konventsmöte 1/8 17:30

Startat av Barcus, juli 24, 2012, 22.19

Föregående ämne - Nästa ämne

Barcus

Hej alla glada Geddoniter skulle vilja ha ett lite möte och diskutera lokal frågan på konventet då högskolan iår har bestämt sig för att ta betalt för att vi skall vara där så har jag kollat runt lite på andra förslag och skulle vilja ha lite åsikter samt kolla av läget hur det går för alla.
Puss På Skinkan
Marcus Johansson

dilba

Jag kan nog inte vara med då. Men jag vill gärna kolla på de alternativa lokalerna vi kan få.

När det gäller figurspel så är det mesta ordnat. 40K och WFB får väll lika många som förra året men warmachine/horde kommer bli större.
Har försökt fixa arrangörer till FoW men har inte gått pga att Sydcon är så nära i tiden.

Men vi måste göra en massa ny terräng så vi behöver minst en terrängbygga helg.




Brain

Tomas Davidsson

Martin Larsson

Jobbar då (som alla andra dagar typ under sommaren) men en fråga:

Är det tokigt mycket pengar det handlar om, eller är det en hyffsat ok summa (sett till de senaste årens resultat osv)?
Menar inte att ha nån enorm matematisk utläggning utan menar mest att om det inte är en enorm peng vi pratar om så är det kanske en ok utgift?
Det är en bra plats, fräscha lokaler osv och de flesta besökarna verkar tycka om lokalerna.

Why change a winning concept? (Personligen tycker jag det är en bra plats iaf)...
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

carlsson

Åsikter/Frågor:
Varför vill dom ha betalt?
Tycker dom inte att reklamutbytet är tillräckligt?
Hur mycket pengar handlar det om?
Vem på HiB är det som tycker detta?
Har vi inte skött oss?
Är det 100% säkert, eller är det någon bitter person som har framför denna åsikt?

Kommer vara på Geddon nästa onsdag och kanske blandar mig i, men det kanske kan vara lämpligt att lägga fram alla fakta här innan dess.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

dilba

Markus har bättre koll än jag men att vi har problem beror bara på att det är en ny person som vi har kontakt med.
Har för mig att Markus nämnde att det skulle kosta 15.000 men är inte hundra på det.
Ett stort problem är att vi inte kommer få tillgång till duschar så jag tycker att det är bra att kolla på så många andra lokaler som möjligt.

Markus nämnde att vi kunde hyra dansbanan borta vid djurparken och den har ju bra lokaler för figurspel men vet inte för resten än.
Det finns inga duschar där heller men vi kanske kan fixa någon deal med alideberg så vi kan duscha där.

 

Adam P

Kanske kolla med Komvux björkäng?
It's not that I got ADD its more that i go t...OHLOOKASQUIRREL!!

carlsson

Fråga Medborgarskolan om råd?

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Ola

Planerar att vara med på mötet.
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

roligt

Tror nog att jag ska kunna trilla förbi.
Var med och spela.

rikardn

Hur är det med gamla bäckäng?
Där finns ju både stora sovlokaler och gym med duschar.

Vet att man flyttade därifrån isamband med renoveringen, och att det kostade en slant, men kanske värt att kolla på för 30års-jubileet.

Mvh
Rikard

Ola

Bäckäng diskuterades på mötet.
Högskolan och Parken/Rotundan likaså.
Markus kollar vidare på alla tre.
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

rikardn

Tänkte pejla läget inför hösten.

Ser det ut att bli ett BSK30 och isåfall vilket datum så man kan ta ledigt :)

Mvh
Rikard

globetrotter

Det är ALLTID fredag-söndag allhelgonahelgen.
I år blir det alltså 2-4 november.

rikardn