Oljud i lokalen

Startat av Brain, september 12, 2010, 11.55

Föregående ämne - Nästa ämne

Brain

I samband med renoveringen av våningarna över oss körs en maskin som låter för djävligt. Vet någon om ifall detta är något som körs dygnet om eller skiter/vet inte Cernera om att verksamhet drivs under kvällstid och helgerna?

Ifall det bara körs kvällstid/helgerna är det "bara" vi som drabbas.

Kan någon kolla upp detta så man vet ifall man kan vara i lokalen (utan oljud) de kommande veckorna
Tomas Davidsson

Spiff Rymdspionen

Har varit i kontakt med projektansvarig på Cernera som låter meddela att det är en slipmaskin som är igång på hela det andra planet. Han trodde att de skulle vara klara om högst en och en halv vecka, runt den 22/9. Tills dess får vi bita ihop.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Brain

Även under dagtid eller bara på kvällstid/helgtid?
Tomas Davidsson

Spiff Rymdspionen

Den körs enbart mellan 07:00 och 16:00, men killen jag pratade med kunde inte säga om de skulle arbete i helgen eller inte. I vilket fall så kommer det att vara lungt kvällstid.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Brain

Klockan är nu 17.28 och det brötas som fan på våningen ovanför. Ingen direkt rollspelsstämning...
Tomas Davidsson

Martin Larsson

Kan avslöja att de kör till 2400, iaf gjorde de det i måndags när jag å Jerry lirade 40k.

Min personliga misstanke är att de där gubbarna som kör masiknen jobbar ett skift efter att de andra jobbat, eftersom det förmodligen inte går att vistas i den lokalen de slipar i, än mindre jobba där :?
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Brain

De slutade lyckligtvis vid 19-snåret.
Det som är det tråkigaste med det hela är ju att Cernera sagt att de bara skall hålla på under dagtid.

Börjar också grubbla hur bra de satt igen alla ventilationsrör så inte vi andas in asbest
Tomas Davidsson

Spiff Rymdspionen

De två personerna som arbetar på Cernera som jag tidigare pratat med hade tydligen inte stämt av med varandra (påstår den ena). De som arbetar ovanför Geddon har kört två-skift utan hans vetskap för att hinna klart. Det sista budet, och det kom från firman som slipar självt, är att de kör till 19:00 på fredag, och 14:00 på lördag; sedan är det klart.

Trots att de kör lite farliga ämnen där uppe, och med tanke på doften i vår lokal, så försäkrade dom mig om att ventilationen var tilltäppt. Det vi känner är doft som släpps ut via fläkt någon annanstans efter att den filtrerats från skadliga partiklar. I motsats till vår förra hyresvärd så fick jag också en försäkran att de som arbetar ovanför oss faktiskt är proffs och inte det hopkok av nötter som har reparerat byggnaden tidigare.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."