Namn- och loggobyte på Spelföreningen Armagedon

Startat av Spiff Rymdspionen, oktober 14, 2017, 09.14

Föregående ämne - Nästa ämne

Spiff Rymdspionen

Den 26/11, klockan 13:00 i förenings lokaler, kommer vederbörande, och kanske andra i styrelsen, att hålla ett första (och eventuellt enda) diskussionsmöte kring föreningens namn- och loggobyte. Det kommer att presenteras en variant av loggan som vi i styrelsen tänkt oss den, samt arbetsnamnet som vi just nu utgår ifrån, Borås spelförening.

Tanken bakom namn- och loggobytet är tvåfaldigt.

I och med att vill växa så behöver vi vara tydligare med vad våran förening faktiskt gör. Det förenklar för intresserade som inte redan är bekanta med medlemmar eller föreningen, att hitta oss.
Ett tydligare namn förenklar i mötet med omvärlden. I vårat växande så kommer vi att vara allt mer och mer beroende av olika institutioner inom kommun och stat, men också av nya medlemmar. Det är viktigt att vi ger ett någolunda seriöst intryck i bemötandet med dessa. 
Vi vill också förenkla för en ny styrelse, som inte har en historia med föreningens namn, med ovan kontakter.

På medlemsmötet höll vi ingen diskussion kring styrelsens planer, men på det kommande mötet så är du välkommen att vädra alla bekymmer eller egna idéer du kan tänkas ha. Förslaget kommer sedan att presenteras som en proposition från styrelsen till årsmötet, eller om vi känner att det inte finns ett intresse eller röster mot våra idéer, så finns möjligheten att vi istället tar ett styrelsebeslut kring frågan.

Om du känner att datumet är dåligt, eller om du har frågor som du inte riktigt vet huruvida de passar, pm:a mig, så skall jag försöka svara på dem, eller eventuellt bära med dina synpunkter till mötet.

Då Facebook är lite av en soppa för att nå ut med bred information så får du hemskt gärna peka, de som du tror kan ha intresse av det, mot detta inlägget.

Som kassör så har jag dessutom semla-befogenheter, och jag är inte rädd för att missbruka det i fördel till de som närvarar.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Spiff Rymdspionen


En liten påminnelse om ovan möte. Kom förbi, drick en kopp kaffe och ät en bulle, och berätta vad du tycker.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

emil


mlkr

Kort update: Mötet idag gick bra & vi höll igång ca 2,5 timmar innan vi beslöt sätta punkt för denna gång.

Kort & koncist (& enligt mig) så diskuterade vi värdet av tradition/historia/nostalgi samt värdet av varumärke/image/marknadsföring. Samt hur de är sammanlänkade.

Om det blir ett namnbyte tror jag personligen att vi alla kommer kunna enas om ett alternativ som tar hänsyn till föreningens historia & ger oss en bra bas att ta avstamp ifrån när vi tillsammans tar oss an föreningens framtid.
/Veni Vidi Vicious