Massmail

Startat av dagle, april 03, 2007, 08.42

Föregående ämne - Nästa ämne

Vill du ha massmail

Ja, det skulle vara bra
15 (65.2%)
Nej, lokalen och forumet räcker
5 (21.7%)
Vet ej
3 (13%)

Antal personer som röstat: 19

Omröstningen har avslutats: april 03, 2007, 08.42

dagle

Eftersom många av föreningens medlemmar tycker att styrelsen är dålig på att informera om olika saker så tänkte jag att man skulle testa detta. Undrar hur många som vill/tycker att armagedon skall hålla på med att skicka massmail till alla medlemar när det är årsmöte och liknade. Om det ens kommer att göra någon skillnad?

Finns det något motstånd mot att skicka till alla som har en geddonmail, för tanken var att "spamma" alla som har en (och några andra).

Med massmail menar jag massutskick med information och inte att geddon skall mailbomba någon...

cracked_open

Idén är god och jag gillar den. Men jag vet inte om folk inte kan läsa på forumet eller de papper som sätts upp i lokalen kanske de inte läser mailen eller  :? Men det kanske är värt ett försök
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Ewers

Om man bara skickar för info om årsmöte & medlemsmöte och aldrig annars. Att få ett eller två mail om året är ingen skada.

/F

Brain

Anser det helt OK. Sen finns iofs behovet inte speciellt mycket för mig då jag aktivt läser forumet och ser oftast det som sitter i lokalen.
Tomas Davidsson

sebbe

jag har absolut ingenting emot att få ett mail i månaden.
ett i veckan funkar också, bara det finns tillräckligt med aktiviteter för att fylla upp det om man säger så =)

hur funkar geddonmail nuförtiden förresten, är det gamla .nu eller nya .se? vilka har den? har jag en?

ni kan ju göra så att ni låter folk skriva upp sig på en lista om de vill ha mail. anser ni att det är lönt att skicka till så många det nu blir, så gör det. jag vill ha iallafall.

sen kan man ta det steget längre, och typ skriva battlereports och annat på hemsidan, och länka till dessa. kanske ha nån kul tävling, motsvarande somethingawfuls photoshop friday eller vad det heter.

med tillräckligt intresse, och någon som orkar smäcka ihop det kan det bli hur bra som helst
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

dagle

Citat från: "sebbe"
hur funkar geddonmail nuförtiden förresten, är det gamla .nu eller nya .se? vilka har den? har jag en?
Det är .se som gäller och .nu har vi aldrig haft :). Dock så har vi .org, vilken kan sluta att fungera vilken dag som helst och armagedon tar inget ansvar för den mailen. Du har en geddonmail, du har till och med lyxen att ha sebbe[kanelbulle]armagedon.se.

Citat från: "sebbe"
ni kan ju göra så att ni låter folk skriva upp sig på en lista om de vill ha mail. anser ni att det är lönt att skicka till så många det nu blir, så gör det. jag vill ha iallafall.
Om Carl fortsätter att göra ett lika bra jobb med medlemslistorna så kan vi skicka till alla om vi vill utan problem, dock så finns alltid det moraliska problemet med "spam". Jag skulle kunna ta alla med geddonmail + alla frivilliga.[/quote]

Citat från: "sebbe"
sen kan man ta det steget längre, och typ skriva battlereports och annat på hemsidan, och länka till dessa. kanske ha nån kul tävling, motsvarande somethingawfuls photoshop friday eller vad det heter.

med tillräckligt intresse, och någon som orkar smäcka ihop det kan det bli hur bra som helst

Nja, en "lek för roliga peps" är inte roligare för att den är i mailform :P

Det är ganska många som har röstat på att de tycker att de är en bra ide men skriver att de själva inte skulle dra nytta av den. Fast det är väll kanske för att "riktiga" mailmänniskor inte ens läser forum..