Flames of War (andra världskriget)

Startat av jonte, april 20, 2005, 15.52

Föregående ämne - Nästa ämne

jonte

Tänkte bara göra en kort rapportering här för de som kan tänkas vara intresserade. Det gäller alltså FoW som är ett 15mm figurspel där du sköter ett kompani (spelar du Sovjet har du dock en bataljon).

Deras hemsida finns på www.flamesofwar.com. Besök den gärna och dras ner i träsket!

Jag har iallafall köpt ihop ett gäng figurer så att det finns att provspela för de som är intresserade. Jag har dock MYCKET MYCKET kvar att måla, och den senaste beställning jag gjorde har inte dimpt ner i lådan än. Men borde komma tidigt nästa vecka.

Arméer på 1500 poäng sägs vara en bra start. Och jag har lite att välja på för att få ihop 1500. Så det är bara för mig att sätta fart på målarpenslarna och se till att östfronten återuppstår på Dammsvedjan, och tycker du det verkar spännande så säg bara till så får du gärna spela. Det är ju inte så lätt att spela två sidor själv. Och då kanske man kan få lite kläm på reglerna också.

EDIT:
Har hänt mycket med truppsammansättning och bös, ingen idé att skriva det här.

Meldon

hmm.. hade jag inte haft så mångra andra spel att spela (o måla) så hade jag nog gärna provat.. men jag vill nog inte dras ner i yttligare ett träsk just nu..
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Heavy

Nästa gång du kommer så lirar jag ;)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

jonte

På en s.k. "related note" så missar ni väl inte Harry Järv nu på lördag den 23:e?

Föredragets titel är "Finland i andra världskriget, personliga erfarenheter", för mer info se följande länk:
http://www.immi.se/scripts/calendar/cal_make.cgi?p1=DAY20050423

Harry Järv är en legendarisk finsk soldat som utförde över 200 uppdrag bakom fiendens linjer, och de förlorade endast en man. Filmen "Framom främsta linjen" bygger på hans insats. www.framomframstalinjen.fi

Efter kriget tog han tag i en akademisk karriär och har skrivit och översatt en miljard olika böcker.

Det är ju nästgårds med föreningen, så se till att gå. Gratis är det också!

Clifford


Apanpapan

¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Heavy

Jag hörde det var bra... Fan !
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

deadbolt

hej J.
hur går det med figurerna, ska det speltestas snart? kollat in mej på lite vackra panthrar och tiggrar   :shock:  å är lite sugen.
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

Usually_Insane

skall inte säga nånting för då kanske jag lovar för mycket... men om det är någon särskild dag man kan komma och testa? vilken/vilka dag/ar i så fall?
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Heavy

Med allra största sannolikhet en onsdag..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

jonte

Hej hopp,

så här är läget. Jag har nu gött med figurer för två roliga arméer, det saknas lite hästar, artilleri å sånt. Men va tusan, det ordnar sig.

I dag (lördag) så ska jag och ett par vänner måla och umgås, vi ska även försöka oss på att spela ett parti FoW. Så är du sugen på spela med omålade figurer och med folk som försöker lära sig reglerna, hör av dig. Du kan slå en signal på xxxx (min telefon), vi spelar nog fram till framåt natten iallafall. På dammsvedjan är vi. Annat som kommer ske är andra spel, filmvisning, terrängbygge osv.

Annars så är planen så här, försöka måla lite till och basa upp figurer. Och sen spela på Armagedon om två veckor typ, fortfarande med mycket omålat. Jag har problem med min rygg så jag kan inte sitta några längre stunder, vilket gör att måleriet laggar lite. Men jag återkommer när jag vet mer!

jonte

här kommer lite bilder, dock ville inte digitalkameran veta om det där med skärpa alls. ska se om jag kan lista ut något knep att få det bättre. se det här som en liten aptitretare!

det som kan synas på bilderna är sovjetiskt infanteri, sovjetiska mortars, tyska StuiG 33B (plus dismounted tank crew som står på tanksen) och en tysk MG pluton. Dessutom hörnet på en Katyusha (Stalinorgel) plus loading crew. Jag ska som sagt försöka se om det inte går att knäppa bättre bilder.

klipp o klistra:
http://img.photobucket.com/albums/v402/jon-sweden/fow001.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v402/jon-sweden/fow002.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v402/jon-sweden/fow003.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v402/jon-sweden/fow004.jpg

Heavy

Ser skitbra ut !

Så där såg knappast mina första figgar ut iallafall.. !! :lol:
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Meldon

Ser rätt så bra ut.. Man blir lite sugen på att prova de..
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

deadbolt

tjena J.
kul!!
målningen är helt klart mer än godkänd, men ett tips är att du limmar dem på baser å flockar över så baserna inte blir så framträdande. eventuellt kan buskage etc täcka oxå.
keep up the good work !!!
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "