MEAN MOUNTAIN MANGLERS goes Bloodbowl 2, Säsong II (LE)

Startat av KOBOLDKUNGEN, september 05, 2017, 12.39

Föregående ämne - Nästa ämne

Greger

Citat från: mlkr skrivet september 20, 2017, 11.58
Rallinator är jag rätt säker på är Rasmus som spelar brädspel på torsdagskvällar bland annat :) relativt ny medlem på föreningen. Iallafall i jämförelse med er gamla rävar ;)

(Föreningsåldersmässigt då förstås - i övrigt ser ni inte en dag över 19 ut)


Skickat från min iPhone med Tapatalk

okej, så bra! Välkommen till föreningen Rasmus!  8)

Jag är rätt säker på att jag inte såg ut såhär när jag var 19, men snällt sagt! 28 var annars den bästa åldern, började få liiiite koll och fortfarande inga krämpor :-D

Greger

Game on ikväll kl 18:30. Asaknasarnas BK ska försöka sköldmura igen sin ändzon!  ;D 8)

Greger

Tack till Rasmus/Rallinator för förödande nederlag men annars trevlig match! Får se om jag får ihop ett lag till nästa match, massa skador och miss next match. Norse verkar kräva tur och taktik ... det första hade jag verkligen inte, det andra försökte jag iallafall lite ...
:-D

KOBOLDKUNGEN

Slå först och hårdast är vad som gäller med Norse  ;D
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


mlkr

Första matchen avklarad.

Mycket inducements mot De flygande hemoroijderna gav mig 2 babes, 1 wizard, en chainsawgobbo och en ball&changobbo samt en bribe.

Lite snabb analys - Att hyra in Star Players var ett misstag. Chainsawgobbon gjorde väldigt lite. Felspelad av mig också. Ball&chain var något bättre. Inverkade mer på spelet. Stal dock min MVP på slutet så där gick 5 spp's åt skogen. Aldrig mer star players.
glömde använda wizard:en. Blev aldrig riktigt tillfälle mitt i matchen och då glömde jag av honom till slut. Sedan i sista rundan så missade jag att man kan använda precis i början eller i slutet. Så det sket sig.

I övrigt hade jag tärningarna mot mig i början. Pitch Invasion slutade exempelvis med 7 utslagna mot 2 människor. Trollet som var den enda på LOS följde upp med 2 dödskallar och loner på omslaget. Men sedan vände det och jag fick till en magisk passning till en liten gobbo som lyckades springa in en TD. Nästa TD jag lyckades med berodde på blitz på kickoff:en som gav mig chans att springa fram en del spelare på ena flanken. Några turliga slag med tärningen senare stod det 2-1 men det blev ganska snabbt 2-2.

Slutet klantade jag mig. Försökte göra en hand-off men hittade inte riktigt att få välja det så valde att blocka lite innan jag tog och gjorde något med min bollkalle. När blitzen blev till turnover var det kört och hemoroijderna kunde bonka ned, plocka boll, passa och springa in en TD för 3-2...

Det kunde jag leva med. Men jag är sjukt sur över att min mvp gick till en star player. jäkla sunkigt.

Nya tag! Ska möta sönderbankade Asaknasar med samma AV7 som mig så vi får se hur det går :P
/Veni Vidi Vicious

emil

#35
Lite höjdpunkter ur mitt perspektiv från kvällens match, The Fangs of Bela Lugosi VS Little Fockers. Fancy moves, många Dodges:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1140436536
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1140436542

KOBOLDKUNGEN

_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

2-0, första vinsten för The Fangs of Bela Lugosi. Vi vann även CAS med 4-2(?) trots att vi hjälpte till att skada egna spelare. Kunde varit 3-0 & ny Skill, om inte Vampyren trillat på dubbel-1:a, så det var lite snopet. Men nu huserar det 2 Vampyrer med Pro i laget! Så jag har snart halverat Bloodlust-skiten.

Bogstandard hade lite problem med att hålla sig på benen med alla GFI´s.

Tack för en god match annars. Nu är 2:a omgången igång med en match spelad. Jalla, jalla! Alla andra...  :D

KOBOLDKUNGEN

_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Martin Larsson

Som det sades på Discord:
"1 omgång/2veckor"...omg 2 avslutad på 3 dagar....

Vilket även ses här med Emils inlägg om att han spelade omgångens första match för inte länge sedan...
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

emil

Jag kan inte tolka det på något annat sätt än att vi är effektiva!  :D

KOBOLDKUNGEN

Ja nu får folk fan skärpa sig annars är denna ligan över inom 5-6 veckor!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Raslurbat

I går var faktiskt deadline för omgång 1.
😭😭😭
"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

mlkr

Jag gillar att vi är effektiva :D fler säsonger på ett år kan bara vara positivt


Skickat från min iPhone med Tapatalk
/Veni Vidi Vicious

KOBOLDKUNGEN

Jag med, då kanske min önskan om att få spela Santas i Jul går i uppfyllelse :D
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se