Organisera mera: Warhammer Fantasy Battles

Startat av emil, augusti 15, 2016, 15.12

Föregående ämne - Nästa ämne

emil

OT: Meldon, det finns en hel del Skaven/High Elves Island of Blood(?) på Tradera nu.

Zot

Citat från: Zot skrivet april 12, 2017, 12.56
Hej!

Är det nån som kan och vill leka lite fantasy-krig på söndag 23/4?

Spelar gärna Warhammer Fjantasy, annars kunde också vara kul med nåt annat figurspel åt fantasy-hållet som omväxling.

Jag skulle t ex kunna spelleda/demonstrera/testspela Dragon Rampant om nån är nyfiken på det. Lite enklare och mer flexibelt än WFB, och man kan i princip använda vilken gammal WFB-armé som helst till det, även om det normalt är färre figurer på bordet (30-50 snarare än det dubbla).

Även öppen för andra förslag!

Måste tyvärr dra tillbaka denna förfrågan, av olika orsaker funkar inte söndag längre!  :-\

emil

@Zot, finns en mounted Grey Wizard på Tradera nu. Kommer inte ihåg vilken av dom du ville ha, med eller utan häst.

Zot

Tack för tipset! Egentligen är det dock gångtrafikanten jag letar efter.

Meldon

Tack för tipset Zot, såg det först nu dock :P Jag hinner dock knappt måla det jag har redan nu hemma så jag försöker undvika att skaffa på mig massa nytt just nu :P
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

emil

Vad är nu detta? Inte förköpa sig på en massa spelfigurer? Låter ju nästan begåvat, synd att jag inte lyssnade på det örat bara.

Zot

Det där med att man ska undvika att köpa på sig en massa figurer som man inte hinner leka med, det är tydligen bara en myt, säger experterna nu. I själva verket är det bara att köpa på!

Vän av ordning tillägger för övrigt att det var Emil som tipsade om gubbarna. :)

Förresten, är det nån som sitter på sisådär en 20 baser med rätvinklig (inte diagonal) slot? Fyrkantiga 20mm? Kan byta mot icke-slottade eller kanske annat, några pengar t ex.

Meldon

Oj, så kan det gå när man snabbläser forumet medans man matar 4månaders otålig dotter :P Tack Emil menade jag ju såklart då :)

Om jag känner mig själv rätt så kommer detta (inte köpa ny plast) tillbudet hålla särskilt länge ;)
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

emil

Angående köpa figurer! Äntligen fick jag tag på "Heroic Fighters of the Known World" till ett OK pris, nu jagar jag mest en enhet Knights of the Blazing Sun 4th-5th ed. Har iofs 1-2 dubletter av "Heroes..." nu... :D

Meldon

Coola gubbar. Vad var ett ok pris på dom om man får fråga?
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

emil

#190
Jag fick figurerna(8st) för ca 280:-, men frakten låg på 120:- tyvärr. Så de kostade mig 50:-/styck ungefär. Men å andra sidan så räknas dom ju som Characters modellmässigt så det var billigt ändå om man ser det så.

*Edit*
"It was a time of turmoil, when kingdom fought kingdom as chaos gnawed gibbering at the edges of the world. It was a time of great feats and dark deeds, when legends were made and empires destroyed. It was time of ...
Heroic Fighters!!!
Wave after wave of chaos assailed the old world; twisted gibbering hordes pushing ever onwards into the lands of men. Who would stand against them?"

Zot

Grattis! Fick du med boxen, antar att det säljande citatet är från baksidan?

"Who would stand against them?"   :D

emil

Ingen aning om jag får boxen, Stuff of Legends är en bra sida om man vill kolla gamla figurer från Citadel bl.a.

Meldon

De va ju inte så farligt då, synd att frakten blev så dyr bara
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

emil

@Meldon
Var det Skaven eller High Elves du skulle ha ur Island of Blood? Eller både och?