Att göra-lista

Startat av jonas, augusti 17, 2005, 13.11

Föregående ämne - Nästa ämne

Clifford

I någorlunda prioritetsordning:

    *Fixa internet-anmälningssystem, helst från Lincon
Cliff/Fixat
*Fixa hemsida Dina/Fixat
*muggar Dina/Fixat
*Ringa runt och boka arrangemang löpande uppgift för alla, Dina koordinerar/Fixat
*Sammanställa lista över vilka arrangemang vi har Dina
*Ringa runt och boka Spelledare Jimmy
*Göra reklam i Sverox, på TV, radio, whatever Någon?
*Göra avtal med restauranger (Wok Village kanske?) Cliff & Gunilla
*Göra knappar Jon "Jonte"/beställt
*Göra matkuponger Kalle
*Sammanställa personallista Marcus Johansson
*Skaffa personal Marcus Johansson
*Utse ansvariga (Auktion, Brädspel, Tabletop, Rollspel, Städning, Säkerhet, Ordförande, Kassör, Reception, Kortspel, Hemsida, Kiosk, Transport) FIXAT
*Schemalägga konventet Cliff/Fixat
*Skapa en logga/grafisk profil för konventet FIXAT
*Fastställa arbetsvillkor FIXAT
*Fastställa inträde FIXAT
*Flyers för Borås? Någon?
*Kontorsmaterialinköp Marcus Johansson
*Ansöka om sanktionerade turneringar Per Odlund/Svenska Magic Fixat
*Kontakta brandmyndigheten Anders Petterson
*Fastställa tider för gymnastikhallar Dina/Fixat
*löpande kontakt med Bäckäng Dina/Fixat
*Fastslå Budget Matthias Hake
*Prestera lite information och artiklar till Districted News Tobias
*Latinskt ordspråk FIXAT
*Hyra Bussar Tommie Kuismin
*Skaffa rockar och armband för staben respektive besökare Fredrik "Heavy" Haaranen
[/list]

jonas

Jesus fucking christ man...

System overload. Återkommer efter lunchen.

sebbe

hur mycket kostar det oss att göra knappar?
första bästa sida för färdiggjorda knappar som jag kollade på tog typ 2-3 kr/st för 1000 st (http://www.mera.se)
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Clifford

Har nu skickat en förfrågan om knappar till vår medlemskontakt på området...

Dessutom ska jag sammanställa att-göra listan längs en tidsaxel, om ingen annan orkar.

Och så ska jag skriva artikel till Sverox. Bajs.

Heavy

För knapptillverkning tycker jag vi ska försöka anlita vår egen Jonte som bygger såna lite vid sidan av..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

jonas

Har vi inte en stans/press-maskin för detta ändamål?

Clifford

Citat från: "Heavy"För knapptillverkning tycker jag vi ska försöka anlita vår egen Jonte som bygger såna lite vid sidan av..

Se min post ovan...det var Jonte jag syftade på. Ny info: Kostnad ca. 3000:-

Citat från: "Jonas"Har vi inte en stans/press-maskin för detta ändamål?

Nej, vi brukade låna medmera produktions maskin (typ hela året då de inte använde den...) och göra egna knappar. Jag anser dock att det är värt att betala för knappar.

jonas

Har vi/Vad kostar "lisebergsband"?

Clifford

Vi har använt band, de är billiga, fula och av besökarna inte särskilt omtyckta. Nu är vad jag vet nästan alla band slut så vi kan inte använda dem om vi inte köper nya.

sebbe

håller med, det är inte en kostnadsfråga.
knappar är mycket trevligare än band, och dessutom någonting man sannolikt har kvar som kan påminna en om ett trevligt konvent man gärna åker på igen =)

det enda argumentet som finns kvar mot knappar är att det tar för lång tid att göra dem natten mellan torsdag och fredag och det problemet har vi redan garderat oss mot om man säger så =P
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Anders

Mitt problem med knapparna är att folk tar av sig en tröjja och så sitter knappen på den och så går dom ifrån tröjjan i sin packning etc.

Band är lätta att se. Ifrån SÄKs sida ser vi gärna band, och då med krav på att dessa alltid skall bäras synligt. Samma sak med knappar iofs även om de är trippelt jobbiga att se på folk.

Clifford

Vad händer?
:!: Lincon måste kontaktas om anmälningssystem NU!
:!: Hemsidan måste uppdateras med massor med arr-info och dylikt NU!
:!: Arrangemang måste samlas in och sammanställas NU!

dagle

magicen är ganska klar men behöver lite uppgifter om när de "får komma" och när de skall vara ute och var de skall vara.

rAWTAZ

öh.

Det var ju snack om att skicka ut lite förfrågningar om ifall nån vill arra något eller så.. Nu är jag ingen gnu som vet var berört folk håller till, men jag kollade lite och postar här en LITEN lista på ställen där det väl minst bör nämnas att BSK kommer att vara om ett tag..

www.sverok.se      Forum,  föreningssidor
www.rollspel.nu      Forum
www.sfrollspel.org          Aktiv?
www.omegaproject.se   Verkar stor. Forum.
www.svenskamagic.com   Verkar redan vara med juh :) Kanske ändå någon post i forum/motsv?
www.neogames.se      Var snack om att kontakta sånt folk..
www.sydcon.org      Inställt detta år.
lincon.sverok.net          För konkurrerande?

En banner fixar vi utan problem till om det behövs. Vad gäller sverok.se så har de ju ett antal distrikt med lista över föreningar i dem. Denna lista anser jag skulle skummas igenom och skickas mail till de ansvariga där man hittar något som verkar seriöst. Jag gjorde dock inte det eftersom jag har så dålig koll på folk o föreningar, men någon kanske kan? Det finns nog ett antal föreningar som skulle nappa på ett erbjudande om att fixa nåt litet arr på BSK.

Clifford

Citat från: "rAWTAZ"öh.

Det var ju snack om att skicka ut lite förfrågningar om ifall nån vill arra något eller så.. Nu är jag ingen gnu som vet var berört folk håller till, men jag kollade lite och postar här en LITEN lista på ställen där det väl minst bör nämnas att BSK kommer att vara om ett tag..

www.sverok.se      Forum,  föreningssidor
www.rollspel.nu      Forum
www.sfrollspel.org          Aktiv?
www.omegaproject.se   Verkar stor. Forum.
www.svenskamagic.com   Verkar redan vara med juh :) Kanske ändå någon post i forum/motsv?
www.neogames.se      Var snack om att kontakta sånt folk..
www.sydcon.org      Inställt detta år.
lincon.sverok.net          För konkurrerande?

En banner fixar vi utan problem till om det behövs. Vad gäller sverok.se så har de ju ett antal distrikt med lista över föreningar i dem. Denna lista anser jag skulle skummas igenom och skickas mail till de ansvariga där man hittar något som verkar seriöst. Jag gjorde dock inte det eftersom jag har så dålig koll på folk o föreningar, men någon kanske kan? Det finns nog ett antal föreningar som skulle nappa på ett erbjudande om att fixa nåt litet arr på BSK.


Helt rätt. Jag vägrar dock göra nått för jag har lovat mig själv att inte pilla. Tyvärr, men jag önskar att någon läste denna tråd och gjorde något av det som vi listat, i stället för att sucka och påpeka brister.