tema?

Startat av sebbe, augusti 15, 2005, 00.07

Föregående ämne - Nästa ämne

sebbe

jag är ett stort fan utav konvent med teman, tyvärr har vi inte de senaste åren lyckats hitta något bra tema, utan kört på standardvarianten skräck.

därför tänkte jag att vi i den här tråden kunde spåna (spawna?) lite på olika teman som vi eventuellt kan nyttja.

* kombat/militärt är en variant som skulle kunna bli populär, lite kamonät i receptionen och så vidare, och vi har förmodligen en succé. men hur originellt är det?

* båt, ett saltstänkt konvent som går i blåa och träiga nyanser. lite bögit, förmodligen svårt att genomföra, och fisklukten lär se till att vi aldrig mer kommer tillbaka. dock lite annorlunda, och speciellt gothconnarna lär uppskatta det. (fesk)

* fascism. roligt, trendigt och oväntat. dock kan det bli problem för säk om folk tror att deras verksamhet är ett missanpassat lajv.

* mode. endast för att folk inte skall bli tagna på sängen när gunilla på allvar föreslår det.


om ni inte vill ha tema eller så kan ni skriva det här också. jag kommer ju inte börja bråka om det visar sig att folk tycker det är för sent för att tänka på det nu och så vidare.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

jonas

Krig är vackert och döda är kul...

Anders

Citat* kombat/militärt är en variant som skulle kunna bli populär, lite kamonät i receptionen och så vidare, och vi har förmodligen en succé. men hur originellt är de
Jag skulle ljuga om jag skrev att jag inte gillade idén men det kan missuppfattas, likaså nasse-temat.

SÄK kan jobba under vilket tema som helst, det ser jag till. Vi kommer alltid att synas och folk kommer alltid lätt kunna se vilka vi är. Jag lurar mycket på SÄKs del i allt ju nu och har en del bra idéer.

Gunilla Hellén


Clifford

Loveboat-Tema.

Jag är för.

Ni kan var akter.

Pun intended...

Anders

Akter... Hehehe, hahaha, hoho :)

Apanpapan

Superhjältetema. Alla som jobbar klär sig i sin superhjältedräkt och springer runt med näven i vädret och utbrister coola oneliners och boxar skurkar (läs konventsdeltagare) på snoken.

Vårdinrättning för mentalpatientertema. Alla som jobbar klär sig i vitt och allt i kiosken serveras ur små vita muggar. Högljudda konventsdeltagare låses in i källaren bland de andra looniesarna (läs Magicspelarna)
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

jonas

Vårdinrättning. Snälla.

Robin

Citat från: "Apanpapan"Vårdinrättning för mentalpatientertema. Alla som jobbar klär sig i vitt och allt i kiosken serveras ur små vita muggar. Högljudda konventsdeltagare låses in i källaren bland de andra looniesarna (läs Magicspelarna)

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! :)

Vita rockar till folket...
Jag vann combat med 13.

jonas

Behöver vi ett formellt möte för att bestämma en sak som tema eller räcker det med en stark vilja här?

Meldon

Tycker vi väljer vårdinrättning som tema här på en gång så slipper vi tjafs.. :P
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Anders

Låter fint för min del...

Clifford

Stark vilja är allt som behövs, men oftast för mycket begärt häromkring...

jonas

Då stänger vi den här tråden och går raskt över till beslutstråden.

http://www.armagedon.se/forum/viewtopic.php?t=515