Reflektioner BSK26

Startat av Xyzar, november 03, 2008, 12.09

Föregående ämne - Nästa ämne

Xyzar

Skriv allt ni har tyckt om årets bsk, vad ska göras till nästa år, vad ska vi förbättra osv. Bäst att skriva nu medan vi kommer ihåg det. Så vi kan ta med det första mötet för BSK 27.

Ifrån min sida tyckte jag kiosken funkade skitbra i år. Det enda jag nog ska göra är att sänka antalet personer som jobbar i kiosken samtidigt. För det var sällan 4 personer behövdes. Kanske ha en minikiosk, med lite godis och läsk hos krigshammrarna som har öppet vissa tider.
There is no IRL, there is only AFK.

Usually_Insane

Något som jag reflekterade över var artikeln i Borås tidning, som mest handlade om Warhammer och figurspel, med tanke på att det kanske hade varit bättre att lyfta fram just prova-på-spelet som ju hade varit av mera intresse för just icke-spelare. Är lite nyfiken hur många det lockade till Spelkonventet.

annars så var det trevligt :) Jag var glad att vi kunde ha en separat ingång till krigspelsrummet än igenom Magic-rummet.
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Fluff

inte så mycket reflektion just men en rolig sak. Jonas var nämligen mycket nöjd med städningen av kårhuset. så bra jobbat Stefan N, Pierre och jag + lite Daniel  :)

en sak som kan underlätta till nästa år är att sätta en tidsgräns på när folk ska ha tagit med sina saker från sovsalarna så de är tomma.
ät en makaron till!

Ivar

Kändes som ett bra konvent! Det verkar även som om det var väldigt många som trivdes och tyckte det var kul.
Jag efterlyser fler arrangemang. Brädspelsbarer i all ära men man kan inte basera ett konvent på brädspelsbarer, Warhammer och magic. Så mycket mer var det liksom inte. Jag skulle vilja ha 5 rollspelsarrangemang(inte turneringar) o kanske nån turnering i nåt brädspel (vad hände med dippy?)samt ett eller 2 dioramor(det är ju min uppgift förvisso). Sen är det liksom komplett :D
Heja oss allihopa! o tack för ett superkonvent!

Hmm kanske ska anordna sm i skitgubbe igen? street rules eller möjligtvis reverse typ2.
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Fluff

Citat från: "Ivar"
Hmm kanske ska anordna sm i skitgubbe igen? street rules eller möjligtvis reverse typ2.

absolut! fler sm till bsk!
ät en makaron till!

Clifford

Citat från: "Ivar"
Jag efterlyser fler arrangemang. Brädspelsbarer i all ära men man kan inte basera ett konvent på brädspelsbarer, Warhammer och magic. Så mycket mer var det liksom inte.

Kul att det verkar gått bra!

Det som Ivar nämner, bristen på arrangemang, speciellt då bredden på arrangemangen, är vad som fick mig att stanna hemma i år. Jag kände inte att det fanns något som lockade mig alls.

Det är knappast en nyhet att mängden nytänkande bland spelarrangörerna har minskat, och det går inte heller att klandra BSK för. Frågan är om man kan få igång intresset för att skriva rollspels-scenarion och spelleda om man vågar ge dem fler belöningar. Scenarioförfattare (och i viss mån SL) är ju historiskt sett det mest otacksamma man kan göra på konvent. Nu tänker många säkert att kiosk och städ har det värre, men jag har provat det mesta, och att läsa 60 sidor scenario för att spelleda för ett okänt gäng är sjukt krävande, för att inte tala om att skriva ett sådant scenario. Att sen göra det löpande i tre dagar kräver mental kapacitet bortom det som en normal konventsbesökare uppvisar.

Mitt, och andras, förslag är att återanvända scenarion från förr. Kontakta gamla skribenter, geddongubbar, som har scenarion liggandes. Ett scenario från -94 funkar lika bra idag, speciellt om det är friform. Detta ger oss mängder med material utan att behöva anlita scenarioförfattare.

Likaså vore dioramor och knasiga/annorlunda arrangemang a'la Car Wars med radiostyrda bilar, Space Hulk live, Maffia, Clay-o-rama m.m. sånt som skulle vara kul att se igen. Ett enda är bättre än inget.

Greger

Bra jobbat, alla som jobbade! :D

Har någon räknat på resultatet ännu? Antal besökare? Vinst? Kiosk? :)

Ewers

Tackar för ett trevligt konvent!

Jag var ju bara receptionsmupp i år och det var befriande att inte ha en massa måsten hängande över sig. Gjorde att man blev sugen på att arrangera lite olika saker. Man skulle ju kunna arrangera flera olika saker färre gånger istället för samma sak flera gånger...

En eloge till er som faktiskt roddade ihop konventet, puss i ljumsken på er allihopa!

Matsalspersonalen var för övrigt nöjda med oss också, bara något litet bord som stod fel så det gjorde inget.

/F 8)  :D

Brain

Citat från: "Greger"Har någon räknat på resultatet ännu? Antal besökare? Vinst? Kiosk? :)

Lars-Robert kommer över till mig strax och kan vi passa på att göra en nogrannare beräkning. Vet inte hur kiosken gått men vi torde landa på 60K

:shock:
Tomas Davidsson

Xyzar

Jag ska nog kunna skapa något arrangemang, sedan får man se om jag kan arrangera det eller om lämnar det till någon annan. Beroende på hur kiosken funkar.

Men som jag fattat det så har vi Ivars arrangemang nästa år. Sedan har vi Starmax som alltid är populärt som vi kan arrangera om någon vill. Sedan snackade ni om ett worms tabletop som har varit tidigare. Kanske damma av det. Då har vi arrangemang som är BSK only som kommer locka massa folk som är riktiga konventsrävar, och inte bara magicspelare
There is no IRL, there is only AFK.

carlsson

Bra jobbat allihopa! Speciellt tack till Tomas som tog och knöt ihop alla ändar.

:cheers:

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Apanpapan

Jävligt fint jobbat allihop. Speciellt du Brain.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Gobbos Spider

Ett par givna reflektioner.

Klara direktiv för arrangörer. Dvs hur många pass och hur många arrangörer. Samt en ide över rimligheten i detta.

Matbiljetter? Hur många  förtjänar man egentligen?

Mer arrangemang a la Ivars funderingar.

Bättre och mer städprylar.

Mer personal på slutstädet.
I would never die for my beliefs because I might be wrong.

    Bertrand Russell

Beast

Citat från: "Ivar"o kanske nån turnering i nåt brädspel (vad hände med dippy?)

Tage Bengtsson funderade på att arra ett impromptu dippy, men jag akan tänka mig att han kan tänka sig att köra dippy nästa år. Problemet är bara att han kan tänkas behöva vara i Estland under konventet.

Och om det inte är något Dippy i schemat så kommer inte så många dippyspelare. Och kommer inga dippyspelare så blir det ingen Dippy.
Ond cirkel.

Men visst vore det väl häftigt att få ordentliga turneringar i spel som Civ, Dip och kanske andra klassiker som Kremlin. Inget ont om tyska brädspel men de har inte samma klassikerstatus än.
War is justice,
death to all kinds of humans

Ölme

Citat från: "Beast"Inget ont om tyska brädspel men de har inte samma klassikerstatus än.
Vi jobbar på det.  :shock: