Idéer till BSK26

Startat av Beorn, november 07, 2007, 13.57

Föregående ämne - Nästa ämne

Beorn

Tänkte bara skriva ner några saker att ta med sig till nästa konvent, innan jag glömmer av dem:

* Ha ett par datorer vid registreringen som de får registrera sig på istället för på papper (gick inte i år eftersom vi bara fick ha 1 dator med Internet)
* Fixa så att man kan föranmäla sig till arrangemang på webben
* Bättre/mer samlad punkt för att anmäla sig till arrangemang på plats
* Kanske ett forum på hemsidan, så kan deltagarna diskutera och fråga frågor
* Tydligare information om priser och öpptettider på webben
* Folk vill gärna ha något tryckt/utskrivet material när de kommer till konventet, kanske någon slags arrangemangssammanfattning + karta kunde vara bra
* Och viktigast av allt: Få fram arrangemangsinformation till hemsidan tidigare
[EDIT] * Kanske skaffa ett bättre doämnnamn? [/EDIT]

Hmm, tja, några av de saker som jag tänkt på. Postar igen när jag kommer på det jag glömt nu...
Björn

Xyzar

Saker jag kommit på:
* Ha kiosken mer centralt, nu var den helt ensam, så det enda skälet man gick dit var för att handla, och satt man i brädspelsbaren så orkade man inte gå ut och handla, tappade nog en hel del pengar på det.
* Reception och kiosk nära varandra, väldigt många kom till kiosken och frågade saker som vi inte hade en aning om.
* Få dit ica på söndagen och hämta överblivna varor, vare sig det blir några eller ej. Så slipper man köra allt till geddon och tillbaka.
* Låta uthyrarna av dansmaskinen göra allt jobb om vi hyr den nästa år, samt få ut mer reklam för den(kom inga andra än våra lokala talanger) och sätta den lite mer öppet. Tror fler vågar prova om den står lite närmre allt annat och ser andra nybörjare spela, än att se oss som spelat i ett år mosa sönder plattorna =P.
* Känndes lite tomt på häftiga arrangemang och annat spexxigt, missade mycket av själva konventet pga att jag var tvungen att ta hand om kiosken som inte riktigt skötte sig själv. Men annars fanns ju bara brädspel, kortspel och figurspel. Man vill ha nåt spexxigt som man kommer komma ihåg för alltid. Vad vet jag bara inte... =(
* Gömma magicspelarna. Inget ont om magicspelarna, men det är inte ett spel som är häftigt att titta på eller som man kan gå förbi och testa på. Ställ dem i ett mörkt hörn och låt något häftigt ta dess plats. För magicspelarna har nog inget emot att vara undanskuffade, och  magicspelare kommer oftast till konvent för magic och inget annat.

Finns en massa jag ska fixxa och ändra på till nästa år, men det känns inte som att alla andra är så intresserad av det =D.

Tror vi även måste börja prova lite nya saker på konventet, Dansmaskinen tyckte jag var en bra grejj, lockade bara väldigt lite folk dock. För fick med 3 pers som aldrig konventat förut, men spelar dansmaskin, och de hade askul och längtar redan till nästa konvent. Uppcon är ett konvent som är riktigt stort nu, och det inriktar sig typ enbart på japanstuff och tv-spel. Säger inte att BSK ska bli så, men kanske dags att ta med lite mer sådant för att locka in folk i den mystiska roll/kort och brädspelsvärlden. Kan tänka mig ett Tv-spels rum med lite konsoller, dansmaskin och lite annat smått och gått i som lockar lite ungt blod. Tror inte på att ha LAN på konventet som det var lite snack om, sånt är så gammalt. Tv-spel är enkelt och kräver inte att man har med sig något alls. Om man skulle ha 5 tvapparater med tvspel och 3 arkadmaskiner i Rabalder skulle nog de flesta kidsen som gick förbi springa in och kolla vad detta är liksom. De vågar nog inte göra det vid brädspel och kortspel.
There is no IRL, there is only AFK.

Ewers

Toppen att ni skriver ner era tankar!

Själv har jag skrivit ner på papper inför Efter-konventet-mötet. Har dock tänkt att låta alla vila denna veckan.

Återkommer med kallelse till mötet.

/F  8)

Greger

CitatTror vi även måste börja prova lite nya saker på konventet

Tror jag med!

Lite utkastade idéer sådär bara:

- Marknad med reenactors/medeltidsnissar/hantverkare som bjuder ut sina varor.
- Medeltidsmusik(er) (finns ju såna i Boråstrakten)
- Amatörteatergäng som uppträder med något kul/cool/skumt
- Liveband som river av ett par låtar, why not?
- Historiker som föreläser om medeltida vapen, or something
- Fugelsang berättar om sin rymdpromenad
- Häxor och/eller Asa-troende berättar och visar, ceremonier (BT går i taket)
- Ett rum med bollar, kuddar och mjuka kaniner
- En jättekuddlabyrint som man kan krypa omkring i

Samarbete med lokala föreningar/entusiaster.

... lite wild and crazy, sådär  8)