Brädspel på torsdagar

Startat av globetrotter, februari 25, 2007, 21.07

Föregående ämne - Nästa ämne

globetrotter

Nu på torsdag är jag själv på brädspelsmässan i Essen och lär hitta nya spännande spel. Tre av dem är redan planerade att ha med på brädspelsdemon på BSK veckan därpå (se bsk.armagedon.se )

Jag räknar med att PeterW och Mekka kommer att stå för kommande torsdagskväll i min frånvaro. Hjälp dem med att fylla i närvarolistan.

På tal om BSK, vi kör torsdagen därpå som vanligt, men det uppskattas om alla börjar med att hjälpa till att bära konventsmaterial till bilar och om möjligt köra i ett lass till Bäckäng, ifall ni har en bil med er.

En förening behöver hjälp av sina medlemmar!
/Carl

globetrotter

Hoppas ni var många och spelade förra torsdagen!
Det blir som vanligt nu på torsdag, men det är önskvärt att vi ger bsk-bärande lite tid innan vi spelar.
Jag kommer att ha med 3 utsocknes som kommer för BSK och vi spelar några av mina nya spel. Dock har ni chansen att spela 3 av dem på BSK brädspelsdemo på lördag från kl 10 i kafeterian.
/Carl

globetrotter

Denna gången blir det en väska full av nya spel. Visserligen endast de jag spelat tidigare, då jag just nu inte hunnit läsa ikapp reglerna för de övriga... men de kommer :-)
Rajas of Ganges, Professor Evil and the Citadel of Time (coop), Nusfjord (av samme som gjort Agricola m fl), Otys (postapokalyptiskt dykarspel, min favorit från Essen) och Tadmor.

Dessutom har jag med "Unlock!", då jag själv spelat alla tre scenarierna. Detta är ett s k "escape room"-spel, dvs lös tillsammans gåtor för att ta er ut ur rummet. Ska ta en timma att lösa, men går inte att spela om. Finns en app för både android och iphone som håller reda på tiden och kan ge ledtrådar och dessutom används den för att skriva in 4-ställiga låskoder, så man får veta ifall man lyckas låsa upp vissa lås.
Riktigt roligt och man behöver inte ens läsa reglerna, utan kan köra ett 10-minuters tutorial, där regler står på korten allt eftersom :-)
Tänkte sälja det till GothCon, men ni andra kan få chansen att utmana det först!
/Carl

globetrotter

Strax torsdag med brädspel!
Då jag spelade Gaia Project förra veckan, så är spelväskan orörd sedan förra veckan.
Punchning av de sista 4 spelen är nästan klart, så de dyker upp så fort jag är påläst på dem.
/Carl

globetrotter

Dags för spel på torsdag igen. Jag tar med samma spel, förutom att jag byter ett för att ta med mig essenspelet Noria, vilket jag aldrig spelat tidigare.

För övrigt kommer jag inte nästa vecka, men räknar med att PeterW och/eller Mekka håller ställningarna.
/Carl

Usually_Insane

Brädspel på torsdag, förhoppningsvis kommer Mekka med prototypkort från Fryxgames, annars får vi spela Terraforming mars utan dem, har ni inte lust att spela Terraforming mars? Vi har andra spel.
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

På torsdag blir det brädspel som vanligt.
Bland de nya spelen jag tar med mig är Agra.
/Carl

globetrotter

Spel på torsdag som vanligt. Förstås följer flera av de nya spelen med.
/Carl

globetrotter

Brädspel på torsdag som vanligt. Jag är sugen på både Agra och Noria igen.
För övrigt räknar jag med spel både 27/12 och 4/1, trots alla helger.
/Carl

globetrotter

Vi kör som vanligt på torsdag!
/Carl

Usually_Insane

Kommer vara på Bio och se senaste star wars filmen imorgon, men ni får göra det till den Sista och Bästa Brädspelstorsdagen! (för i år.)
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Gott Nytt Spelår!
Veckan gick fort, men självklart kör vi på torsdag som vanligt.
/Carl

globetrotter

Spel på torsdag som vanligt.
Fick igår Clans of Caledonia. Det är spelet som jag missade helt i Essen, men som visade sig vara ett av de bättre därifrån. Påminner faktiskt lite om Terra Mystica, fast mycket roligare och bättre.
/Carl

globetrotter

Ursäkta sen påannonsering, men vi kör ikväll som vanligt.
/Carl

globetrotter

Dags på torsdag igen! Då tänkte jag ta med "Dream Wars". En kickstarter som jag fick när jag var i Essen och som nästan försvann i hyllan då. Det är ett coop i en steampunk-värld med vissa likheter till Arkham Horror, men där man kan köra i tre-scenario-kampanjer, troligen under en kväll. Man kan vara 1-8 spelare, men bäst på 2-6.
/Carl