SVEROK stänger ned sin hosting av hemsidor.

Startat av mlkr, oktober 02, 2014, 17.31

Föregående ämne - Nästa ämne

mlkr

Hej hej föreningen,

Stötte på följande via Facebook:

Har din förening en webbsida hos Sverok?

Just nu är vi i full fart med att stänga ner vår hosting av webbsidor. Det betyder att de föreningar som har sin webbsida hos oss måste flytta innehållet innan 30 november i år.Om din förening har hosting hos Sverok och inte redan har blivit meddelad om flytten, hör av er till Johan Groth, johan.groth@sverok.se, för att få mer information och hjälp.

-------------------------

De har ju lagt det där alldeles utmärkt i tid med vårt kära konvent som kommer stå utan tillgång till info om våra förhandsbokade osv.
Sverok ftw!

Vad gör vi åt detta? Vem gör något åt detta? Jag är tyvärr helt okunnig i ämnet.
/Veni Vidi Vicious

Brain

Bohlin får lägga upp en alternativ sida/plocka ner all info vi har i databasen och lägga på en egen server/dator.

Har gjort så tidigare år när de uppdaterade servrarna under BSK.

Hade inte vi klartecken på att de inte skulle jobba med hostingen under BSK iår?

Var ligger Armagedons hemsida förresten?
Tomas Davidsson

bohlin

Geddons hemsida ligger på one.com så den är inte påverkad men bsk.sverok.net är ju det definitivt.

One tillåter bara en mysql databs och det funker inte med nuvarande lösningen av anmälningsystemet alls så den behöver vi flytta någonstans isf.

Jag kollar upp lite alternativ och återkommer..

Ola

mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

Brain

Tomas Davidsson

mlkr

Jo, det är ju ingen panik inför konventet så sett :)
Mest att det inför nästa år inte finns kvar.
/Veni Vidi Vicious

Ola

mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

mlkr

samt att jag antar att Linconvent-systemet (databasen) osv. som konventet använder sig av försvinner?
/Veni Vidi Vicious

Robin

Kollat med jobbet om vi kan sponsra Armagedon med webbhotell. Hur många databaser behöver vi?
Jag vann combat med 13.

Robin

Om geddon står för domänen så kommer Binero att stå för hostingen, har fixat sponsring nu. Bohlin, kan du maila mig på robin.fredman@getupdated.com så löser vi detta.

Jag vann combat med 13.

carlsson

Om ni behöver uppgifter om armagedon.se så har jag dem. Ligger på Loopia idag.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

mlkr

/Veni Vidi Vicious

Robin

Lyfter denna frågan igen när vi fått en ny styrelse. Vill geddon ha gratis hosting? Jag fick ett ok från marknadschefen på Binero för ett par månader sedan, och bad om att få en kravspec på vad som behövs, sen dess har jag inte fått något. Jag minns att jag pratade lite med Bohlin och att det ev. skulle krävas en bunt databaser men mer konkret än så var det inte.

Kommer inte ta upp frågan igen om vi är nöjda där vi är.
Jag vann combat med 13.

mlkr

Styrelsen ska ta tag i detta. Jag ska återigen se över frågan och återkommer när jag har lite mer kött på benen och inte lika körigt rent privat :)
/Veni Vidi Vicious

bohlin

Robin jag skickade ett mail till dig den 11 Nov med vilka behov som vi hade.. Kan posta det även här:

BSK:
Hemsida 220MB
11 databaser 7MB

Armagedon:
Hemsida: 267 MB
Email: 1393 MB (skall inte flyttas/migreras)
3 databaser 75MB

Administrationsmässrigt kommer vi behöva ftp-access, emailadmin och phpmyadmin rättigheter