MEAN MOUNTAIN MANGLERS goes Bloodbowl 2

Startat av KOBOLDKUNGEN, februari 04, 2016, 18.01

Föregående ämne - Nästa ämne

mlkr

True ;D

Men herrejäklar vad stryk mitt lag tagit. Har du sett hur det ser ut nuförtiden? :P
/Veni Vidi Vicious

emil

Jo jag försöker hålla mig någorlunda uppdaterad om MMMT, det var en match/matcher där det försvann en Mummy & lite Ghouls vad jag förstod det som. Men du har schysst med inducements nuförtiden.
Jag vet inte hur jag själv skulle reagerat om flera tongivande spelare försvann, det är lite tufft & hårt såklart.

mlkr

Man blir sur :P sedan får man se till att skratta åt skiten.
Ska bli kul spela match mot ett lika sönderbankat alvlag ;D
/Veni Vidi Vicious

mlkr

#333
Slutet av första halvlek.

Edit: 0-1 till Crusaders.

Inget gick. Ungefär. :P
/Veni Vidi Vicious

emil

Väldigt underhållande & konstig match, ur en åskådares perspektiv. :)

KOBOLDKUNGEN

Se där ja, då är slutspelsgrupperna satta! Då handlar resten av matcherna bara om ära, spp och att förstöra motståndarens framtid så mycket som möjligt ;)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Tror Groggy & Hellfeim kan teoretiskt hamna på samma poäng angående 8:e placering? Men du kanske kör egen tabell?

KOBOLDKUNGEN

#337
Det har du helt rätt i, hade jag missat!
Och då vinner Groggy på inbördes!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Spännande, serien lever... ;) Tycker det är lite konstigt att dom inte lagt till målskillnad i tabellen, men nu är det som det är. OCC2 kör det iaf i sin egna tabell, tror jag.

Brain

Citat från: emil skrivet april 19, 2017, 21.44
Väldigt underhållande & konstig match, ur en åskådares perspektiv. :)

Gjorde några logiska kullerbyttor, entärningsblitz när jag tänkte att jag hade assist o dyl. Har aldrig gått igenom så mycket AV med efterföljande skador i en match, kanske inte ens totalt i hela cupen.

Fick ta och göra TD med en journeyman för jag vågade inte chansa på en handover (hoppades även att jag skulle kunna ha råd att köpa in honom men så blev inte fallet)
Tomas Davidsson

emil

Citat från: Brain skrivet april 20, 2017, 12.41
Citat från: emil skrivet april 19, 2017, 21.44
Väldigt underhållande & konstig match, ur en åskådares perspektiv. :)
Har aldrig gått igenom så mycket AV med efterföljande skador i en match, kanske inte ens totalt i hela cupen.
Det blir korken ur ibland i spelet. Ibland lyckas man med allt, ibland misslyckas man med allt. I eran match verkar det blivit både och. Ngt fascinerad över din Piling On-alv, både valet av skill och att det verkar funka.

Brain

Citat från: emil skrivet april 20, 2017, 15.07
Ngt fascinerad över din Piling On-alv, både valet av skill och att det verkar funka.

Jo han funkar ibland. När jag väl fick ta Strength-skill upplevde jag PO som bästa konservöppnare. I efterhand kanske Guard vart ett bättre val men jag vill ju inte stå jämte alla elaka motståndare.

Min favorit är nog ändå min AV7 linjeman som fått punkta ST5 spelare för att det gör inget om han dör och i 9 fall av 10 bara knuffats.
Tomas Davidsson

emil

Nackdelen med Piling On på en dyr pjäs som lägger sig ner frivilligt, är att motståndaren kan försöka foula ut den. Speciellt de lag som har lowlifes att offra på en utvisning.

Martin Larsson

#343
Lyckades på något sätt spela lika mot dorfarna med decimerat lag vilket jag ser som en vinst!
0-0 efter 1a, sedan gjorde både alger å dorfar 2 mål var i 2a :o
Den där runnern har misstänkt långa öron trots sina korta ben ::)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

emil

Ja det får nog tolkas som en vinst. Du kanske börjar få mersmak? Själv fick jag spela 10-12 matcher med Dark Elves innan jag fick annat än Draws & Losses. I.o.m. att du fick en pinne, så har Hellfeim kvalificerat sig till vidare gruppspel. Groggy´s hade chansen annars om du förlorat.