Reflektioner BSK26

Startat av Xyzar, november 03, 2008, 12.09

Föregående ämne - Nästa ämne

Brain

Utvärdering från Juntan

CitatHejsan Tomas

Tänkte dela med mig lite av min upplevelse av konventet.
för det första vad konventet i stora drag bra, mat, lokaler, personal, reklam, muggar, städ osv

Men...Som butik kanske man ser annorlunda på konventen...

Med facit i handen hade jag nog, om jag vetat hur det ser ut, velat haft butiken i A delen.
Jag rekommenderar stark att ni nästa år placerar alla butiker där receptionen var (eller lokalen brevid)
När butikerna vill stänga kan dom ex. spärra av med band, sedan kan receptionen hålla uppsikt över den.
Byggnad H var oerhört dålig placering, alla demospel som Juntan hade att erbjuda konventet gich då miste då kund antalet var extremt dålig.
Jag personligen blir besviken av att som aktiv butik som av tradition har öppet längst & öppnar tidigast, med bredast sortiment + att demospelandet har en central plats i butiken hamnar Off konvent.

Mycket av detta beror på att mail kontakten med den första personen avbröts abrubt & denne plötsligt slutade svara. Problem uppstår men igen kontaktar mig & informerar mig om detta, detta var det absolut största missen.

Men jag hoppas givetvis på revansch nästa år, nu när man vet bättre :)

En sak till konventet kändes väldigt splittrat när warhammer spelarna & alla andra var så långt ifrån varandra, jag gillar personligen lite trångare känsla & man skall nog inte vara så rädd för att sätta warhammerspelare & magic spelare i samma byggnad (vilket det nästan inom konvent svergie verkar råda fobi på)

Mvh Benny Elpresidente af Juntan

Och mitt svar

CitatHejsan!
Just detta diskuterades på vår middag efter städningen. Vi bollar flertalet olika idéer just nu. Vad jag vet är Warhammerspelarna nöjda med sin position och det finns ingen annan lokal där plats finns för så många bord. Vi funderar på att expandera på höjden och se ifall vi kan få klassrum där för en eventuell omflyttning av arrangemang.

Vi är ännu inte helt inkörda i lokalerna och detta har lett till en hel del problem.

Vi tar till oss detta och inriktar oss på att göra BSK 27 till det bästa konventet i BSK:s historia

Tomas
Tomas Davidsson

Fluff

växa på höjden låter intressant. nackdelen är väl att det inte finns några stora salar i stil med röda och gröna i sandgärdet.
fördelen är väl att om vi får växa uppåt för skolan så får vi tillgång till massa småsalar som kan lämpa sig bra för småarrangemang. men blir nog svårt att hitta någon stor samlingssal som vi har nu, om vi nu fortfarande vill ha en stor samlingssal.
ät en makaron till!

Greger

Citat från: "Brain"
Citat från: "Greger"Har någon räknat på resultatet ännu? Antal besökare? Vinst? Kiosk? :)

Lars-Robert kommer över till mig strax och kan vi passa på att göra en nogrannare beräkning. Vet inte hur kiosken gått men vi torde landa på 60K

:shock:

Det låter as-nice! :D

soulreaper

Ett stort TACK till alla som gjorde konventet till vad det var! Ett speciellt tack till Stefan och Stefan, ni gjorde slutstädet mycket roligare för min del! En ännu större eloge till Tomas the Brain Davidsson som alltid kunde svara på mina många frågor och som såg till att allt flöt på!

Lite funderingar:
Ett bagage inlämningssystem skulle underlätta för slutstädet.
Hyra ut lokaler till Magic så att vi kan flytta dem? Då slipper vi dessutom snåla magic-muppar!
Ha butikerna där magic håller till nu?
Hur ska vi få folk som mig som eg. inte är så lata som jag varit i år att arrangera kul saker?!?
En liten kiosk vid WH?!?
Mer och bättre städsaker!
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Brain

Citat från: "soulreaper"
Hyra ut lokaler till Magic så att vi kan flytta dem? Då slipper vi dessutom snåla magic-muppar!

Håll det sakligt, vi har ett öppet forum.

