion without equilibrium
No conquest without control
Pursue success in serenity
and service to the Tau\'va

Martoow

Jag föreslår att vi börjar spela vid klockan 13.00 prick, imorgon, så man kan ju försöka vara där en halvtimme innan.
No expansion without equilibrium
No conquest without control
Pursue success in serenity
and service to the Tau\'va

Martoow

Ja, söndagens speldag fortlöpte utan problem.
Snällt av Dennis att lyfta stämmningen litegrand genom att börja tåflirta, det uppskattas.

Nästa spelomgång planeras till torsdagen den 17 maj om det inte är någon som motsätter sig.

Nästa gång kanske jag får min tortyrkammare. *insert sinister laughter here*
No expansion without equilibrium
No conquest without control
Pursue success in serenity
and service to the Tau\'va

TheRevenger

HeHe allt ifrån tåflört till psykopatiskt utförande av tortyr finns ju men du kommer inte ha så mycket pengar då :P ... Men hade carl sagt ett par grejer så hade jag nog idag varit en Yuan-Ti fighter men min lilla Rouge fungerar :D så denna torsdag ska vi då köra en ny omgång å klara oss ur skiten vi sitter i


Erik
Death is the end some say... But I say that even death has an end!

The Great devourer is upon us! Join their crusade on all living things or be Devoured

Martoow

Men som du säger!
Jag kan ju inte vara med på torsdag din lilla halfling, därför är det torsdag den sjuttonde maj! Muahhahahaha!
Förresten har herr Necrontius koll på läget... så vi kommer med stor sannolikhet att klara oss igenom denna grotta också.

Jag misstänker att her Vanthus är det stora monstret i grottan... han har snubblat in i en härva med onda magiker.
Jag kanske skulle ta och gå med i deras ondskefu... eller jag menar, vi kanske skulle ta och göra slut på Vanthus's lidande? :twisted:
Om vi kan få en glimt av mostret så kanske vi kan klura ut hur man effektivast "neutraliserar" det.
No expansion without equilibrium
No conquest without control
Pursue success in serenity
and service to the Tau\'va

Shump

Men martin din knas, kom du inte ihåg att vi redan har mött Vanthus, på pappegojön. Vad jag kan komma ihåg så var han inte alls likt ett monster då :P

Tänkte på 17 Maj. DET ÄR JU KRISTIHIMMELFÄRDSDAGEN!!! O:  = VI ÄR LEDIGA = VI KAN KNARKA D&D HEEEELA DAGEN! Vad sägs?! Jag föreslår att vi träffas som sist, 13:30 vid armagedon och försöker börja senast 14:00.

Martoow

Vanthus kanske har blivit muterad/förtrollad sen vi såg honom senast. :D


Nu i söndags möttes vi klockan 12.30 och började (strax efter) klockan 13.00.
Det tycker jag är en lagom tid... då käkar man ju precis innan.  :D
Så nästa spelomgång blir Torsdagen den 17:e Maj klockan 12.30?

Har Carl förresten börjat slipa lite på en till recap?
No expansion without equilibrium
No conquest without control
Pursue success in serenity
and service to the Tau\'va

Shump

Jag tycker nog 12:30 är lite för tidigt, för det tar ungefär en halvtimma för mig att cykla, och jag vaknar tidigast klockan 10:00. Då hinner jag endast äta frukost. Därför tycker jag att vi tar det en timma senare, 13:30. Förra gången var det ju ingen som han äta innan iaf.

Eller, ett annat förslag är att vi satsar på at ta det tidigt om vi ända ska äta där. Om vi satsar på att börja kanske 10:30 eller något sånt. Så kan man knarka HEEEEEEEEEELA dan och kvällen ((:

Martoow

aa, det låter jävligt najs. Jag kan tänka mig att spela nu på söndag också dessutom. Knarka D&D måste vi göra nu.  :D
No expansion without equilibrium
No conquest without control
Pursue success in serenity
and service to the Tau\'va

Shump

Söndag är ingen bra idé, med tanke på att vi har kemiprov dagen efter och att carlär i sin stuga :P

Martoow

Men i och med att det verkar som att jag kom in på arvidsjaursgymnasiet så kanske vi kan knarka D&D asamycket i sommar... för sen kommer jag att vara bortrest för det mesta.  :(

Men jag tror att jag kan komma hem kanske ett par ggr per månad iaf. Det öppnar möjligheter för spelande även i höst, även om det kommer att vara mycket mer sällan.
No expansion without equilibrium
No conquest without control
Pursue success in serenity
and service to the Tau\'va

Martoow

Okej... nu är det slutligen bestämt:

Fredag den 18:e maj klockan 10:30 BÖRJAR spelandet. Var där i tid så att vi kan börja spela.  :)
No expansion without equilibrium
No conquest without control
Pursue success in serenity
and service to the Tau\'va