Brädspel på torsdagar

Startat av globetrotter, februari 25, 2007, 21.07

Föregående ämne - Nästa ämne

Usually_Insane

Hade en synnerligen trevlig kväll igårkväll
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Snart dags för brädspelstorsdag igen :-)
Vad vill ni jag ska ta med? Det var önskemål om Terra Mystica igen. Jag tar nog med GWT igen. Kanske Thunderbirds och Oracle of Delphi.
/Carl

globetrotter

#1472
Dags för spel på torsdag igen!
Önskemål? Kanske GWT?
/Carl

PS. På skärtorsdagen 13/4, dvs dagen före GothCon, tänkte jag börja spela vid 14-tiden, då jag slutar tidigare den dagen. Finns det intresse för att spela T.I.M.E Stories, dvs ett pussel/coop-spel. Jag tänkte då spela expansione "Prophecy of the Dragon"? Det finns i så fall två platser.

Usually_Insane

skulle eventuellt ha möjlighet att vilja spela på skärtorsdagen
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Vi kör som vanligt nu på torsdag.

Torsdagen därpå är vi 4 (=fullt) som ska köra Time Stories från cirka kl 14:00.
Men det kommer troligen ett flertal andra folk.
/Carl

globetrotter

P? torsdag ?r vi fyra (jag, Jocke S, PeterW, Rasmus) som b?rjar redan kl 14 med ett l?ngre spel som tar 4-6 timmar. Men det kanske ?r fler som vill b?rja vi den tiden. S?g till, s? att ni har koll p? om det finns fler som kan spela med er d?. I vilket fall ?r det uppl?st fr?n 14-tiden. Jag r?knar annars med att fler dyker upp kl 18 som vanligt.
/Carl

globetrotter

Vi kör som vanligt på torsdag kl 18. Jag kommer dock troligen vara 10-15 minuter sen.
/Carl

globetrotter

Vi kör på torsdag som vanligt.
Ännu en gång hoppas jag på ett parti Great Western Trail.
/Carl

globetrotter

Redan tisdag, dvs snart torsdag, då vi kör brädspel som vanligt!
/Carl

globetrotter

Spel på torsdag som vanligt!
Jag tar med Age of Steam och jag vet att Martin gärna ville köra Great Western Trail igen.
/Carl

globetrotter

Vi kör som vanligt nu på torsdag!
/Carl

globetrotter

#1481
Eftersom det är ledig dag på torsdag, så är mitt förslag att vi börjar redan kl 16:00. Funkar det?

Troligen kommer jag att få kickstarterspelet "Yokohama" idag. Dessutom vet jag att ett annat kickstarterspel "Near and Far" (sequel till "Above and Below") är på ingång, men den hinner troligen inte hit i tid.

Jag testade Yokohama (japanska originalversionen, dvs inte nya deluxe-versionen i höstas) och det var bästa strategispelet 2016 utan tvekan.
/Carl

Editering:  Det är redan 6 st (inkl mig) som sagt på FB att de kommer kl 16, så detta är officiell starttid.

globetrotter

Dags att köra på torsdag igen.
Jag har åtminstone med mig "Yokohama" och "Near and Far" igen.
/Carl

globetrotter

Vi kör som vanligt i morgon torsdag!
/Carl

Usually_Insane

CG, skulle du vilja ta med det spelet där en peron var ett spöke och skulle kommunicera med medium som skulle tolka deras mystiska visioner?
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit