Drakar och Demoner - Cimir, vår frälsare

Startat av Spiff Rymdspionen, augusti 08, 2011, 17.26

Föregående ämne - Nästa ämne

hake

Hej på er, ska bli fantastiskt kul det här! Jag tycker det vore bra om vi kan träffas och prata lite i gruppen. Är du tillbaka i Borås nu Martin? Jag skulle kunna träffas någon kväll nästa vecka alternativt nu på söndag kväll. Vad säger ni?

Söndag 25/9 fr kl 18    Hake

Måndag 26/9 fr kl 18    Hake

hake

Hej Carlos, är det korrekt uppfattat att vi som du satt i grupp ett kommer att ha bakgrunden i det som du kallade grupp 1 när du beskrev de olika scenarierna?  :?

GrandPA

hej Carlos. Kan du posta en lista med gerfförmågor? Kan ju va kul att veta vad dom kostar och vad som krävs då man fick 10 gerf.
All for one and more for me

Spiff Rymdspionen

Du har rätt i att gruppernas nummer inte relaterar till gruppbeskrivningens nummer ovan. Här kommer en sammanfattning för att göra det lite lättare.

Grupp 1: Det är en dyster vinter för den unga organisationen kallad 'Samfundet för Konvojer och Handelsleder'; och inom detta det tillsynes obetydliga handelshuset Ludwina. Från de norra handelslederna inkommer ständiga rapporter om försvunna fartyg i dimman som bland sjömän döpts till Skymning på Ereb. I söder rasar konflikten mot piraterna; till synes dagligen härjandes utmed det västra Zorakins och Grindanus kust, plundrandes bland dess oskyddade fiskebyar. Cimirska piratjägare gör ständiga intrång på Fristadens vatten, odiskriminerande bordandes fartyg under Kardiskt flagg och i bästa fall tvingandes dem att vända om. För de mest olycksaliga av sjömän väntar de isiga djupen av Kopparhavet.
Bakom lykta dörrar inom Ludwina börjar män och kvinnor få nog. Det är dags för handelshuset att börja agera; att visa hur Kardien viktigaste kugghjul inte längre kommer att förbli stillastående.
Rollpersonerna börjar kampanjen som problemlösare inom Samfundet. De kommer att vara först på plats bland städer och kulturer där Ludwina söker etablera sig, ibland stridandes, ibland arbetandes i skuggorna.

Spelare:

Stefan N
Mattias H
Johan
Tamara
Martin L
Tomas D

Grupp 2: Säga vad man vill om Traskald och dess invåndare, i folkmun kallandes Rödingar. Deras konflikt med Cimir varade längre än vad de flesta kunnat ana. I efterdyningarna av kriget splittrades sydnargurierna och deras allierade, sökandes sig till de fåtalet hamnar som fortfarande tog emot dem; allt medans deras huvudstad lyste upp himlen och brann till ruiner. Över ett år har nu gått sedan kriget avslutades i samband Traskalds fall. Men fortfarande finns en stående belöningar på de som tagit till vapen i kriget, stor nog att locka legoknektar från när och fjärran. Det står klart att Cimir tänker göra exmpel av de som vågat stå emot dem.
Maquin Bertano, greve av Klomellien, såg med fasa på när de odöda armeérna jagade ner de sista retirerandes från Traskald. Trots mostånd från det egna hovet sträckte han ut en hjälpandes hand, öppnandes sin stad för de flyendes som önskandes en skyddad hamn; kanske för att strida en annan dag, kanske för att söka försoning.
Rollpersonerna börjar kampanjen spelandes flyktingar i Argald, i det till mångt för väst okända Jorpagna. I hemlighet arbetar de för greveskapet Klomellien, vilka de står i skuld till, samlandes information om Elenkas ledarskap. Blickar från väst är nyfikna på huruvida hennes ledarskap bör stödjas eller störtas.

