BSK 23 - 2005

Startat av Clifford, november 10, 2004, 06.28

Föregående ämne - Nästa ämne

Skall vi ha ett BSK 2005?

Ja!
35 (94.6%)
Nej!
2 (5.4%)

Antal personer som röstat: 35

Omröstningen har avslutats: november 10, 2004, 06.28

Heavy

Tänkte bara säga ett litet tack till Emil för åren som gått och annonsera att jag iallafall tycker du har gjort ett tokbra jobb på de 4 ggr jag har varit med på BSK..


(Ja Larsson, jag kommer att tacka dig med när du lägger ner om 10-12 år eller så)

:P
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

emil

Citat från: "Martin Larsson"Om inte jag fattade dig fel så kan du tänka dig att sitta med, men inte ta emot listor typ, stämmer det fortfarande :?:

Jag tänkte att jag kan agera bollplank för andras idéer, frågor om organisation, bygga terräng i god tid innan osv. Kanske agera spelande dummare, men alla andra kan reglerna bättre än jag så jag vet inte om det är så god idé.  :lol: En passiv arrangör/deltagare typ.

Men vi kan väl snacka löst vidare om det sedan.

deadbolt

Citat från: "Martin Larsson"Om inte jag fattade dig fel så kan du tänka dig att sitta med, men inte ta emot listor typ, stämmer det fortfarande :?:

Som övrig extra person vet jag att Sala är intresserad.

damn right buddy
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

dilba

Vi kan säkert få med Henk också så man man både arrangera och spela.
Vi borde ha en test turnering och testa kompen. Jag kan fixa ganska billiga biobljter som vi kan ha i prsier

Martin Larsson

Citat från: "Dilba"Vi borde ha en test turnering och testa kompen. Jag kan fixa ganska billiga biobljter som vi kan ha i priser

Du Dilba, du va på oxå va :?:

Kompen kommer inte behöva testas eftersom den kommer bli subjektiv å så var det med det 8)

För min del så kommer jag  att spela 40k på BSK. Kravet från mig i år är att vi kommer att vara 4 arrangörer på WHFB så att man inte behöver sitta dygnet runt utan faktiskt kunna spela nått själv med.

Gällande priser så kanske det går att ordna nått tufft som föra året, och sen får man väl ta det lite med ledningen om hur mycket prispengar man kan med att eska om...
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Martin Larsson

Gällande Henk så kanske han och Ola ska arrangera Warhamster i år igen. Vi får la kolla med honom :)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

dilba

Larsson. Ditt lilla luder.
Jag vet att vi ska ha en subjektiv komp men även vi tycker att vi vet vad som är ost och inte så kan vi ha fel.
Och det är bättre att märka det på en random gedon turenering än på BSK för då kan folk börja GRÅTA.
Bio billjeter var tänkt som pris på random gedon turnering.

Heavy

....

Det är aldrig fel med turneringar, så se nu till att ordna en asap tack..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Ivar

Hade inte du bokat in mig som hjälpreda Larsson eller har jag drömt det?
Jag hjälper faktiskt jättegärna till att vara arrangör  och jag gör gärna målningsbedömningen med Pasi både till WHFB och WH40K
Vet dock inte om jag är bra på att utveckla kompmallar...
Tycker personligen att man ska ha en mall och sedan en subjektiv bedömning som tilllskott.

en naken Ivar
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Heavy

Citat från: "Ivar"

en naken Ivar


Tack för den mentala bilden....



*brrrrrr*
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

dilba

Jag fick 7 i målning på BSK och 23 på Gothcon så Ivar/Pasi borde få sparken men de får nog jobba kvar för de är trevliga och nakna

emil

Um? Måste nog säga att Ivar/Pasi´s bedömning ligger närmare sanningen än GothCons utav din armé, Buffy!  :lol:

dilba

Du ska inte vara ledsen Emil.
Jag kan lärta dig måla om du vill men det kostar  !?!

emil


Martin Larsson

Citat från: "dilba"Jag vet att vi ska h osva en subjektiv komp men även vi tycker att vi vet vad som är ost och inte så kan vi ha fel.

Eh, asså det fina med att ha subjektiv komp är att man ser armén för sin helhet, och personligen så har jag rtt god koll på vad som är ostigt i respektive armé, vilket jag nog inte heller är ensam om, så det lär lösa sig. Detaljer kan vi ju göra  upp nån dag, men i korta drag så har jag tänkt aqtt ha ett system som funkar som följer :arrow:
0-30 pts uppdelat i intervallen 0, 3, 6, 9 osv. Alla listor hamnar i 15 högen(mitten) och sen börjar man titta på översta listan. Är den värd mer åker den upp till 18 högen, mindre så hamnar den i 12. så gör man så med alla i 15, och sen tar man 12 högen osv. listor som känns rätt i sin grupp får ligga kvar. När alla listor hamnat där de ska så ser man över grupperna så att det inte verkar allt för skevt 2 ggr och sen e det klart :!:

Funderar dock på att minska antalen intervall till typ 0, 4, 8 osv men det får ge sig....
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.