Idén om att ha gröna till butiker är inte dålig men det förutsätter att vi kan få en bra lokal för Magic på annan plats.
Tomas Davidsson

Brain

Citat från: "Fluff"växa på höjden låter intressant. nackdelen är väl att det inte finns några stora salar i stil med röda och gröna i sandgärdet.

Vet inte hur det ligger till men en större föreläsningssal torde väl finnas på plan 3/4
Tomas Davidsson

Martin Larsson

Citat från: "Brain"
Citat från: "Fluff"växa på höjden låter intressant. nackdelen är väl att det inte finns några stora salar i stil med röda och gröna i sandgärdet.

Vet inte hur det ligger till men en större föreläsningssal torde väl finnas på plan 3/4

Mitt minne av sandgärdet är att det sorgligt nog inte finns det Brain. De 2 överlägset största lokalerna är de 2 på 1a våning mitt emot medialab. Resten ovanför är "vanliga klassrumsstorlekar" alltihopa :?

Vill också tacka alla för årets konvent! Hoppas dock på ett mer personligt plan att jag är frisk nästa....
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Brain

Citat från: "Martin Larsson"
Mitt minne av sandgärdet är att det sorgligt nog inte finns det Brain. De 2 överlägset största lokalerna är de 2 på 1a våning mitt emot medialab. Resten ovanför är "vanliga klassrumsstorlekar" alltihopa :?

Menar i själva huvudbyggnaden, citerade dumt.

Med det skulle man kunna göra lite rockader som gör att WH får fiket på sandgärdet, butikerna gröna och Magic en föreläsningsal modell större (bara idéer än så länge)
Tomas Davidsson

carlsson

Efter allas positiva vibbar från årets konvent ska jag se till att var med och göra nåt nästa år! :)

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Fluff

jaha, du tänkte växa i höjden i högskolans huvudbyggnad och inte sandgärdet?
hmmm... ingen aning hur lokalerna ser ut på våning 3 och 4 där. jag som ida- och bhsstudent hängde aldrig där. det är ju pedagogvåningar om jag inte minns helt fel.
sen så är ju de allra flesta stora föreläsningssalar sådana med lutning och fast bänkrad, typ aula. de flesta med flyttbara bord och stolar är ju aningen mindre.

hmm.. en personlig reflektion. känns konstigt att man har så mycket energi efter årets bsk att man redan nu vill börja planera nästa.
funderar redan på ett arrangemang av BattleLore t.ex.
ät en makaron till!

carlsson

Citat från: "Fluff"hmm.. en personlig reflektion. känns konstigt att man har så mycket energi efter årets bsk att man redan nu vill börja planera nästa.
funderar redan på ett arrangemang av BattleLore t.ex.

Så har det ju traditionellt sett varit (åtminstone de åren jag var med). Man var alltid som mest taggad veckorna efter konventet (för att inte snacka om städmiddagen) men tyvärr rann musten ur de flesta när verkligheten så småningom kom ikapp.

Mitt tips är att så snart som möjligt tillsätta en BSK27-kommitté, som har ett möte i månaden typ!

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Beorn

Efter förra årets BSK gjorde jag en "Game over"-sida på bsk.sverok.net
Finns det ett intresse av att jag gör en ny sådan sida med nya bilder? Jag har fått lite bilder av C-G och jag själv har en del bilder som jag skulle kunna använda.

Om någon tyckte att "Game over"-temat var fjantigt men ändå vill ha något på sidan så kan ni ju komma med kreative (men enkla) förslag. Kanske bara ett bildspel?
Björn

Robin

Så här ser vinnarna i WHFB ut:



Sigmars ljus lyser uppenbarligen på vår vandringspokal, och jag misstänker att vi kanske skulle kunna utöka till nästa år, men då kommer vi, likt Borg, att assimilera butikslokalen i Sandgärdet och peta in fler bord där. Problemet med att utöka turneringarna ännu mer är dock att det blir svårt att ordna fler bord utan att bygga själv. I teorin är det rätt så simpelt att bygga bord, men det kräver mycket tid av gamla människor som ändå lever ett rätt upptaget liv.
Jag vann combat med 13.

Judas

Citat från: "carlsson"
Mitt tips är att så snart som möjligt tillsätta en BSK27-kommitté, som har ett möte i månaden typ!

Ja och du kan vara sammankallande :wink:

Martin Larsson

Typiskt Kryddan att sno stjärnglansen :lol:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.