Reflektioner BSK26

Startat av Xyzar, november 03, 2008, 12.09

Föregående ämne - Nästa ämne

Daniel

Även jag vill passa på att tacka för ett trevligt och väl genomfört BSK26. Speciellt tack till Tomas, Anders, Stefan och Johan utan er hade det aldrig gått!!!

Ytterligare ett speciellt tack till C-G och hans crew för ert fina demo-arrangemang, det var helt klart det mest uppskattade brädspelsarrangemanget på konventet.

Jag tycker att det är tråkigt att höra vissa säga att det är för lite brädspelsturneringar, snabbt räknat så är det ca. 10 st varav jag och Björn stod för 6 av dessa. Det är totalt ca. 24-25 brädspelsarrangemang (Man kanske inte kan räkna S.A.R.Z som flera, vilket minskar det hela lite) vilket är en betydande del av det totala antalet arrangemang. I år fanns det helt enkelt inte tillräckligt med besökare som spelade brädspel, det var otroligt svårt att få ihop några spelare till de flesta brädspelsarrangemang.

Annars så hörde jag bara positiva saker om konventet från de arrangörer som tog kontakt med mig. Butikerna var som  redan nämnts ovan inte speciellt förtjusta i den lokal de har och det med all rätt tycker jag.

// Daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

Ivar

Missförstå mig rätt Daniel. Det är jättemycket brädspelsarrangemang, men det är det där lillaextrasvårtattsättafingretpå arrangemanget som saknas. Lite gamla klassiker osv. Men de kanske inte är så kul längre. Jag vet inte.
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Daniel

Citat från: "Ivar"Missförstå mig rätt Daniel. Det är jättemycket brädspelsarrangemang, men det är det där lillaextrasvårtattsättafingretpå arrangemanget som saknas. Lite gamla klassiker osv. Men de kanske inte är så kul längre. Jag vet inte.

Det var inte riktat direkt till dig Ivar utan till alla inblandade i tråden.

Jag håller med dig, det behövs arrangemang som är originella och som endast finns på BSK eller som endast arrangeras av Armagedon. Dessa arrangemang måste visas upp och marknadsföras så att folk tycker att det är värt att komma för det är som ni säger att brädspelsbarer i all ära (de behövs) men det är inte dom som drar besökare till konventet.

Tyvärr så tror jag inte ett en Dippy eller civ. turnering kommer dra stora massor till konventet men de bör ändå finnas där för utbudets skull.

Jag tror också att man ska gör mer som C-G gör, köra demo:s av framför allt nya spel så besökarna har en chas att komma och prova något nytt för det är just det som styr brädspelarna just nu. Det kommer otroliga mängder av spel varje år i samband med Essen, vi borde kanske ha ett Demo-arrnagemang där vi demar några av dessa nya spel för intresserade personer som inte kunde åka till Essen...

// daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

Anders

Något som MÅSTE åtgärdas är entrédörrarna till receptionen. Det är inte hållbart att sätta folk där vars enda uppgift är att klicka på dörrknappen. Jag är evigt tacksam att jag har personal som ställer upp och gör sådana saker, men till nästa år kan jag inte garantera att det är en tjänst dom är villiga att ställa upp med.

Securitas kan temporärt låsa upp dessa dörrar, enl. rondväktaren som jag hade 20 minuter samtal med inne i Sandgärdet fredag natt.

Att dörrarna till Sandgärdet låser sig gör inte så mycket, eftersom spelen ändå slutar där senast 23 och det är tömt 00.

I övrigt kommer det en sammanställning på alla åtgärder från SECURITY senare ikväll här.

Annars så ROCKADE pärlplatte-workshoppen stenhårt. Mitt kontor är nu pimpat med NES SuperMario-figurer.

Bild finns på http://shadowcrow.bilddagboken.se/p/show.html?id=289694975&directlink=1

asgard af hellum

Hej!

Vill passa på att tacka för ett mkt lyckat konvent. Och för att ni tar er tid och arbete på att ordna det hela.

Vi i Hellums Spelbar hade vårat arrangemang med Dark Future och andra 80-90 tals brädspel på lördagen i Röda. Detta märktes att vi var många om spelarna, då det var lite tunnsått med folk ibland.

Dock, vi hade det jättekul ändå, och läget var perfekt för våran del. Men vi i våran grupp får fundera om vi inte ska lägga upp det lite annorlunda, för det kändes som det var många som ordnade mkt på lördagen, men mindre på fredagen.

Sen får man inte glömma att många gärna spontanspelar oxå på konvent, och gärna lånar nåt spel och spelar i sitt spelgäng...

Blev förresten helt såld på Wings of War på söndagen, troligen kommer vi att ordna nånting med detta nästa år!
Finns det nåt coolare än att flyga runt i dubbeldäckare och jaga varandra i luftdueller ala´ von Richthofen?

Tack för oss!

MVH Anders (och Björn) i Slättens Förkämpar/Hellums Spelbar

Anders

De intressanta delarna av Security-loggen, BSK 2008.

2104   FREDAG   2 icke besökare utskickade pga alkoholintag på konventets område.
0129   FREDAG   2 icke besökare utskickade pga alkoholintag på konventets område, ( En vän till personal )
0913   LÖRDAG   1 icke besöksare utskickad pga alkoholintag på konventets område.
905   LÖRDAG   Ett larm går igång på våning 5, Sandgärdet. Ingen kontakt m. väktare. Upphörde senare
913   LÖRDAG   Dörr i kaffeterian larmar. Öppen för länge. Städpersonal.
1004   SÖNDAG   Radio utlånad till ensam personal i kaféterian.
1049   SÖNDAG   SÄK informeras om att sovsalarna ska vara tomma 12-12.30

Samtal m. väktare lördag natt i Sandgärdet etc inte nedtecknat.