Hemsidan alive and kicking

Startat av Greger, september 24, 2008, 23.10

Föregående ämne - Nästa ämne

Greger

Äntligen uppkopplad!

Nu kan folk föranmäla sig. Lite kvar att fixa under arrangemang, work in progress.

http://bsk.sverok.net/

Om du inte ser någon skillnad, uppdatera fönstret i din webbläsare!

:)

Beorn

Snygg header.
En liten grej bara: Under arrangemang så ligger det en ruta om SM på BSK. Denna är lite inaktuell och bör tas bort/uppdateras.
Björn

Brain

Citat från: "Beorn"Snygg header.
En liten grej bara: Under arrangemang så ligger det en ruta om SM på BSK. Denna är lite inaktuell och bör tas bort/uppdateras.

Nej, den är uppdaterad!
Tomas Davidsson

Fluff

jag saknar info om bordshockeyn. fick inte du infon senast brain?
ät en makaron till!

Brain

Citat från: "Fluff"jag saknar info om bordshockeyn. fick inte du infon senast brain?

Jo, men jag har inte fått in den än  :oops:

Skall sitta och jobab med en del ikväll samtidigt som jag promotar (spammar) massa forum om att nsidan är uppe
Tomas Davidsson

Fluff

ah, okej. då har jag en förklaring.
trodde det var så att infon hade försvunnit. nu kan jag andas ut
ät en makaron till!

Beorn

Nu så är PDF-schemat fixat. Det var två arrangemang (Provspelet & Tyska brädspel) som hade fått ett start- och slut-datum under 2007 vilket gjorde att schemat som ritades upp sträckte sig över ett helt år.
Björn

Brain

Citat från: "Beorn"Nu så är PDF-schemat fixat. Det var två arrangemang (Provspelet & Tyska brädspel) som hade fått ett start- och slut-datum under 2007 vilket gjorde att schemat som ritades upp sträckte sig över ett helt år.


TACK, TACK, TACK!

Såg att det vart elakt med andra tider också... Hade skrivit sluttid 00 på en del arrangemang och då fick programmet för sig att det startade 00 istället....
Tomas Davidsson

Greger

Citat från: "Beorn"Nu så är PDF-schemat fixat. Det var två arrangemang (Provspelet & Tyska brädspel) som hade fått ett start- och slut-datum under 2007 vilket gjorde att schemat som ritades upp sträckte sig över ett helt år.

Gött! Tack! :)

Antar att jag bara kan lägga tillbaka länkarna igen? Eller behöver jag få filer att lägga upp?

häls,
Greger

Beorn

Det räcker att lägga tillbaka länkarna.
Björn

Greger

Hemsidan är nere, var det igår också. Jag har mejlat till Sverok, hoppas någon är snäll och fixar det snabbt.

/Greger

Brain

Sveroks server har blivit hackad.
De jobbar på det så den skall vara uppe senast tisdag...

Deras Backup är sedan fredags (tror jag det stod).
Jag har inte gjort några förändringar sedan dess i DB men vi tapapr dem som föranmält sig mellan backupen och hacken.

Måste bara få ut på hemsidan att man skall kolla sin login så man är registrerad.
Tomas Davidsson

globetrotter

Brain!
Jag citerade dig på http://www.bradspel.net/ så kanske vi når några potentiella missade deltagare.
/Carl

Greger

Jepp, hackat värre...  :(

Från Sveroks hemsida:
Citat2008-10-05 21:52
Sveroks server hackad


By

Sveroks server för Webhostingen har blivit hackad.


Attackerarna har tagit sig in via en av föreningarnas websidor och på något sätt skaffat sig kontroll över maskinen.
I dagsläget är inte skadorna utredda men intrånget skedde ~16:20 dag(20081003) och Sverok Drift har försökt bekämpa skadorna under kvällen.
Pga tidsbrist och för allas säkerhet har maskinen tagits ur bruk för tillfället.
Förhoppningsvis kan Sverok Drift få tid att reda ut saker söndag-tisdag och få maskinen i brukbart skick efter tillbörlig sanering.

All data finns i säkert skick i backup ifrån ~2008-10-03 08:20:00 och det kommer förmodligen vara basen för återställning.



Brain

Lagt upp följande info på:
Svenskamagic
Ylvas 40K-forum
WFB-forumet

EDIT: Kom på att man kan lägga upp det som en Nyhetspost på anmälningssidan också

<snip>
OK, hemsidan är uppe och anmälningssystemet fungerar hjälpligt.
Det som krånglar är att man inte kan komma åt fliken där man får BSK:s PG-konto. Registreringarna i databasen fungerar dock.

Så Efter att du registrerat dig på bsk.sverok.net använd följande information:

Ifall man vill bli medlem i Armagedon:
Betalar 200 kr till PG: 255279-2, Betalningsmottagare: Armagedon/Borås Spelkonvent
Som meddelande skriver man:
Personnr (10 siffror) samt MEDLEM

Ifall man INTE vill bli medlem i Armagedon:
Betalar 300 kr till PG: 255279-2, Betalningsmottagare: Armagedon/Borås Spelkonvent
Som meddelande skriver man:
Personnr (10 siffror) samt INTE MEDLEM

<snip>
Tomas Davidsson