Blood Bowl Armagedonturnering

Startat av mlkr, augusti 18, 2014, 14.13

Föregående ämne - Nästa ämne

emil

Det blir säkert Ketchup(Catch Up)-effekten i någon annan match då ska du se.

KOBOLDKUNGEN

Blir det nog :)
Hoppas det kommer när man väl kommer med i den riktigt ligan!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

#422
Hade en skön & behaglig match mot Wood Elves i UKBBL, vann med 4-0 & 6-0 i CAS. Han var en ganska risig men schysst spelare på det. Han inledde med träman som slog dubbelblock och gick i backen själv. Ovanpå det hade han någon Starplayer "Willow" som var riktigt risig. Han kunde ju valt Bloodweiserbabes, RRs eller Wizard istället. Men många sköna SPPS till mitt The Blitzkrieg Bop.

*edit*
Påminnelse Orca Cola Championship 2: Sat 29th April - Deadline for signing up in-game.

emil

Orca Cola-schemat är uppe nu. Personligen så ska jag ha dödskul med 2 Undead-lag på raken. It´s not fair! :(

emil

Heh! Är det någon mer som tror på varannanmatch-principen? Ena matchen vinner man storslaget, för att bli totalt förnedrad i nästa. Gjorde ett lag, Valhalla Allstars, bara för att lattja lite med Norse i Champions Ladder. Jag blev totalt utklassad av Chaos Dwarfs, hela matchen var en pina med bara en massa skador. Och det direkt efter min sköna match mot Wood Elves. Har inte haft så stora problem med att plocka boll sedan jag prövade Khemri.

KOBOLDKUNGEN

Japp, fast ofta tenderar de att gå i stråk om typ 4 eller så  :P
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Äsch! Åkte på en snopen förlust i UKBBL, 1-2 mot råttor. Så länge det finns Gutter Runners på plan så kan dom vinna mot alla odds alltså. Jag var för mjäkig i mina blocks, samt dubbeldöskallar som haglade.

KOBOLDKUNGEN

#427
Hatar råttor!

Fn vad trött jag blir på det j*vla skitpelet!
Två "kassaskåpssäkra" vinster förvandlade till oavgjorda p g a den s*atans rng:n!
Första matchen chaos mot råttor i Ogham, har en lätt 2-1 ledning inför andra där jag börjar med boll och ska bara vandra in 3-1 men istället börjar råttsatarna slå ut mina chaoskillar på löpande band utan att ha någon potential för det alls. Det slutar med att jag får börja chanspela vilket givetvis restulterar i att en liten råttfan springer in 2-2 i runda 16 efter lite osannolika manövrar utan reroll.

Lite goa stats från råttmatchen. Jag har 61 succeeded blocks, på det gjorde jag 2 KO och 3 injuries med en hurv claws och mighty blow. På 29 Succeded blocks gjorde råttorna 2 KO, 4 injuries och en kill, störtlöjligt!

Nästa match i orcacola bjuder på om möjligt en än osannolikare vändning. Mina norse bankar sönder ett Chaoslag, som spelar alvboll likt Ted och ganska kass, och jag har 1-0 i halvlek, börjar med boll och är 10 man mot 6! Bankar ner lite folk och säkrar upp för att göra 2-0 utifall det skulle skita sig, greedar eftersom jag har både pass och reroll och min thrower redan levlat och min runner levlar vid td och allt jag behöver är en 3+ med reroll och sedan en 2+ med reroll, skiter sig givetvis redan på passen. Lungt tänker jag, ingen chans att han kan få bollen någonstans där jag inte kan ta tillbaka den. Jodå, han dodgar lite, plockar upp boll i tacklingszon, dogar lite mer, passar en 50% pass, fångar en 50% catch, dodgar lite mer och springer 2 extrasteg vilket tar honom inom tdavstånd och utanför blitzavstånd. Jag kan dock markera honom, mot linjen, med både en styrka 6 yeti eller en lineman vilket skulle tvinga honom till en 2db mot sig eller åtminstone en dodge. Yeti gör wild animal, lineman snubblar och han kan extrastega in 1-1. Lungt tänker jag, tre turns kvar. Passen skiter sig så jag måste plocka boll för att göra td, misslyckas givetvis med det med och matchen slutar 1-1  :'(

Bilden är från när jag precis ska misslyckas med att göra 2-0 i Orca cola...

