Drakar & Demoner - Cimir

Startat av Spiff Rymdspionen, juni 07, 2014, 20.13

Föregående ämne - Nästa ämne

Spiff Rymdspionen

"Vi är alla slavar under historia, rike och religion. Om vi skall nå en framtid med ljus måste vi först bryta kedjorna."
      Ran'ere Tolkassian


Ny kampanjdel, ny tråd. Det är dags att börja göra karaktärer till kampanjen som utspelar sig i mitt Ereb-universum. Min tanke är att karaktärerna och grupperna skall vara klara i juni, för kampanjstart under senare sommaren. Det finns 15 platser att tillgå, 3 grupper med 5 spelare i vardera, och som vanligt så kommer nya spelare att premieras. Efter det så kommer det att fyllas på med dem som jag tycker passar bäst till respektive grupp.

Det krävs inga förkunskaper för att spela med mig. Nya karaktärer kommer att kunna börja på ruta noll i spelvärlden, och kunskap kommer att byggas upp efter hand. Däremot så behöver du som spelare veta vad rollspel är. Det är bra om du har ett hyfsat öppet schema så att gruppen en gång var tredje vecka kan åsidosätta en dag, företrädesvis under en helg, där alla träffas. Om du känner dig tveksam så går det bra att pröva på att spela kampanjen ett par gånger för att sedan avgöra om det var något som passade dig. 

För de som har spelat i förra kampanjdelen 'Cimir, vår frälsare' och har karaktärer som överlevt så behöver ni fortfarande göra mig varse om ni vill spela vidare. Era gamla karaktärer, i mån det finns plats i kampanjen, kommer att göras om efter ett något mer uppdaterat system.

Om det verkar kul och du är spelsugen, skriv vem du är här, PM:a mig, eller knacka mig, kassör-Carl, på axeln så pratar vi om det.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Kari

Jag är Kari, och tycker det verkar kul.  :)
"O divine art of subtlety and secrecy! Through you we learn to be invisible, through you inaudible, and hence we can hold the enemy's fate in our hands."
― Sun Tzu, The Art of War

Niklas

#2
Jag anmäler mitt intresse för att prova på att börja rollspela. :-)

wileruilaer

Jag hoppas få fortsätta med Vigfús version 2.0, på hans kommande resa söderut.

Anna Malmer

Jag vill fortsätta spela! :D

Usually_Insane

\o

Once more into the breach! In i det okända!
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Tamara

Självklart vill jag spela vidare med Kali nu när hon träffade sin idol!:)

Ivar

Jag skulle gärna vilja vara med jag med.
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Jimp

Ill dance for Gil!!

Robin

Med, jag vill vara. Skickat excel.
Jag vann combat med 13.

Ewers

Hej Carlos!
Jag hade gärna varit med som jag sagt tidigare men hinner inte. Två egna kampanjer, familj och redan spelande kampanjer är mer än nog.
Lycka till med kampanjen och hoppas ni får buskul!

Kram F!  8)

Martin Larsson

Jag vill (till skillnad från föregående trevlige talare) gärna vara med  :)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

deadbolt

Elias, kampanjens största odåga/hjälte/gudarnas gunstling vill givetvis rädda världen ännu en gång eller två.
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

CharlieCharlieLarsson

Jag vill gärna vara med!

La la la la, la la la la, Elmo\'s world.
La la la la, la la la la, Elmo\'s world.
Elmo loves his goldfish, his crayon\'s, too.
That\'s elmo\'s world.

Barcus

Styrelseprivlegier.....

Jag kan tänka mig att offra mig.
Puss På Skinkan
Marcus Johansson