BSK 25?

Startat av Barcus, november 08, 2006, 14.25

Föregående ämne - Nästa ämne

Barcus

Jag satt precis och läste igenom några topics på BSK 23 tråden, har läst LITE på BSK 24 tråden efter som jag i år ej har vart så angagerad i föreningen.

Jag slogs genast av att det ser ut att ha gått väldigt smidigt i år har jag helt fel ?

Om jag inte har det är det för att det finns fler personer som är villiga att hjälpa till eller för att konventet var minder i år?

Eller var det bara så att de som fixade med prylar innan konventet bara inte "klagade" så mycket?

Jag kan säga att jag ser det som mycket positiv för framtiden.
Puss På Skinkan
Marcus Johansson

Clifford

Citat från: "Barcus"

Eller var det bara så att de som fixade med prylar innan konventet bara inte "klagade" så mycket?


Ok, jag ska låta bli att bli förolämpad av det där.... :roll:

Faktum är att det var betydligt fler medlemmar på Geddon som engagerade sig ett par månader innan konventet i år. Jag minns ett av förra årets möten som bestod av mig, Dina och Marie. Det har tillkommit flera nya förmågor i år, det är mycket bra.

Dessutom ska man inte glömma att årets konvent ju utgick från ett par förenklingar, såsom inga mat-avtal, avsevärt minskat besökarantal, bara 2 rollspelsturneringar och dåliga/obefintliga sov- och duschmöjligheter, en mycket förenklad föranmälningsprincip som slapp de krångliga laganmälningsproblemen för rollspel tex, en sen och ganska torftig hemsida (dock väl fungerande, bra jobbat Sebbe)

På rak arm skulle jag gissa att vi hade hälften av det normala antalet arrangemang i år och dubbelt så många som arbetade med förarbetet.
Klart det går bra då! :thumbleft:

Ivar

Det kanske faktiskt är så man ska gå till väga för att hitta tillbaka till glädjen i konventsarrangerandet! (som bland annat för mig var nästan helt borta) fler arrangörer färre besökare alla jobbar mindre blir inte lika slitna, stressade osv. Jag tror att vårat gamla konvent var för stort för vårat eget bästa. Ska vi bara se hur det gick ekonomiskt.
//En Ivar som tyvärr inte var med o arrangerade.
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Ewers

Skall tillläggas att mottot var "så lite arrangörer som möjligt".

I år var vi ca 75 arrangörer och jag vet inte om det är mindre än vad det var förra året, eller åren innan dess. Jag vet dock att det inte borde vara speciellt många fler även om vi ökar konventets omfång. Det är bättre med en mindra styrka som känner band till varandra än att ha många som är främlingar till varandra.

Kom på efter-lonventetmötet så får ni veta hur konventet gick.