MEAN MOUNTAIN MANGLERS goes Bloodbowl 2

Startat av KOBOLDKUNGEN, februari 04, 2016, 18.01

Föregående ämne - Nästa ämne

emil

Nu är det bara Fluff & Marcus kvar med invites.

mlkr

Tror ni får kolla om Marcus överhuvudtaget tänker fortsätta spela. Han tröttnade nog först som jag förstod det.
/Veni Vidi Vicious

KOBOLDKUNGEN

Nu har jag klickat igång 1a, fluff saknas för att kunna dra igång 1b och Marcus för jumbofinalen.

Tror alverna är glada över lottningen för första rundan i 1a.
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


KOBOLDKUNGEN

Fluff joinar imorgon, vid midnatt!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Martin Larsson

Förutsatt att du å Ted slår ihjäl varandra ordentligt kan det vara en bra lottning ja. Förmodligen hade det dock varit bättre att ha elf-off som mitt match enligt mig för att ha rekreation i mitten ::)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Martin Larsson

Hur kommer det fungera framöver med dessa gruppspelen?

Alla följer samma deadline gissar jag?
Eller blir det grupp för grupp?
Kanske blir iffy om en grupp springer iväg i effektiviteten ???


Elf-off är iaf 1a spelade matchen, till skillnad från förra gången det var elf-off :o
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

emil

#366
Våran grupp 1B är nu redo för spel iaf, måste bara få en viss Admin(Koboldis) att starta gruppspelet. Marcus är dock frånvarande från den sexiga Jumbofinalen, sista matchen med gänget? *Edit* Fråga: Hur funkar Dauntless i BB2? Måste man klicka i Dauntless i menyn när man blitzar m.m. I min senaste match verkade den inte gå på automatiskt.

KOBOLDKUNGEN

1b igång med, bara Barcus till jumbofinalen vi väntar på.

Dauntless går automatiskt, torskar du får du chansen att använda reroll.
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

@Raslurbat

Nurgle Gurgles VS The Flying Hemoroids, oavgjort senast tror jag.

Jag kan matchstart 17:30-20:00 vardagar(förutom nu på onsdag) helgdagar 11:00-21:00. Söndag är jag upptagen 13:00-17:59. Plocka något som passar så kollar jag min kalender. Finns risk för snabba förändringar.

KOBOLDKUNGEN

Då var MMM Jumbo 1 igång också :)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Raslurbat

Veckan är körig för mig. Jobb,jobb,jobb. Ser ut att bli BB söndag för mig med 2 matcher. Möter  fluff i OrcaCola 1a omgången också 😃
"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

emil

#371
Citat från: Raslurbat skrivet maj 03, 2017, 08.10
Veckan är körig för mig. Jobb,jobb,jobb. Ser ut att bli BB söndag för mig med 2 matcher. Möter  fluff i OrcaCola 1a omgången också 😃
Ibland är det körigt. Föreslår du matchstart söndag eller vad? Återkom gärna med Kick Off-tid isf så jag kan boka upp en tid här. Vi har väl en vecka på oss att spela matchen annars.

Raslurbat

Hemma och sjuk. Ska inte ut och härja. Öppnar för match idag
"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

emil

#373
Citat från: Raslurbat skrivet maj 03, 2017, 14.00
Hemma och sjuk. Ska inte ut och härja. Öppnar för match idag
Då säger vi match 16:30 idag då! :) Jag SMSar dig för säkerhets skull. Jag har annan match 20:00 idag så jag är lite upptagen.

emil

#374
De Flygande Hemoroijderna VS Nurgle Gurgles 1-2 SEGER! :D (0-2 i CAS)

En ganska tight match där små saker avgjorde, när Nurgle Gurgles malde ner motståndet 2 ggr i en tråkig cageliknande sak för TDn. Hemoroijdernas Ogre inledde matchen med en dubbelblock så han blev skadad själv och fick bäras ut på bår. Han var lite för självsäker mot Mäster Lilla Snigel som blev liggande kvar på plan. -"Don´t mess with Mäster Lilla Snigel!"

Annars var det mest Hemoroijderna som stod för snygga försök till moves, bland annat en Long Bomb(?, 33% chans) som ledde till 1-0. -"Du skojar med mig" var Nurgle Gurgles Headcoachs kommentar. Men en del gånger resulterade det att dom bet i gräset vid Dodges & GFIs.

Dåmmarj-n satte nivån direkt och visade ut Nurgle Gurgles Rotter Bo Bubo vid matchens första foul, men han fick matchens MVP konstigt nog ändå som tröst.

Hemoroijdernas MB-Blitzer försökte ivrigt hindra TDn nummer två men blev själv skadad under sin egna Blitz.

Mycket KOs för Hemoroijderna i en ganska snäll match, men dom kom alltid in igen av någon konstig anledning, förutom till sista desperata Driven. Man kunde tro det var dom som hade Bloodweiser-Babes, fast det var Nurgle Gurgles sponsordricka.

Men 3 pinnar är 3 pinnar och det känns skönt. "Vi hade ingen chans..." menade Hemoroijdernas Headcoach vid presskonferensen, påtagligt influerad av lite Nurgles Fever.