Idéer för hemsidan

Startat av Clifford, april 26, 2004, 10.55

Föregående ämne - Nästa ämne

Clifford

Den som vill skriva eller visa upp bilder får gärna nämna det här. Saknar du något på hemsidan? Ge förslag!

Det kommer att dyka upp länkar, beskrivningar av verksamheten, alla protokoll, en presentation av styrelsen samt en del annat nyttigt. Vill du hjälpa till, säg det här.

Clifford

Jo, lite nya prylar om hemsidan:
Lägg upp 2 nya gröna knappar till vänster, nämligen Armagedon-mail och BSK-forumet. De två är interna delar av föreningen snarare än länkar till utomstående verksamhet, och förtjänar således sina egna gröna knappar.

Ändra typsnittet på texten i länkarna på länksidan. Den texten som ser typ marmorerad ut, alltså. Just nu känns den för plottrig. Kanske vore trevligt att halvera storleken på alla länkar också så att det blir mer överskådligt.

Bilderna som togs vid WHFB-megabattlet vore VÄLDIGT skoj om någon kunde göra till ett galleri på hemsidan. Kom igen!

Ytterligare en grön knapp till menyn vore en som heter verksamhet. Under den kan vi ha de olika sektionerna, t.ex. datorer, rollspel, osv. Trycker man på dessa får man information om just den verksamhetens utformning i lokalen.

sebbe

jag har lagt upp bilderna jag tog på styrelsen på http;//cqr.nu/sebbe/styrelse ifall det är av intresse att använda dessa till en eventuall styrelsepresentation.
jag har dessutom kvar originalbilderna om någon vill mixtra lite med dem själva, säg bara till så slänger jag upp dem också.

bilder från olika arrangemang tycker jag låter som en utomordentligt bra idé
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Martin Larsson

Anser att de olika topicens plats borde ändras om lite:

Organisera mera borde vara i topp :shock:
Trots allt är det väl meningen att styrelsens eventuella informationsväntilering ska ses eller (sen undrar man ju om styrelsen inte vill berätta något, och man kan ju inte fråga där eftersom man inte tillhör users granted special access :!: ), samt att den andra tråden diskuterar föreningens framtid och det borde flera göra. Detta genom att byta plats med geddonsnack eftersom den mest innehåller skitsnack :)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

emil

Jag kan gärna göra en hobbysektion med lite blandat warhammerstuff och lite annat. Alltså inte gw@bsk utan mer hobbyorienterat stuff om nu ngn fattar. :)

Martin Larsson

I nån tråd som fanns i den tidigare hemvisten i den elektroniska världen så fanns det en fråga om vilka tuffa skins som folk ville få nerladdade. Tyvärr så dog nog den eftersom vårt forums fader gett sig ut på en allt för lång rymdresa i sin lilla båt, däremot kan kanske faderns adept lösa uppgiften eller :roll:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Clifford

Det är löst. Vi har bytt standardskin nu.

Martin Larsson

Jo, det e noterat. Min förhoppning var dock att den förut existerande möjligheten för att få andra skins nedladdade för användning skulle kunna dyka upp igen, och mer så, även en länk(fanns innan) därifrån man kunde ladda ner stuffet 8)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Martin Larsson

Okay...

Förresten, e det bara jag som råkat ut för detta :arrow:

Citat från: "General Error"
Failed sending email :: PHP ::

DEBUG MODE

Line : 234
File : /customers/armagedon.se/armagedon.se/httpd.www/forum/includes/emailer.php

Speciellt typ varje gång man skickar ett message till en annan anvädare. Det verkar inte påverka nått eftersom alla poster o dyl kommer fram men är lite irriterande...
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Clifford

Citat från: "Martin Larsson"
Speciellt typ varje gång man skickar ett message till en annan anvädare. Det verkar inte påverka nått eftersom alla poster o dyl kommer fram men är lite irriterande...

http://www.armagedon.se/forum/viewtopic.php?t=251&postdays=0&postorder=asc&start=15

Tror fortfarande Lászlós svar i ovanstående gäller...

Martin Larsson

Jo, förmodligen, eller snarare ja, ville bara kolla om nån uppåt ny vishet i frågan...
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

sebbe

en idé till forumet, men den passar nog bäst här.

jag föreslår en forumsdel tillägnad filmer, diskussioner om filmer, filmtips, filmnyheter, länkar till trailers, bråk om vilken film som är bäst som leder till allmän pajkastning och hejdlöst käbbel.
min uppfattning är att en sådan forumsdel har potential att bli en betydande del av forumet, och att den kompletterar det övriga forumet på ett bra sätt. forumsdelen kan med fördel läggas i kategorin 'geddonsnack' och döpas till filmsektionen och styras med järnhand av pasi

här följer ett smakprov på vad som kan tänkas dyka upp i ett sådant forum:
http://movies.channel.aol.com/feature/starwars/trailer.adp?type=lrg
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Björn

För det första: En eloge åt den som gjorde de senaste jobbet på sidan, schyst med ljusa färger! (höll dock på att få en schock under den lilla period som geddonloggan var vit, såg ut som en isglass  :shock: )
ps. Schyst att man kan logga in på mailen från startsidan ds.

för det andra: jag anser, eller nej, jag KRÄVER ( :wink: ) att de senaste 2 verksamhetsberättelserna för den onda filmsektionen läggs ut på hemsidan  :!:

Lambda

jag ska fixa det idag.. de, tillsammans med årsmötesprotokollet, kommer att hamna under protokoll såvida ingen kommer med en annan idé. fast.. jag skulle ju kunna trycka in en ny knapp som heter "info".
Not even death can save you from me.

Björn

Sen vore väl en bra idé att någon vänlig själ med digitalkamera kunde ta lite bilder på själva lokalen (även om det är kul med bilder när folk spelar spel oxå)