Texter till hemsidan

Startat av Greger, september 09, 2008, 18.42

Föregående ämne - Nästa ämne

Greger

Hur mycket av förra årets hemsidestexter kan vi återanvända?
http://bsk.sverok.net/BSK25/index.html

Vad behöver skrivas om, förutom arrangemangstexterna?

Brain

Kan återanvända de mesta förutom alla entreavgifter samt att vi inte har kontakt med något hotell just nu.
Märkte just att De nya arrangemangen som jag håller på att lägga in kommer upp i BSK25:s hemsida

Sitter och jobbar med lite texter just nu. Hör av mig
Tomas Davidsson

Greger

Citat från: "Brain"
Märkte just att De nya arrangemangen som jag håller på att lägga in kommer upp i BSK25:s hemsida

Jag har inte anpassat den nya hemsidan ännu. Finns det en mall jag kan använda, kanske? Får logga in där igen och kolla runt lite, var ett tag sedan sist...

Beorn

Det jag fick höra i efterhand var att det var för otydlig information om priser, öppettider etc. Detta bör nog ägnas en helt egen sida.

Jag skrev ett dokument med några tankar efter förra årets konvent. Detta dokument ligger på CD-skivan med BSK25-materialet som jag lämnade på föreningen (har Per den nu?). Kanske var det mest av teknisk karaktär men det kan vara värt att kasta ett öga på.
Björn

Greger

Citat från: "Brain"Kan återanvända de mesta förutom alla entreavgifter samt att vi inte har kontakt med något hotell just nu.
Märkte just att De nya arrangemangen som jag håller på att lägga in kommer upp i BSK25:s hemsida

Sitter och jobbar med lite texter just nu. Hör av mig

Lägger du in texterna via admin-gränssnittet? Antar i såfall att det går in i förra årets hemsida. Jag behöver alltså anpassa den till årets layout. Behöver också veta när det är ok att låta den bli "live", eftersom det ju är mindre bra att släppa in besökare för tidigt (om t ex gammal info ligger kvar).

:?:

Brain

Ja, jag lägger in det i databasen som Per la upp.

Har inte fått in alla tider (inte alla arr ännu)

MEN den är redo att gå live ur anmälningssynpunkt

Kan ju logga in och kolla hur allt ser ut än så länge, jag  ser inte eventuella konstigheter.
Tomas Davidsson

Greger

Denna veckan har varit helt tjock för mig, men jag får fixa med hemsidans utseende på söndag, typ. Börjar ju bli tid att få upp något.  8)

PS. Tyvärr kommer vi inte ha en sparad version av förra årets hemsida iom att texterna redan skrivits över, om det inte finns någon backup någonstans som inte jag vet om... fast sidan är ju bara intressant ur ett föreningshistorik-perspektiv, antar jag, så det kanske inte gör något!?

Brain

Citat från: "Greger"Denna veckan har varit helt tjock för mig, men jag får fixa med hemsidans utseende på söndag, typ. Börjar ju bli tid att få upp något.  8)

PS. Tyvärr kommer vi inte ha en sparad version av förra årets hemsida iom att texterna redan skrivits över, om det inte finns någon backup någonstans som inte jag vet om... fast sidan är ju bara intressant ur ett föreningshistorik-perspektiv, antar jag, så det kanske inte gör något!?

Ifall jag inte missminner mig så finns sidan backupad på en skiva.
Tomas Davidsson

Beorn

Jag tror inte att jag gjorde någon backup på själva datan i databasen, dessvärre, bara på kod, bilder etc. Men http://www.archive.org finns ju alltid i alla fall.
Björn

Daniel

Fundering:
Det öbrjar väl verkligen bli hög tid att få upp hemsidan och anmälningsystemet nu då det snart endastä r ca. 1 månad kvar att anmäla sig på?

Förslag:
om det nu är så att det finns ont om tid så kanske man kan anpassa den gamla arrangemangssidan och att använda den även i år?

// Daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

Greger

Citat från: "Daniel"Fundering:
Det öbrjar väl verkligen bli hög tid att få upp hemsidan och anmälningsystemet nu då det snart endastä r ca. 1 månad kvar att anmäla sig på?

Förslag:
om det nu är så att det finns ont om tid så kanske man kan anpassa den gamla arrangemangssidan och att använda den även i år?

// Daniel

Jag och Brain håller på med det... vi behöver någon som kan php och mysql eftersom systemet sorterar spelen fel, plus att arrangemangs-schemat blir helt mystiskt...

Någon som känner någon som kan tänka sig att hjälpa till? Gäller alltså bara de två grejorna.

Vore toppen!

Beorn

Jag kan kika på det där med sorteringen i arrangemangslistan. Dessvärre är det där schemat ett kapitel för sig som inte är helt lättförståeligt, så där vågar jag inte lova något.

Jag behöver inloggningsuppgifter till databasen (URL:en till webbadmin som jag körde förra året funkar inte nu) samt PHP-koden. Kan mailas till bjorn.j snabel-a nsson.nu (alltså bjorn.jansson.nu där a:et är utbytt mot ett @).
Björn

Beorn

Citat från: "Beorn"
Jag behöver inloggningsuppgifter till databasen (URL:en till webbadmin som jag körde förra året funkar inte nu) samt PHP-koden.

Jag hittade lite gamla dokument så jag kommer in på phpMyAdmin nu. Men om någon skickar över PHP-källkoden så att jag har det senaste där så hopaps vi att vi kan fixa iordning det.
Björn

Greger

Citat från: "Beorn"
Citat från: "Beorn"
Jag behöver inloggningsuppgifter till databasen (URL:en till webbadmin som jag körde förra året funkar inte nu) samt PHP-koden.

Jag hittade lite gamla dokument så jag kommer in på phpMyAdmin nu. Men om någon skickar över PHP-källkoden så att jag har det senaste där så hopaps vi att vi kan fixa iordning det.

Gött att du kan hjälpa till! Har mejlat filen. Tack! :D

Greger

Plan B för schemat kan vara att någon fixar ett schema så gör jag en PDF som ser ok ut och lägger upp på hemsidan.

Any takers?