Battlefield 2

Startat av Clifford, september 14, 2005, 16.29

Föregående ämne - Nästa ämne

Clifford

Idag installeras Battlefield 2 på datorerna. De kommer vara upptagna under kvällen tills det är helt klart. Hoppas ni tycker BF2 är kul!

Clifford

...och så var det gjort. Tyvärr så verkar inte BF2 gilla daemontools, spelet vägrar starta.

Ge mig tips på vad jag ska göra, just nu har alla datorer BF2 med rätt cd-keys och en iso-fil ligger i dator 1:s install-katalog. Deamontools mountar iso-filen, men "BF2 utför ett fel när det startas och måste avbrytas"...

Idéer?

KOBOLDKUNGEN

Gör en full Install och använd följande no-cd exe
http://dl.gamecopyworld.com/?d=2005&f=rld-bf2!rar
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Clifford

Ok, jag är inget fan av no-cd prylar eftersom så fort det kommer en patch så ballar no-cd grejen ur...

Men eftersom Geddon inte har DVD-spelare och image-filen tycks strula så får det väl bli en nödlösning isåfall.

dagle

men det funkar att spela med cd:en i då den skall ha vissa problem med renderingen med amd processorer i win2000 system (därför står det inte som supportat på kartongerna)

edit: hittade att det fanns en patch för det, sedan verkar det finns en Emulation check funktion i skitspelet som kollar om deamontools finns. Testat att ta bort SafeDisk?

Clifford

Citat från: "dagle"men det funkar att spela med cd:en i då den skall ha vissa problem med renderingen med amd processorer i win2000 system (därför står det inte som supportat på kartongerna)

edit: hittade att det fanns en patch för det, sedan verkar det finns en Emulation check funktion i skitspelet som kollar om deamontools finns. Testat att ta bort SafeDisk?

Eftersom det är EA vi snackar om misstänkte jag att det var en inbyggd spärr. Kanske man skulle prova Alcohol120%-programmet istället samma som Daemon typ..

Och ja, jag har testat med och utan alla options typ safedisc emu.

Clifford

Nu har jag provat med den cracken som föreslås ovan, den fungerar inte heller. Jag börjar på allvar tro att det inte fungerar alls. Hittills har det inte gjort det iallafall. Ge mig fler ideer... :?

rAWTAZ

Tacka vet jag Lemmings.

Clifford

Jagåker till Stockholm. Om nån vill spela BF2 i helgen på Geddon får ni komma upp med en lösning så fixar jag det i veckan.

Ewers

Hur som helst är du en klippa som jobbar med det och jag är dig mycket tacksam. Det är övriga föreningen också men det kanske inte alltid sägs...

/F

Heavy

I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Gnu

Citat från: "Clifford"Nu har jag provat med den cracken som föreslås ovan, den fungerar inte heller. Jag börjar på allvar tro att det inte fungerar alls. Hittills har det inte gjort det iallafall. Ge mig fler ideer... :?

Det finns 2 lösningar på problemet om man vill vara laglig.

1.Köp 2 skivor till + några dvd läsare.
2.Spela endast på en dator eftersom ni har en originalskiva.

Det finns piratkopior som fixar problemet ni har men det är ni "säkert" inte intresserade av.Det finns ingen lösning på problemet förutom "läs ovanstående",gruppen som crackade spelet samt släppte serverpatchen mm vägrar att släppa lösningar för att dom själva köpte originalspelet.

Gnu:If you are frightened of dying and you are holding on
you see devils tearing your life away
if you have made your peace
then the devils are really angels freeing you from the earth

Clifford

Citat från: "Gnu"
Citat från: "Clifford"Nu har jag provat med den cracken som föreslås ovan, den fungerar inte heller. Jag börjar på allvar tro att det inte fungerar alls. Hittills har det inte gjort det iallafall. Ge mig fler ideer... :?

Det finns 2 lösningar på problemet om man vill vara laglig.

1.Köp 2 skivor till + några dvd läsare.
2.Spela endast på en dator eftersom ni har en originalskiva.

Det finns piratkopior som fixar problemet ni har men det är ni "säkert" inte intresserade av.Det finns ingen lösning på problemet förutom "läs ovanstående",gruppen som crackade spelet samt släppte serverpatchen mm vägrar att släppa lösningar för att dom själva köpte originalspelet.


Umm...tror något missades här. Vi har 8 skivor, varför två till? Och stämmer det att spelet har daemon-skydd inbyggt?

Gnu

Ok,trodde det var 2 till som behövdes men det spelar ju ingen roll.Då är det väl bara att köra med originalskivorna då.




Gnu:If you are frightened of dying and you are holding on
you see devils tearing your life away
if you have made your peace
then the devils are really angels freeing you from the earth

Clifford

Då styrelsen tagit ett i mina ögon halvdåligt beslut om att köpa in 8 st DVD-läsare med lås bara för att kunna spela BF2 så vill jag påpeka att det nu har släppts no-cd patchar som ska kunna kringgå problemet vi har med BF2.

:!:
sök på google med dessa ord:
circumvent bf2 protection
:!:
Eller gå hit:
http://m0003.gamecopyworld.com/games/pc_battlefield_2.shtml
:!:
Dessutom behöver någon som kan sina saker fixa så att man i spelet har "admin"-rättigheter i windows trots att man bara är inloggad som "medlem". Spelet kan inte spelas online om man inte är inloggad som admin.

Är det någon som bryr sig? Annars kommer styrelsen nog köpa DVD-läsare, för att sedan upptäcka att spelet startar men ändå inte kan spelas pga admin-problemet... :roll: