Ny (gammal) spelare.

Startat av Herr Arntsen, juni 28, 2013, 17.33

Föregående ämne - Nästa ämne

Herr Arntsen

Ok, lite luddig ämnesrad kanske..

Robert heter jag, är 34 år och nyinflyttad Boråsare, så min bekantskapskrets består för tillfället av 3 personer, min fru, min dotter och min chef... I vilket fall så är jag grymt sugen på att ge mig på hobbyn igen efter ett antal år.

Jag är som sagt 34 och började spela '86 med drakar och demoner (andra utgåvan tror jag bestämt det var)
Jag har väl egentligen inga preferenser när det gäller vad man spelar, jag gillar scifi, fantasy och skräck och postapokalyptiska scenarion och så vidare. Det enda som egentligen inte är av något större intresse är nog nutidsscenarion Jag gillar dessutom både snabba regler (typ brp) och den typen av "realism" neogames klämt ur sig.

Tyvärr har jag inte möjligheten att vara spelledare, jag har helt enkelt inte tid.

Så, nu gör jag som Lallo säger och skriver på forumet och hoppas :/ (pick me, pick me, pick me)

nemesiswar

http://www.armagedon.se/forum/index.php?topic=3286.0

Skulle detta kunna vara något? Regelsystemet i strid är inte snabbt och lätt men realistiskt, farligt och detaljerat. Vi har nu mer eller mindre precis kommit förbi introduktions stadiet av kampanjen men det är inte försent att hoppa på.
mer från denna kampanjen skulle jag vilja kalla med led orden high-fantasy, en viss humor, en hel del hack´n slash. Spel världen är Rune quests Glorantha med lite extra add-ons från andra fantasy världar.
Åldern på spelarna ligger runt din ålder också. Läs gärna igenom tråden om du är nyfiken.

Herr Arntsen

Låter helt klart intressant, förutsatt att ni orkar med en som inte har koll på systemet (än)

nemesiswar

De andra håller fortfarande på att lära sig så det är ingen fara.

Herr Arntsen

Sign me up! Vart spelas det? Lokalen? Nån annan stans?

nemesiswar

Skickat PM med bidare info.