(Ännu en) ny spel(led)are - ny kampanj någon?

Startat av wileruilaer, september 27, 2013, 20.02

Föregående ämne - Nästa ämne

Anna Malmer

Jag ringde men inget svar :-(. Vi kan prata under brädspelskvällen istället?

wileruilaer

Ok, så Anna, Otto, Mathias och Helena, vi ses nu på torsdag hemma hos A&O, som får ge en liten vägbeskrivning innan dess (typ husnummer, våning, el.dyl.) Passade det att vi började droppa in från 17 eller sa vi 18? Man kan väl äta innan eller ha med sig något antar jag? Mathias kommer nog närmare 19 tror jag p.g.a. jobbet, men då vi kommer skapa karaktärer denna gång är det inget problem.

Om ni vill börja fundera på vilken sorts karaktär ni vill vara och känner att ni behöver lite information om hur spelvärlden ser ut för att komma någonstans, så kan jag säga att jag nog kommer utgå ifrån Berendien i Ereb Altor. Såvitt jag förstår betyder det en kultur liknande sydösteuropeisk högmedeltid. Frågor?

På allmän begäran stryker jag existensen av humanoida ankor. I övrigt kan ni välja rätt fritt bland yrken och raser. Jag känner inte att jag måste hålla en "low-fantasy"-profil. Om man inte har en aning om vad man ska spela på torsdag så hjälps vi åt att hitta på något åt en.

Jag har inte fått tag i en admin på forumet ännu för att skapa en egen dold tråd åt oss. (De kanske inte bevakar sin forumpost dagligen). Vi får hålla till godo med den här tråden ett tag.

Diswrool

Kanon det enda jag saknar nu är en adress eller vägbeskrivning, jag kommer förbi så fort jag slutat vid 19:00 som Martin skrev.

wileruilaer

Eftersom vi nu är igång avslutar jag den här tråden och påbörjar en som har en rubrik mer indikativ för kampenjen som sådan: "Martins kampanj". Gå dit istället.

Denna tråd är slut.