Blood Bowl Armagedonturnering

Startat av mlkr, augusti 18, 2014, 14.13

Föregående ämne - Nästa ämne

KOBOLDKUNGEN

_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

#511
Mötte ännu mera Orcs i UKBBL med The Blitzkrieg Bop under Sweltering Heat. Han hade 2 Troll(Ripper) vilket var riktigt jobbigt, men jag kom undan med hela spelare & en 1-0 vinst. Borde varit 2-0, men jag var girig & slog dubbeldöskalle vid en Block istället för att göra TDn.
Han inledde med en mardrömsöppning & stunnade en massa Chorfs, så jag fick lite Flashbacks från förra matchen & trodde det skulle skita sig totalt igen. Ibland kvittar det att man har AV9.

*edit* Har fått inbjudan till FA cupen, The Far Albion Cup, men vet inte om jag ska vara med än.

KOBOLDKUNGEN

#512
Gud vad trött jag blir på skitspelet. Har en otrolig skitmatch i Orca Cola. På fyra fouls har jag fått fyra utvisningar, på 1000 blocks varav massa med claws och MB har jag inte gjort någonting förutom att döda en lineelf i runda 7, jag har gjort en dodge med dodge då fick jag miss next game på min bästa spelare, och han har cassat två spelare på typ 0 blocks varav den ena var min näst bästa spelare. Så tröttsamt när man inte har en chans bara för att spelet bestämt det  :'(

Jaja, glömde nämna att han knockade en Ulwerener med throw a rock och nu fick han en blitz med   ;D
Haha, och jag följde upp hans blitz med en dubbelskalle!

Och så har jag snubblat på typ häflten av mina extrasteg med  ;D

Och nu dog min kicker, den enda spelaren som har fått en vettig skill (d v s inte slått dubbelt eller statshöjning på)  ???

64 blocks 13 armour breaks, han hade 7 på 28, på det gjorde vi båda 3 inj och 1 kill  ;D
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


KOBOLDKUNGEN

Citat från: emil skrivet juni 05, 2017, 21.45


*edit* Har fått inbjudan till FA cupen, The Far Albion Cup, men vet inte om jag ska vara med än.

Va ä dä?
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

I UKBBL är det någon/några som kör FA-cupen parallellt med ligan. Direkt utslagning i matcher som körs som Friendlies, inga SPP eller skador mao. Jag anmälde mitt lag iaf. Finns på forumet, och du borde fått PM som info där. Fri lottning, så man kan möta lag i Conference eller Premier.

KOBOLDKUNGEN

#515
Cool, men spelar redan för mycket bb  :P

Grattis till derbysegern f ö :)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Tackar! Det är bara match varannan vecka i Far Albion Cup, men jag förstår vad du menar med för mycket.

KOBOLDKUNGEN

Signade upp mig till FA ändå, lät ju inte så jobbigt och man ska ju ha bra flyt om det innebär mer än 2-3 matcher :)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


KOBOLDKUNGEN

Gravt dicerapad i Orca cola igen  :'(

Kör över ett råttlag fullständigt i 5 turns men trots claws och mighty blow och dirty player som foular varje runda så åstadkommer jag ingenting förutom KO och stuns. På hans första drive börjar han med en MNG på min Ulwerener (bäst och spara apon till min styrka 6 Yeti med 43 spp tänker jag). Nästa block BH på yeti, använder apo, och några rundor senare dödar han yeti och så fortsätter det. Inleder andra halvlek med 9 spelare men spelar större av den med ca 5 och är nere på tre vid något tillfälle.

Lite snygga stats (jag först):
Blocks: 51-41 (Varav minst 2/3 av mina måste kommit i första halvlek då jag var gravt övermannad i andra)
Armour breaks: 19-18
KO: 2-5
Injuries: 0-4
Kills: 0-1

SKITSPEL!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Sad to hear! Skönt att veta dock att det är fler som det går dåligt för i ligorna. En fråga: hur gör du sådana där skärmdumpar inne i forumet, utan att bilden tar upp hela skärmen? För när jag försöker lägga in bilder blir dom jättestora och irriterande.

En annan grej jag funderade på. Det vore riktigt häftigt om dom släppte ett Blood Bowl Manager-spel. De som spelat fotboll/soccer managerspel vet nog vad jag menar. Där man har hand om arena, träning, ekonomi, sponsorer, värvningar, ungdomsakademi, spelarkontrakt osv.

KOBOLDKUNGEN

Gick bra i orcacola ett tag, men nu har jag haft 3 supersura matcher i rad varav de två senaste varit helt osanna!

Jag lägger till en bilaga bara!

Vore cool, hoppas det kommer lagom till pensionen ;)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Jaha! Som attachement allstå!  :)

Blood Bowl Manager behöver inte ta 20 år för att utvecklas dock, det är ju bara att transpirera det mesta som redan gjorts.

mlkr

Det närmsta som finns är detta:
https://www.fantasyflightgames.com/en/products/blood-bowl-team-manager/

Finns på Geddon :) Ej spelat, men ska tydligen vara ganska kul.
/Veni Vidi Vicious

KOBOLDKUNGEN

Har spelat, rätt kul men mer ett typiskt kortspel än ett managerspel!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Lite Copy/Paste

Orcs VS mina Dark Elves i Orca Cola 2-1. Vad det blev i CAS tappade jag räkningen på.
 
Skönt med stryk, spelade som en kratta första turnsen så jag förtjänade att förlora. Men jag förtjänade inte alla dubbel-ettor. Var nära en Draw i sista Turnen men han hade en Tackle-snubbe som gjorde fälleben. Synd, hade varit snyggt annars. Leap, plocka boll i tacklezone, dodge & TDn. Tycker iofs att Orcs är sjukt balanserade, men det vet ni nog redan om. Tackle, Guard, Mighty Blow vart man än tittar. Lite S4 BOBs på det så är fiaskot fullbordat.
 
Om jag valt ett annat lag än Dark Elves så hade mina Wins ökat med minst 25%, hade jag valt Orcs 50 %. (Bara lite bitter) Ett misstag med Dark Elves & en hel våg av skit sköljer över en. Med många andra lag har man råd med misstag.