Blood Bowl Armagedonturnering

Startat av mlkr, augusti 18, 2014, 14.13

Föregående ämne - Nästa ämne

emil

Jag kan ju iofs ge honom höjd AV, MA är redan uteslutet då han redan har sänkt. Fast nja, jag väntar mest på att han ska dö eller få ytterligare någon bestående skada så jag kan ta in ngt nytt. Men samtidigt gör han ett bra jobb på att sluka Blocks av motståndaren.

Martin Larsson

Du slog 6 4 eller vad?
Höjd AV är kanske att fundera på isåfall ja, jag hade nog övervägt det iaf. 9 är grymt mycket bättre än 8 ju :)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

emil

#482
6+4 Yup! Men med en AV-höjning ökar värdet på spelaren och TV enligt följande modell:

"20 for each normal access skill
30 for each doubles access skill
30 for each Movement Point or Armor Value increase
40 for each Agility increase
50 for each Strength increase"

Så det är ju en fråga om most bang for the bucks.

*edit* Äsch! Det fick bli Dauntless, ska möta 2 ggr O&Gs, Chaos, Necromantic & Norse, så jag behöver mera S4-vältare.

Martin Larsson

Skilla för kommande match(er) är alltid en rätt solid plan :)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

emil

Vad har ni andra för några Stats som tränare i BB2? Själv har jag på 266 Matches: 130 Wins, 37 Draws, 99 Losses. Det känns som jag måste dubbla mina Draws och halvera mina Losses.

emil

En härlig hatmatch i Orca Cola Championship. Mina tuffa Dark Elves VS High Elves 2-1, utklassning på plan & läktaren. Jag kunde inte undvika att låta High Elves få en TDn då dom började med boll, men sedan började det roliga för mig. Med boll crowdsurfade jag, enligt min motståndare, halva hans lag. Resten blev knockade eller Badly Hurt/Injured(?). Hela andra halvlek spenderade jag på att slå på spelare som fortfarande stod upp, och foulade dom som låg ner.

Någon i publiken blev så upprörd att en av mina spelare blev knockade av en sten. Det var ungefär det värsta som hände.
 
En bra hatmatch, och nu leder jag min division temporärt. Men det kommer förändras, då jag möter Orcher 2 ggr i rad. Men f.n. är laget helt och fräscht inför nya utmaningar.

KOBOLDKUNGEN

Härligt :)

Själv åkte jag precis på min första förlust i Orca Cola för den här säsongen i match om serieledning, mest oförtjänta förlusten på länge. Så tröttsamt när man möter motståndare som gör dumheter gång på gång på gång men ändå lyckas vinna. Highlights från matchen är bl a när jag misslyckas med tre bollplock i rad och han dodgar igenom med 1000 spelare och plockar upp bollen, när jag fimpar 7 skinks på 2 tre rundor utan att gå igenom armour och när jag slår ner hans bollhållare tre rundor i rad men han lyckas ta tillbaka bollen varje gång  :'(

Men 70 succeded blocks är inte illa mot Lizardmen  ;D
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

En snabbis: Har hört rykten att UKBBL startar idag 21:00. Vet inte hur din grupp ser ut Koboldis, men min är ganska tragisk med mest bash-lag, varav 3 är Chorfs. Men det ska bli kul att se hur laget utvecklas/ev. avvecklas. Hade en High Elf-spelare, men han bytte snabbt till Chaos när han/hon såg övriga deltagare.

KOBOLDKUNGEN

Haha, kan man byta lag hur som helst?
Inte kikat så noga men när jag var inne på ligan i spelet så var de inte igång än i alla fall. Ser att matchtrådarna är uppe nu i alla fall :)
Fyra alvlag av olika slag och sen boxarlag, lizardmen, orcs och necro, cd, undead och norse
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

#489
Det var ganska många som bytte lag inför denna säsongen av en eller annan anledning. Han bytte väl 2 ggr nu då. Kul grupp du hamnade i då, lite variation. Sedan vet jag inte hur bra Chaos Dwarfs är mot alver iofs, men Dark elves under 1400 i TV ska du nog slå. Blir inte så roligt för mig att möta nybörjarlag på 1000 i TV, kommer bli rejält med inducements då jag ligger på 1580 i TV. Kommer få en blixt i huvudet varannan match.

Sedan börjar nu helvetet i Orca Cola för mig, möter Orcher och liknande boxarlag 5 matcher i rad nu. Får se om jag har något lag kvar. *edit* Ska möta orch-helvete i UKBBL också. Deprimerande att alla spelar orcher. Någon som har något vinnande tips mot orcher?

KOBOLDKUNGEN

Aha!

Har ju inte så mycket tv som väl är och boxa alver ska väl CD vara ganska ok på tror jag med tackle och starkare spelare :)

Fråga Martin och Ted, de brukar ju spöa mig med lätthet  :o
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Får se om mina 2 tuffa Dauntless-alver gör succé mot Black Orcs, eller bara slukar RRs...  :D

KOBOLDKUNGEN

Dauntless är fan underskattat, hade ju det på mina Bretonnians och det var succé, men man får ju vara lite försiktig!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Raslurbat

Om jag har dauntless på en ST 2 catcher och vill boxa en ST 4 blocker är det på 3+ jag lyckas?
1d6+2 ska vara mer än 4
"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

KOBOLDKUNGEN

Haha, jo men varför vill du ha det på en catcher? :)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se