You are Here:
Brädspel på torsdagar

Författare (läst 159399 gånger)

SV: Brädspel på torsdagar
« Svar #1515 skrivet: oktober 23, 2017, 12.17 »

globetrotter

• Champion Kobold
  • 713
    Antal inlägg
    • Visa profil
    • Globetrotter Games
Nu på torsdag är jag själv på brädspelsmässan i Essen och lär hitta nya spännande spel. Tre av dem är redan planerade att ha med på brädspelsdemon på BSK veckan därpå (se bsk.armagedon.se )

Jag räknar med att PeterW och Mekka kommer att stå för kommande torsdagskväll i min frånvaro. Hjälp dem med att fylla i närvarolistan.

På tal om BSK, vi kör torsdagen därpå som vanligt, men det uppskattas om alla börjar med att hjälpa till att bära konventsmaterial till bilar och om möjligt köra i ett lass till Bäckäng, ifall ni har en bil med er.

En förening behöver hjälp av sina medlemmar!
/Carl

« Svar #1516 skrivet: november 01, 2017, 08.20 »

globetrotter

• Champion Kobold
  • 713
    Antal inlägg
    • Visa profil
    • Globetrotter Games
Hoppas ni var många och spelade förra torsdagen!
Det blir som vanligt nu på torsdag, men det är önskvärt att vi ger bsk-bärande lite tid innan vi spelar.
Jag kommer att ha med 3 utsocknes som kommer för BSK och vi spelar några av mina nya spel. Dock har ni chansen att spela 3 av dem på BSK brädspelsdemo på lördag från kl 10 i kafeterian.
/Carl

« Svar #1517 skrivet: november 07, 2017, 09.11 »

globetrotter

• Champion Kobold
  • 713
    Antal inlägg
    • Visa profil
    • Globetrotter Games
Denna gången blir det en väska full av nya spel. Visserligen endast de jag spelat tidigare, då jag just nu inte hunnit läsa ikapp reglerna för de övriga... men de kommer :-)
Rajas of Ganges, Professor Evil and the Citadel of Time (coop), Nusfjord (av samme som gjort Agricola m fl), Otys (postapokalyptiskt dykarspel, min favorit från Essen) och Tadmor.

Dessutom har jag med "Unlock!", då jag själv spelat alla tre scenarierna. Detta är ett s k "escape room"-spel, dvs lös tillsammans gåtor för att ta er ut ur rummet. Ska ta en timma att lösa, men går inte att spela om. Finns en app för både android och iphone som håller reda på tiden och kan ge ledtrådar och dessutom används den för att skriva in 4-ställiga låskoder, så man får veta ifall man lyckas låsa upp vissa lås.
Riktigt roligt och man behöver inte ens läsa reglerna, utan kan köra ett 10-minuters tutorial, där regler står på korten allt eftersom :-)
Tänkte sälja det till GothCon, men ni andra kan få chansen att utmana det först!
/Carl

« Svar #1518 skrivet: november 14, 2017, 08.32 »

globetrotter

• Champion Kobold
  • 713
    Antal inlägg
    • Visa profil
    • Globetrotter Games
Strax torsdag med brädspel!
Då jag spelade Gaia Project förra veckan, så är spelväskan orörd sedan förra veckan.
Punchning av de sista 4 spelen är nästan klart, så de dyker upp så fort jag är påläst på dem.
/Carl