TFTL: Kungsberga Utforskarklubb

Startat av Wolfhunt3r, maj 13, 2017, 21.53

Föregående ämne - Nästa ämne

Wolfhunt3r

CitatLandskapet var fullt av apparatur och skrot som på ett eller annat sätt hade med anläggningen att göra. Och ständigt närvarande någonstans på Mälaröhorisonten: Bonareaktorns kolossala kyltorn med sina gröna hinderljus. Lade man örat mot urberget hörde man Slingans hjärtslag – spinnandet från Gravitronen, det centrala stycke ingenjörsmagi som var kärnan i Slingans experiment. Anläggningen var den största av sitt slag i hela världen, och det sades att dess krafter kunde kröka själva rumtiden.

God kväll kamrater!

   Söker en eller två spelare till nya rollspelet Tales from the Loop.

Tales from the Loop är ett svenskproducerat spel (finns på svenska och engelska) baserad på Simon Stålenhags scifi-80-tal som aldrig fanns. Spelarna spelar barn under 80-talet och i min kampanj Kungsberga Utforskarklubb så kommer vi starta i mitten av maj 1986. Det finns inga möjligheter att spela några andra karaktärer än barn. Det utlovas en blandning av ständig kamp mot utegångsförbud, kalla kriget, svensk robotindustrialism och ett sommarlov fyllt av faror upplevda genom ett gäng 11-åriga barns ögon.

För närvarande är vi mig (Anders, SL) och två spelare (Dina S och Ronny för de som känner dom) men jag önskar en eller två spelare till innan jag drar igång kampanjen.

Alla vi som är i gruppen nu har stor erfarenhet att rollspel sedan tidigare. Jag har dock inte varit spelledare sedan 2002 eller 2003 men är en idog anhängare av berättande och skrivande av historier så var inte rädda för att kliva fram även om ni inte spelat så mycket rollspel tidigare då vi gärna tar emot nya rollspelare. Det enda vi önskar är att de personer som vill vara med har möjlighet att komma på de speltillfällen vi kommer fram till inom gruppen. Det vore kul om alla kunde vara med så ofta som möjligt.

Tanken är att lägga speltillfällen helgtid var tredje vecka eller liknande och att försöka husera i något av föreningens rollspelsrum.

För er som vill läsa mer om Tales from the Loop så rekommenderar jag att snabbt kika på Fria Ligans hemsida, Simon Stålenhags bok Ur Varselklotet samt Google för några av Simons bilder.

Det går bra att skriva i tråden här eller kontakta mig här alternativt i skriva i Facebooktråden då detta inlägg kommer korspostas dit.

Med vänliga hälsningar,

Anders & vännerna i Kungsberga Utforskarklubb
-- Wolfhunt3r

Wolfhunt3r

Då kneps en plats snabbt i Facebookgruppen, så det finns en plats kvar!
-- Wolfhunt3r

Wolfhunt3r

-- Wolfhunt3r