Blood Bowl Armagedonturnering

Startat av mlkr, augusti 18, 2014, 14.13

Föregående ämne - Nästa ämne

mlkr

Under vår väntan på Blood Bowl 2 till PC - Får vi ihop ett gäng som vore sugna på en digital Armagedonturnering? Finns det intresserade?
/Veni Vidi Vicious

Brain

Intresserad!

Det är ju inte släppt för OSX men väl för iOS så man kan spela det på paddan i multiplayer.
Tomas Davidsson

mlkr

Ja, paddanversionen fungerar, men om någon väljer en ras utöver de som finns i paddanversionen blir det bekymmer. Du har då inte möjlighet att spela mot dessa.
Jag äger både pc-versionen och den på paddan och det är rätt fånigt då det inte är ett tekniskt bekymmer utan något Cyanide valt att medvetet införa som restriktion. God knows why.
/Veni Vidi Vicious

Ewers

Verkar som jag behöver fixa en ny version av spelet alltså...


/F

Brain

Var inte medveten om att de gjort sådana restriktioner. Vet inte om jag skall medverka då.
Tomas Davidsson

mlkr

http://store.steampowered.com/app/236690/

Steamrea på BB2 just nu.
Å turnering på G. Kanske något folk vill med på? :)
/Veni Vidi Vicious

emil

Är det ngn turnering som körs i BB2? Har precis övergett Chaos Edition och gått över till BB2, och är inte precis imponerad. Man blir lätt åksjuk i BB2 med alla klipp & texter m.m.  som flyger runt och det fattas en hel del lag. Gjorde ett gimpat Dark Elf-lag med bara Blitzers & Linemen och AIn tar väl lite märkliga beslut. Tycker eg. inte om Dark Elf-listan då den har många märkliga spelarval.

emil

Den 8:e september utökas BB2 med Necromantic Team & en del andra förändringar. Är det ngn som känner till en bra relaxad svensk liga man kan medverka i? Funderar på att joina en engelsk liga, men där åker man nog på storstryk. Folk är så tävlingsinriktade nuförtiden.

Dark Elves var riktigt bra & kul att spela iaf.

KOBOLDKUNGEN

Jag lirar i denna mycket trevliga gentlemannaliga, dock ej svensk :)

http://newogham.datagnomes.eu/phpbb3/

Vi försökte även få till en MEAN MOUNTAIN MANGLERS på BB2 men intresset var svalt så ligan ligger fortfarande och väntar på att folk ska joina.

_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Oookaj, sökte på Mean Mountain Manglers på Steam bland grupperna, men fick upp över 100K sökresultat som inte hade ngn relevans öht. Kan spana in gentlemanna-ligan, men jag är nog diskvalificerad per automatik. ;)

KOBOLDKUNGEN

Kan inget om steamgrupper, ligan är sökbar i spelet och vi har en facebookgrupp men den lär nog aldrig komma igång så inget att bry sig om!
Troligen ;)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Ok, jag hittade den. Synd annars, MMMT var ett bra inarbetat namn på en BBL annars för geddoniter. :) Vet inte om det stämmer, men ngn menar att det inte går att lira BB2 från olika plattformar. Men jag vet som sagt inte. Steam är bra annars, var själv skeptisk men har bytt åsikt.

KOBOLDKUNGEN

En vacker dag kanske :)

Har själv köpt mitt BB2 på steam så det tror jag inte ska vara några problem!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

#13
Är du sugen på att hålla i MMMT då´rå? Isf kan jag försöka värva folk dit istället för att hålla i den själv tänkte jag. Jag bojkottar iofs Facebook f.n, är det ngt problem? Några på SWFBRs forum var sugna också, och det är ju ganska föreningsneutralt ställe vilket är positivt, iaf för mig.

*edit* Och MMMT får gärna vara fri från en unken doft av Solna... ;)

mlkr

Har precis testat BB2 på min nya dator. funkar fint.
så jag kan vara med i en BB2-liga om det blir något.

Eller så joinar vi den befintliga på fumbbl?
/Veni Vidi Vicious