MMMT - Snabbrapport om 1:a match

Startat av Brain, augusti 13, 2005, 21.22

Föregående ämne - Nästa ämne

Brain

Efter en strålande inledning med att fälla den stora behornade bestmannen som visst kallades minotaur åsamkade självklart Fowla den första skadade spelaren. Stärkta av detta började Plenty ´f Suicidal Goblins (´n´ Too Trolls) sin march mot en lätt seger (trodde dom).

Tyvärr var de invaggade i falska förhoppningar då Blackmoor Bulls snabbt gjorde en TD efter att det fipplades med bollen då passningspelet inte fungerade. Samtidigt slogs flera av de små gröna ut till både avbytarbänken och båset (samt ett troll).

Det märktes av att duckande inte heller var helt intränat då flertalet Goblins trillade i enbart en fientlig spelares närområde.

Allt eftersom det försvann spelare för Plenty ´f Suicidal Goblins (´n´ Too Trolls) började Blackmoor Bulls se till att bokstavligen talat GangBang:a Goblins så man börjar anta att de dyrkar Slaanesh. Vid flertalet tillfällen lade de sig på rygg för en ensam Goblin.

Efter hårt spelande stod det så slutligen 3 - 0 till tjurarna och Plenty ´f Suicidal Goblins (´n´ Too Trolls) hade en runda med fri bankning...
Spelarna som ställde upp var 2 troll och 1 Goblin.




Matchresultat:
CAS Inflicted:
P´fSGoblins(´n´TT): 1 Injured (fegisen använde apotekaren)
BB: 3 Dead; 1 Injured, 4 Badly Hurt

TD
P´fSGoblins(´n´TT):0
BB: 3

MVP
P´fSGoblins(´n´TT): Gick Postumt till Ricky Bruch för hans suveräna pass

Döda:
Lurch, Choppa, Ricky Bruch

TeamRating (före/efter): 100/91
Tomas Davidsson

deadbolt

gött å se att Coach Dyslexi gör bra ifrån sig, nästa match kommer Blackmoor Bulls Gm EvilElvis leda från pitchen. :twisted:
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

Brain

Citat från: "deadbolt"gött å se att Coach Dyslexi gör bra ifrån sig, nästa match kommer Blackmoor Bulls Gm EvilElvis leda från pitchen. :twisted:

Då får du nog prata med honom för han tänker sänka dig till Assistant Coach eller Cheerleader  :twisted:
Tomas Davidsson

deadbolt

ja e ju både snygg å kurvig så cheerleader e nog inte helt otänkbart...
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

emil

Thrill Kill Kult VS Lust(ri)and Lakejer 1-2 TDs (i Sudden Death) 4-0 i casaulties, så den moraliska segern är min, även om jag loosa matchen. 8)  

LL fick alla fördelar dom i princip kunde få från start: börja med boll, pitch invasion(med +1 på D6 för att stunna mina spelare) och boll i hand då bolluslingen scattra maximalt och ut i publiken. Samt att en ogre hade ränneskita av magiska piller som han hade knaprat. :cry:

4 av mina 6 ogräs låg ner från början och LLs anstormning gjorde det inte lättare. LL lirade bra, bättre än TKK, och en TD var i princip omöjlig från början att förhindra. Men det var då bara att börja jobba sig in i matchen på det TKK är bra på... VÅLD!!! :twisted:

Efter att TKK spottat upp sig, började LLs HC att bli ngt orolig efter ett antal KOs och injuries. LLs TD kommer i turn 8.

I 2nd half maler TKK sin väg fram för att göra en kvittering, det är ngt frustrerande att ha en boll att tänka på måste jag säga. :wink:

I TKKs 7:e turn kommer kvitteringen, efter slipade duckningar o extrasteg av TKKs blivande TD-gobbo. TDs-gobbo blir givetvis utvisad för att han uppför sig osportsligt mot LLs fans i publiken.  :roll: LL gjorde några halvhjärtade försök att stoppa TDn, men det hade dom inget för när TKK har kvickfotade smidiga gobbos att tillgå.

Det barkade mot förlängning, i min enfald trodde jag att matchen var TKKs. Men ett antal kritiska test för ogres bonehead i 2 turns fällde ett avgörande och skinksen rann igenom samtidigt som TKKs ogres beundrade läktaren eller nåt. Domaren var osäker om det verkligen var en TD, så en av mina gobbos försökte desperat springa o knuffa ut LLs skinkskunk ut i publiken, men en av LLs Saurusar fällde krokben för den stackars gobbon som fick bita i gräset... :cry:

Men det var skitkul att spela iaf. :D
TKK kommer igen, fulare, skitigare o elakare än ngnsin!

KOBOLDKUNGEN

_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil


jonte

En match som spelades i förra veckan och ej än lagts upp på nån tabell var bataljen mellan mina chaos och Torbjörns dvärgar. Namngivning av lag och spelare kommer ske under dagen, så då är jag 100% set. Ursäkta dröjsmålet.

Till matchen då,
det hela började med att dvärglaget (okänt namn än så länge så i denna rapport går de under namnet Torbjörns Arga Onda Dvärgar, förkortat TOAD) helt sonika snappade åt sig all publik, vilkt innebar att 32.000 tokiga fans hejade på de skäggiga asen medan mina tappra chaoskämpar fick klara sig med endast lite påbackning från sin egen coach.

