Filmkväll

Startat av roligt, juni 04, 2013, 09.05

Föregående ämne - Nästa ämne

roligt

Med tanke på den nyligen installerade filmhörnan i lokalen så tycker jag det är hög till att vi inviger med en filmkväll. Datumet för detta är lördagen den 8/6. Alltså denna helgen.

Vi samlas på eftermiddagen och så drar vi igång film runt 19:00 och håller sedan på så länge folk orkar. Lokalen är givetvis öppen för annan aktivitet under tiden.

Vill du ta med en film så gör det så gärna, och sedan röstar vi på vad vi vill se på plats på lördag. Vill man ta med något att äta att bjuda på så är väll även det uppskattat.

Jag kommer ta med ett Playstation 3 att spela upp filmerna från. Det betyder att alla dvd & Blueyar filmer går bra. Och filmer på hårddisk/usb går men med vissa begränsningar. (Krävs fat32 formatering samt vissa begränsningar på filformaten, inte .mkv som exempel)

Om du vill komma så skriv gärna här men det går lika bra att bara dyka upp på lördag. Vid frågor eller förslag så skriv här också.
Var med och spela.

Brain

Kan någon få tag på "Barbarian Brothers"?  :P
Tomas Davidsson

Usually_Insane

Jag är sugen på en filmkväll till, när är nästa planerad?
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

roligt

Satt och pratade lite om det igår senast. Inte helt säker, jag har egentligen tid nästan när som helst. Kanske kan ta det den 7:e Juli?
Var med och spela.

Usually_Insane

Citat från: roligt skrivet juni 29, 2013, 11.53
Satt och pratade lite om det igår senast. Inte helt säker, jag har egentligen tid nästan när som helst. Kanske kan ta det den 7:e Juli?

jag har inte för mig något då... ;)
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Usually_Insane

Filmkväll: Söndag den 7:de Juli inbjuds alla och envar till filmkväll på Armagedon med start 15.00 -> alla går hem och däckar

Ta med: Film du vill se/tror att andra vill se, glatt humör, snacks/godis/annat gott.

Finns: Välfylld kiosk, Stor-TV, bekväma soffor och stolar

Förspel börjar runt ett-tiden och håller på tills någon efter klockan tre utbrister: "Nä nu vill jag titta på FILM!"
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Niklas

Finns det usb-uttag på tv'n?

Usually_Insane

Lallo har en PS3, Han kan nog svara på det.
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Spiff Rymdspionen


Det finns USB uttag som spelar upp de vanligaste filmfilerna, upp till mkv.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Usually_Insane

14:de Juli söndag, run 3-tiden, ta med din favoritfilm

you have been Warned
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit