Buggrapportering för hemsida och forum

Startat av Clifford, juni 24, 2005, 13.17

Föregående ämne - Nästa ämne

Clifford

Här kan ni rapportera buggar ni upptäckt på hemsidan
och forumet så ska vi försöka fixa det snarast.
Skriv vilken browser ni använder.

Clifford

Ett par buggar med hemsidan:

I Firefox är menyradens text svart istället för vit, medans länkarna till sektionerna är vit på vit bakgrund (de syns alltså inte).

I IE funkar det ovanstående bra, däremot dyker det upp en skitful horisontell scrollbar på nyhetsrapporteringen som inte finns där i Firefox.

(tror att nyhetsrapporteringssidan saknar en avgränsing i högerled bara, det syns i Firefox också)

Clifford

Misstänker fet virusinfektion på Geddons datorer, ni kan väl rapportera märkligheter till mig antingen här eller via ICQ, PM eller på Geddon.

dagle

jag vet inte detta är en bugg eller något som ni har inte tänkt på... men det är inte svenska på scriptet. Detta går lätt att fixa genom att göra en stringreplacement i php(lite svårare), eller att ficka det i html:ens meta tag
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-1"> tror jag det var... lägg till denna i metan i php documentet som där ni lägger till och i index filen så skall det lösa sig....(tror jag iaf annars får jag (funkar på mitt nyhetscript))

sebbe

snarare att jag inte tänkt på det, men det är ändrat nu. det mesta iallafall.
bra jobbat!
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Martin Larsson

Ok, då kanske det e dags att säga att på ca 8 försök på olika tider som jag försökt att lira spel  den "2:a datasalen" så har det ALDRIG gått pga att det inte funnits Images att tillgå, precis som den gången som jag tvingade dig till hjälp.

Det är inte bra alls, föreningen kommer aldrig att dra in pengar på datorer om dessa inte fungerar...
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Clifford

Citat från: "Martin Larsson"Ok, då kanske det e dags att säga att på ca 8 försök på olika tider som jag försökt att lira spel  den "2:a datasalen" så har det ALDRIG gått pga att det inte funnits Images att tillgå, precis som den gången som jag tvingade dig till hjälp.

Det är inte bra alls, föreningen kommer aldrig att dra in pengar på datorer om dessa inte fungerar...

Har märkt att det börjat strula igen, misstänker kanske router #2 alt. någon form av ändring på webservern. Tittar på detta efter virusrensningen.

Martin Larsson

Citat från: "Clifford"
Citat från: "Martin Larsson"Ok, då kanske det e dags att säga att på ca 8 försök på olika tider som jag försökt att lira spel  den "2:a datasalen" så har det ALDRIG gått pga att det inte funnits Images att tillgå, precis som den gången som jag tvingade dig till hjälp.

Det är inte bra alls, föreningen kommer aldrig att dra in pengar på datorer om dessa inte fungerar...

Har märkt att det börjat strula igen, misstänker kanske router #2 alt. någon form av ändring på webservern. Tittar på detta efter virusrensningen.

Skit oxå, men jaja, det kan ju som du misstänker vara routern. Ibland måste ju felen va enkla eller hur :?:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Clifford

...Och så kan det vara värt att påpeka att buggrapportering för datorsalen görs i "datorspelstråden", då jag vill hålla isär hemsida/forum från speldatorerna.

Martin Larsson

Har lyckats få några helt vita sidor när jag försökt posta på foumet, altså när jag tryckt på post reply knappen, + en typ "internal server error" eller nått liknande (kommer inte riktigt ihåg vad det stod) på sistånde. Inget farligt, men det kanske finns fler som drabbats å då kan det kanske bli illa i framtiden :?
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

dagle

tror att det har med att phpBB(forumet) försöker connecta till mySQL(databasen) men att den inte kommer "fram" men inte får ett "error".
Då efter 30 (tror det är 30 som standard) så abryts koden och ett "or exit("detta funkar inte ljust nu"); aktiveras... det är det som du ser men vad som gör att den inte kan connecta till sql:en vet jag inte.

Meldon

Eller så överlastar larsson servern med alla sina poster..!? :P
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

rAWTAZ

Nyss när jag postade mitt senaste inlägg i BSKforumet fick jag error Could not send e-mail, PHP som sade det. Jag gissar att någon prenumererar på tråden men att PHP inte lyckas skicka e-postnotis om inlägg till denne person. Kanske nåt att kolla på iaf =)

Clifford

Citat från: "rAWTAZ"Nyss när jag postade mitt senaste inlägg i BSKforumet fick jag error Could not send e-mail, PHP som sade det. Jag gissar att någon prenumererar på tråden men att PHP inte lyckas skicka e-postnotis om inlägg till denne person. Kanske nåt att kolla på iaf =)

Helt korrekt gissat. Ingen har dock kunnat fixa det. Jag uppmanar ALLA att sluta prenumerera på trådar, eller be om mail m.m. när folk skrivit. Det strular bara till databasen ännu mer.

rAWTAZ

Citat från: "Clifford"
Citat från: "rAWTAZ"Nyss när jag postade mitt senaste inlägg i BSKforumet fick jag error Could not send e-mail, PHP som sade det. Jag gissar att någon prenumererar på tråden men att PHP inte lyckas skicka e-postnotis om inlägg till denne person. Kanske nåt att kolla på iaf =)

Helt korrekt gissat. Ingen har dock kunnat fixa det. Jag uppmanar ALLA att sluta prenumerera på trådar, eller be om mail m.m. när folk skrivit. Det strular bara till databasen ännu mer.
Lol. Men, men.., vem har hand om det då? Eftersom allt ligger hos B-One och de förmodligen har mailservrar lär det väl vara en inställningsfråga?