_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Heter man Deathbringers så borde man automagiskt förlora...  ::) Ännu en gay(?) Khorne-fjortis som gillar stora muskler kanske.

Det lät inte så kul för dig hörrödu. Själv har jag kört Norse i Champions Ladder, 2 Wins & 1 Loss(där det kvittade vad jag gjorde). Men han/hon var riktigt bra på Brettonians. Norse är ju skitkul att spela, dom har allt och lite till i laget. Det enda som fattas är AV8, så man får vara beredd på att spelare ryker här & där. En av mina Runners, som är cp-bäst, fick höjd AG & dog såklart matchen efter. Men det är nog sådant man får räkna med. En lineman med höjd S lever fortfarande iaf. :)

KOBOLDKUNGEN

#429
Haha, nädå, han var trevlig men helt osannolik j*kla GAYTEDTUR hade han!

Så surt att åka på omöliga vändingar, verkar som det inte går att ta en komfortabel seger oavsett hur överlägen man är!

Norse är roliga men ja av:n kan vara lite besvärande men för det mesta är det ganska lungt då man bankar sönder det mesta och har block på det mesta :)
Men mitt orcacolanorselag fortsätter att få höjningar och dubbelskills istället för viktiga skills. Min thrower fick höjt move igen och har inte fått en normal höjning vilket innebär att han vid 51 spp fortfarande saknar sure hands och accurate :P

Brettonians är kul med, började köra dem laddern efter att jag åkt på tokdäng av ett brettoniangäng i någon liga. Lite annorlunda och deras Blitzers har ju sjuk potential och kan utvecklas till vad som helst typ :)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Martin Larsson

Man kan ju välja vanlig skill istället för stats om man tycker det är jobbigt att få bra höjningar hela tiden ;)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

mlkr

Ni får det att låta som att gay vore något dåligt? Tror personligen inte ni medvetet menar något illa med hur ni uttrycker er men tänk på att vi kan ha medlemmar som inte känner er, inte förstår er jargong & därmed kan ta illa vid sig. Föreningen ska vara öppen & välkomnande för alla. Det innefattar hur vi medlemmar uttrycker oss eller uppför oss gentemot varandra i våra gemensamma lokaler samt övriga föreningsforum (här, FB & Discord bl.a.) vi rör oss i.

Puss&kram /M & Styrelsen
/Veni Vidi Vicious

Martin Larsson

Appropå Ted förresten Renis: Kan ni ta å slå ihjäl varandra redigt ordentligt i det där spelet snart så vi kan få våra nästa matcher ::)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

KOBOLDKUNGEN

#433
Sen när är tur dåligt?

Förstår vad du menar Marcus men detta är ett fint gammal gedonuttryck som bör vårdas som kulturhistoriskt och därmed immunt mot kränkhetspklagar ;)
I will abide but I do not approve, folk måste lära sig skilja på ord och mening och inte ta varje chans att bli kränkt!

Ted behagar att inte svara på mina meddelanden efter det första så räknar med att inkassera en wo när deadlinen kommer ;)
Ska tjöta lite mer på honom men än har han inte bekräftat några inviter att spela!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


mlkr

Uppskattas. Är väl själv inte guds barn när det kommer till uttryck man kastar ur sig i stundens hetta. I och med att vi växer ordentligt just nu & det speciellt på nätet är lätt att missförstå är det viktigt för föreningens välmående att vi ser över språkbruket. Överlag är jag personligen mycket glad över att vi har en förening där politik & personliga övertygelser oftast hålls utanför lokaler/forum eller att när det väl diskuteras hålls på en ok nivå även om man har motsatta åsikter. Så det handlar väl mest om att få in de nya medlemmarna i den positiva föreningskulturen.

Ska försöka hitta tid till mina matcher snarast.
/Veni Vidi Vicious