vill lära mig spela warhammer 40k

Startat av barfotaflickan, november 05, 2012, 17.12

Föregående ämne - Nästa ämne

barfotaflickan

Hej är ny här på forumet och jag letar efter någon som kan lära mig att spela 40k
For The horde!!

Meldon

Jag är nog inte den bästa att lära ut reglerna eftersom jag knappt kan dom själv.. Men jag kan kolla med Krille om han har lust att hjälpa dig nåndag, han brukar ha bättre koll på reglerna än jag. Har du spelat 40K innan eller är du helt ny..??
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Cugel

Och jag är ett gammalt troll (42 - men när blir man för gammal för snygga figurer och levandegörandet av dem ?) som vill börja igen.

Personligen, och eftersom jag alltid målat långsamt, skulle jag tycka det var kul om vi kunde få igång en petit estetisk skirmish-klubb där flera spelare kör på varje sida med mindre styrkor. Istället för att essa med hårda attityder och dogmatiskt slänga regelböcker i huvudet på varandra så har vi en låt gå attityd för det som inte är "för bra".

Som det är nu samlar jag på nya penslar och färger. Jag vet inte om mina händer och ögon är tillräckligt skarpa och stabila för att komma igång med målning igen men jag hoppas verkligen det.
Det jag har målat just nu är litet Space Marines (mitt eget bakgrundsmässigt smått suspekta chapter samt litet eldar).
Jag är så kool att min kroppstemperatur ligger en grad under den absoluta nollpunkten.

Meldon

Det låter som en riktigt rolig ide, Jag är gärna på även om jag redan har 3000pts marines och kan reglerna hyfsat bra :)
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Adam P

Kommer spelas en match på lördag runt 14 om du vill se på iaf, kan ju kanske förklara lite under tiden.
It's not that I got ADD its more that i go t...OHLOOKASQUIRREL!!

Stefan

Hmm, kanske dags att jag tar mig ner med nu då :) Var bra länge sen jag spelade nu, Någon annan som inte spelat senaste edition alls som är sugen någon kväll?

Ska bara få ut mina figurer ur Salas skåp först  ;)

barfotaflickan

Citat från: Meldon skrivet november 05, 2012, 22.05
Jag är nog inte den bästa att lära ut reglerna eftersom jag knappt kan dom själv.. Men jag kan kolla med Krille om han har lust att hjälpa dig nåndag, han brukar ha bättre koll på reglerna än jag. Har du spelat 40K innan eller är du helt ny..??

oki tack kommer bdw imorgon
For The horde!!