Som väntat var det gruffgruff från första sekund och foulingarna hängde i luften. Men det var nog inte bara all publik som var på TOAD:s sida, utan även domaren, för han viftade nämligen bort tre stycken lyckade "spot the foul" slag. Viss irritation höjdes i chaosbåset, vilket gjorde att uppmärksamheten föll något. Ett faktum som TOAD direkt utnyttjade, och när första halvlek var över så var ställningen 1-0 till hårbollarna.

Andra halvlek började som den första, smockan låg i luften. Dock fick chaoslaget in en knocked out spelare och nu skulle saker och ting ske! Bollen sparkas ut långt in på chaos spelhalva, och den befinner sig där i de första fyra-fem rundorna tills en tapper beastman bestämmer sig för att göra slag i saken och inleder ett heoriskt avancemang genom uttunnade fiendelinjer rakt mot mållinjen. Med två rundor kvar så har den numera uttröttade beastmanen 14 rutor kvar att springa, intet omöjligt! Så genom en dodge och två stycken "go for it" närmar han sig mållinjen. TOAD skickar tillbaka nån arg jeppe som dock inte kan blitza utan hamnar precis bredvid. Beastmannen tycker att dodge numera är töntigt och gör en lyckad blitz som följs av en vacker touchdown. Inte ett ljud hördes på läktaren!

Dock har det hårda spelet tagit sin tribut, Chaoslaget har fyra spelare knocked out och tre stycken i skadebåset. TOAD ståtade med två utvisade, tre skador och eventuellt någon knockad. Noterbart är att till förlängningen så lyckas chaos-coachen slå tre ettor och en tvåa vilket innebar att ingen knockad spelare kvicknade till och kunde hjälpa sitt lag på plan. Hårda bud. Detta manfall gjorde också (tillsammans med en idiotisk upptällning) att TOAD efter ett par omgångar fick igenom sin lille runner som gömde bollen i sitt skägg och gjorde en touchdown.

Slutresultat blev alltså 2-1 till TOAD efter förlängning.

Chaoslaget valde anmärkningsvärt en spelade approach och startade matchen utan deras minotaurbjässe. Dessutom noterades de för en lyckad passning. Finlir på hög nivå.

MVP i Chaoslaget blev en fin beastman som även hade passat och knockat lite folk, vilket gjorde att han fick slå till sig en skill efter matchen, så nu har han claws. TOAD lyckades slå till sig ett extra movement som passande hamnade på runnern, han kan bli giftig framöver!

Eftersom mitt lagforumlär är kvar på Gedon + att mina tappra kämpar inte har döpts än så blir det ingen riktig sammanställning av matchen.
Det kan dock sägas att båda lagen fick varsin nibbling injury.

CAS:
TOAD: Två s injured, en badly hurt
Chaos: Två badly hurt, en s injured

TD:
TOAD: 2, båda av den vasse runnern
Chaos: 1

Robin

Katastrof!

Dread Pirates o' Rob har misslyckats att vinna sin första match, mot Lustrians Lakejer. Efter en hård dust med pappers-pansar och bollfumlande deluxe, så blev det en 1-1 match.

Skammen är fruktansvärd =/
Jag vann combat med 13.

Niklas

Ser det mer som att de kommer ner på jorden... eller man kanske ska säga i jorden...  :?

emil

...och glöm för all del inte: TKK kommer igen, fulare, skitigare o elakare än ngnsin...  8) Revenge!

Niklas

TKK? Känner igen dem men kommer inte ihåg riktigt... vänta nu... det var ju ett gäng som sprang runt med huvudet under armen.  8)

emil


Niklas


KOBOLDKUNGEN

WHAT A GLORIOUS VICTORY, LUST(RI)ANS LAKEJER-BLACKMOOR RATS 4-0

Efter en trög inledning på säsongen förväntade man sig att LL på en usel 6:e placering i superettan skulle få det svårare mot allsvenskans obesegrade serietrea Blackmoor Rats i inledningen av Spike magazine trophy. Men nej då. Efter vunnen slantsingling och en bedrövlig kick av råttorna så tar LL:s stjärnsaurus Tlaxgor hand om bollen. Med uppbackning av några medspelare vandrar de sakta och bestämt mot touchdownzonen och mosar alla råttor som kommer i deras väg medan övriga laget håller den resterande råttflocken på avstånd. Vid mitten av första driven parkerar de sig strax utanför TD-zonen och råttorna försöker genom lömska trick få tag i bollen. Bla så försöker en inhyrd wizard flåsa bollhållaren med en fireball. Detta misslyckas givetvis då Tlaxgor smidigt hoppar undan. Då halvtid närmar sig bestämmer han sig för att det är dags, tar ett par kliv och TD. Halvleken är över, råttorna har förlorat sin TD-kung och det ser mörkt ut. Efter bedrövligt bollhanterande av råttorna gör Chiccitza två snabba TD, hans 6:e och 7:e, och det är helt kört för gnagarna. Mot slutet av matchen försöker råttorna desperat reducera genom att passa bollen djupt i plan, passningen interceptas givetvis lätt av LLs krox Mazdagor som snabbt ränner ner mot TD-zonen och jublande glad gör sin första TD. 4-0 game over.
LLs headcoach Jon-renli The Lustrian om säsongen, matchen och framtiden. "Vi hade en tuff inledning på säsongen men som den gamla klychan säger, when the going gets tough, the tough get going. Måste erkänna att jag faktiskt var lite oroligt för råttorna men det bevisade ju sig var helt obefogat. Måste tacka våra trogna fans också, särskilt killen med stenen. Nu ska vi ha revanch på poängförlusten mot det där bolltrollande chaoslaget KKK. Råttorna var bara ett försnack, nu ska det spisas get, kuack, kuack, kuack."
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se