Spelare:

Erik
Robin
Kari
PA
Pierre
Marcus J

Grupp 3: Addiaska är staden för de hoppfulla. I grytan av kulturer samlas Klomellier och Magilrer tillsammans med de folkslag som följt med de Cimirska horderna västerut. Kung Werdo Sjömåne har välkomnat de ockuperandes nekromantiker och diplomater till sitt hov, men i bakgatorna ruvar dissidenter, redo att ta till vapen för att bevara det som varit. Bland odöda, Nargurer, riddare och tjuvar finns enorma möjligheter för de villiga att sälja sina tjänster för en näve guld.
Inom stadsrådet i Addiaska rasar en inre konflikt. Oenigheter kring konungens agerande i bemötandet av Cimir har splittrat ledarskapet. Legender kring den berömde riddar Ljussvärds återkomst kastar ytterligare religiös oro i staden, och rykten har börjat florera kring bevittnadet av mirakel av olika sort.
Rollpersonerna börjar kampanjen som legoknektar, av olika anledningar med brända broar inom det Kardiska riket. De har inte någon annanstans att vända sig och har under ett par år tjänat sitt uppehälle i tjänst till högstbjudande; oftast antagandes farliga arbeten ingen annan önskat snegla åt. Nu har de äntligen fångat Solrådets uppmärksamhet och har sin första möjligthet att stiga i status med korten rätt spelade.

Spelare:

Charlie
Martin D
Gunilla
Johanna
Peter
Dina


Beträffande gerf-listan, det kräver en massa arbete för att snygga till det på det här forumet, så jag kan inte garantera att den kommer upp. Jag kan skicka den dock.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Spiff Rymdspionen

Grupperna är hyffsat spikade, men om du redan pratat ihop dig med någon eller absolut har något önskemål så går det bra att framföra det. Det kan eventuellt komma en ändring eller två under dagarna som kommer.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Spiff Rymdspionen

Nästa dag för hjälp med karaktärsgörandet blir måndagen den 26/9, från 19:00 efter styrelsemötet. Efter det onsdagen den 28/9 från cirka 17:00.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

GrandPA

Var folk från grupp två (Erik, Robin, Kari, P,A Pierre och Marcus J ) på geddon i lördags och gjorde karaktärer och snackade ihop sig? Eller ska ni ner någon av de två nya datumen (26/9 och 28/9)?
All for one and more for me

soulreaper

Citat från: "GrandPA"Var folk från grupp två (Erik, Robin, Kari, P,A Pierre och Marcus J ) på geddon i lördags och gjorde karaktärer och snackade ihop sig? Eller ska ni ner någon av de två nya datumen (26/9 och 28/9)?
Jag sov så jag var inte där, kommer däremot att komma ner den 26/9 eftersom jag ändå ska på mötet. Jag kan även 28/9 om det passar er andra bättre?
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Kari

Citat från: "GrandPA"Var folk från grupp två (Erik, Robin, Kari, P,A Pierre och Marcus J ) på geddon i lördags och gjorde karaktärer och snackade ihop sig? Eller ska ni ner någon av de två nya datumen (26/9 och 28/9)?

Ska göra mitt bästa för att vara där 26/9.
"O divine art of subtlety and secrecy! Through you we learn to be invisible, through you inaudible, and hence we can hold the enemy's fate in our hands."
― Sun Tzu, The Art of War

GrandPA

All for one and more for me

Robin

Jag vann combat med 13.

Tamara

Hej killar,

jag tycker våran grupp 1 är riktig bra! Jag ser fram emot våran första gemensama spelning. Jag tycker vi skulle göra karaktären som hänga ihopp. Det kan vara roligare att spela ihopp och så är man även i spel ett team.
Jag och Stefan är hos Geddon i morgon kväll. 20:30. Ni får jätte gärna komma dit och så kan vi pratas ihopp.

Gobbos Spider

Citat från: "Tamara"Hej killar,

jag tycker våran grupp 1 är riktig bra! Jag ser fram emot våran första gemensama spelning. Jag tycker vi skulle göra karaktären som hänga ihopp. Det kan vara roligare att spela ihopp och så är man även i spel ett team.
Jag och Stefan är hos Geddon i morgon kväll. 20:30. Ni får jätte gärna komma dit och så kan vi pratas ihopp.

word
I would never die for my beliefs because I might be wrong.

    Bertrand Russell

Brain

Kan tyvärr inte ta mig ner imorgon.

Skall lägga upp individuella gruppforum nu så vi har en egen plats att snacka på.


Edit: Gruppforumen är inlagda, Spelledaren bjuder in er i grupperna när han nått en dator

Edit2: Tredde jag fått det att funka men det hade jag inte... jobbar på det...
Tomas Davidsson

Clifford

/fixat. Carlos, du sitter som gruppadmin i alla tre grupper och får själv plocka in spelare i respektive grupp. Grupperna är satta till "private(hidden)" och kommer alltså endast kunna ses när man är medlem i gruppen.