HÂRNCON I LEEDS 7-9 September

Startat av biggabush, augusti 08, 2007, 19.09

Föregående ämne - Nästa ämne

biggabush

Hej Geddoniter,

Jag ska åka på HarnCon i Leeds 7-9 september och vill att så många som möjligt följer med! Därav dena post. Häng med! Cirka 30-talet harn- och medeltidsfreks från hela världen (Canada, USA, UK, Tyskland, Nya Zeeland, Australien, och flera skandinaver) träffas, käkar, dricker bärs och spelar Harn tillsammans.

Arrangemanget går av stapeln i medeltidsmuseet The Armoury (!) som hyrts in för konventet. Där kan vi sitta bland järnsärkar och svärd och diskutera allt från jordgolvs beskaffenhet, torvtaks livslängd och hovherrars syn på livet – utan att skämmas och i gott sällskap!

http://www.ivinia.se/harnconv/Welcome.html

Hittills är det jag, Mikael Hegardt (Harn veteran liksom jag), Gunnar Alm och kanske Patrick Nilsson (Columbia Games kartritare under flera år, och god vän) som åker.

Det vore grymt om skaran kunde utökas med fler. Men det är brådis. Om någon av er vill hänga på så hojta - vi bokar biljetterna på fredag denna vecka.

Tanken är att vi reser från Köpenhamn eftersom det är 2-4 ggr dyrare från Landvetter.

Prisexempel CPH-LEEDS T&R:

Hotellrum kostar 740SEK för ett dubbelrum - utgåendes från att vi klarar av att dela Smile så blir det 370SEK per natt och person.

British Midlands (2294SEK)

Ut : 070907 13:25 - 14:25

Hem: 070911 10:00 - 12:55

Totalt: 3x370+2294=3404SEK
\"Bättre att dö till sjöss än som en ko på halmen\"
(Anders Bersten, styrelseledamot)