Den nya ligan BB 5.0

Startat av cracked_open, september 12, 2006, 23.14

Föregående ämne - Nästa ämne

xDantex

Finns det någon som har några tankar om en ny liga? Inte spelat några matcher på ett bra tag nu men efter superbowlen igår blev jag sjukt sugen. Som datumen i den här tråden antyder så är det ju ett tag sen sist  :)
Recruiting Sergeant: Beautiful baby, Ma\'am.
Pvt. Lei Sahara: Thank you, Sergeant.
Recruiting Sergeant: Trooper likes me, huh?... Hurry up spud, we need fresh meat for the grinder.

KOBOLDKUNGEN

#226
Har ni möjlighet att åka till Göteborg och lira, minst en gång varannan vecka, så kan jag rekommendera denna här ligan http://www.wizard-games.com/forum/forumdisplay.php?f=88
Jag och Fluff lirar där ivrigt, mycket bra och välorganiserat.  :)
Svarar gärna på funderingar om ni har några. Kan synas lite rörigt när man tittar in där första gången.
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


xDantex

Nja jag vete fasen.  Hade varit sjukt kul men men varierande tillgång till bil och stundtals tufft med jobb känns det lite bökigt att ta sig in till götet. Man vill ju inte behöva lämna någon WO.  Tack för tipset dock.
Recruiting Sergeant: Beautiful baby, Ma\'am.
Pvt. Lei Sahara: Thank you, Sergeant.
Recruiting Sergeant: Trooper likes me, huh?... Hurry up spud, we need fresh meat for the grinder.

cracked_open

Det var ju ett tag sedan vi hade en klubbturnering nu. Jag har personligen tyvärr bristfälligt med tid att arrangera en cup men är beredd att damma av min spelare om  det blir av.
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

xDantex

Jag kan pussla ihop spelschema. Jag startar en ny tråd så ser vi om vi får ihop några deltagare.  Om inte så kan du härmed se dig som utmanad Jerry  :)

Basic alla möter alla ligaspel (grupper om vi mot all förmodan blir svinmånga) + en cup/slutspel.

Competition rules (lrb6)

2 eller 4 matcher i månaden?
Recruiting Sergeant: Beautiful baby, Ma\'am.
Pvt. Lei Sahara: Thank you, Sergeant.
Recruiting Sergeant: Trooper likes me, huh?... Hurry up spud, we need fresh meat for the grinder.

dilba

Jag är sugen på att lira BB igen och jag tror att fler är det.

För mig spelar det ingen roll om vi lirar varje eller varannan vecka men det kan vi kolla upp när vi fått ihop alla som ska vara med.

cracked_open

#231
Jag tror att en match i veckan blir bra då vi har haft det i tidigare turneringar.

Tycker dock att vi gör en husregel och stryker spiraling (reservation för stavfel) för lagen. Har aldrig förstått mig på den regeln då den slår så onödigt hårt på de lagen vars spelare är väldigt bräckliga exempelvis skaven. Men starta en ny tråd med möjlighet att anmäla sig och en startvecka så ser vi var intresset landar  ;D
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

xDantex

Den finns väl mest med för att hålla nere lagen i långa ligor, speciellt om man har en rullande liga med gamla lag.  Ger nya spelare en chans att hoppa på.

Jag pusslar ihop!
Recruiting Sergeant: Beautiful baby, Ma\'am.
Pvt. Lei Sahara: Thank you, Sergeant.
Recruiting Sergeant: Trooper likes me, huh?... Hurry up spud, we need fresh meat for the grinder.