Organisera mera: Warhammer Fantasy Battles

Startat av emil, augusti 15, 2016, 15.12

Föregående ämne - Nästa ämne

Zot

Nej, inga renommerade regementen. Däremot finns stöd bl. a. för den som vill bygga en armé av hobbitar osv. :)

Och, ser jag nu, en fräsig "Ravening Hordes"-lista för Imperiet med gammaldags valmöjligheter såsom dvärgar, hobbitar, fotriddare mm.

Här är webbplatsen: http://warhammerarmiesproject.blogspot.se/

Ett riktigt "labour of love"!

emil

Hmm, behöver printa ut "arméboken" snyggt i en färgskrivare och plasta in sidorna i en pärm.  :) Vart gör man det snyggt & smidigt? Printa alltså?

Jo Empire hade ju lite andra alternativ tidigare 4th-5th ed, men en del gick ju över till Dogs of War-listan i 6th edition. Dogs of War var ju ursprungligen bara Regiments of Renown. "Det var bättre förr". ;) *mummel* Alltså, det är ju inte förbjudet om nu någon vill använda vissa koola enheter ur andras arméböcker eller liknande. Bara det inte uttrycker sig i powergaming och maximerar vissa val.

En del figurer har iofs bara blivit snyggare & snyggare.

Zot

Vet inte var man kan skriva ut, tyvärr. Du får väl googla.

Men har hittat två regelfel vi gjorde i söndags:

1. Får ej ha två magiska föremål av samma sort i en armé. Nån hade visst två dispel scrolls? Ja, inte vet jag, men så går snacket på stan i alla fall.

2. Skirmishers får marschera och skjuta i samma drag. Tror vi utgick från normal förflyttning.

emil

1) Det är isf något som dom förändrat från 7th-8th, förr fick man ha flera dispel scrolls, de var undantagna den regeln. Mina arméregler är ju från 2002 så... :)

2) Nytt för mig, men vi spelade ju likadant så...

En dag kanske man hunnit ikapp med 8th ed-reglerna.

Zot


emil

Tackar, bra rotat. Såg inte den själv.

Zot

Sent varsel i vanlig ordning, men jag skulle kunna köra ett pass i helgen - är det nån som kan nu på lördag mitt på dagen, starta typ kl 10:00?

emil

Inga planer på Warhammer i helgen? Är sugen på att kolla på en dust & lära mig/friska upp minnet på reglerna. :)

Meldon

Jag jobbar hela helgen så jag kan inte :(
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Zot

Skulle gärna spela men har andra åtaganden i helgen, tyvärr.  :(

Zot

Februari var en seg månad för min del, men nu ser det ljusare ut framöver!

Jag skulle kunna spela nu på söndag 5/3 eller söndagen därefter dvs 12/3.  :)

Är det nån som kan och är hugad?

Zot


emil

Citat från: Zot skrivet februari 27, 2017, 21.16
Februari var en seg månad för min del, men nu ser det ljusare ut framöver!

Jag skulle kunna spela nu på söndag 5/3 eller söndagen därefter dvs 12/3.  :)

Är det nån som kan och är hugad?
Om du nu ska bumpa, så gör det med stil så man fattar vad det handlar om. :) Är själv upptagen 5/3 :O tyvärr, men hoppas du får ngn respons.

Ola

Jag är på.
Söndag kl.13?
2000p, 8th?
(nurgle?)
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

Zot

Låter bra allting, då ses vi imorgon kl. 13!