Blood Bowl Armagedonturnering

Startat av mlkr, augusti 18, 2014, 14.13

Föregående ämne - Nästa ämne

emil

Jag korrigerar, nya bud: 19 oktober drar OCC2 igång ev. Det var ngn "uploader" som skulle uppdateras, vad nu det är. :)

emil

Nu ska man tydligen registrera sig om man vill delta: http://orcacola.fiery-gnome.com/
Trodde man gjorde det innan, men, men...

emil

Vilka lag som deltar hittills: http://www.orca-cola.com/beta/index.php/topic/26720-occ2-seeder-sign-ups/

Ska bli kul iaf, no surprise att Chaos m.m. är ngt överrepresenterade, men fler uppdateringar kommer.

KOBOLDKUNGEN

Såg det, blir nog Norse för mig :)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


KOBOLDKUNGEN

_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Oj, skäms. Det var jag tvungen att googla. Bra namn iaf. :)

KOBOLDKUNGEN

Alternativ två var Techno Vikings :D
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

?Neoviking? En låt för dig: https://www.youtube.com/watch?v=dWudhz8RNUg :)
Hans bror elller nåt var tydligen gnagare, avd. onödigt vetande.

Ska bli intressant att se vilka lag som det blir flest av. En powergamer har ju aldrig fel, eller hur?

KOBOLDKUNGEN

https://www.youtube.com/watch?v=FwsntHcWiy4

Får bli min inmarchlåt, att den framförs av en bror till en gnagare är ju ett extra plus :)

Dark Elves brukar vara populära, och dominanta, både i bb2 och de liveligor jag spelat seanste åren!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

#39
Technoviking, ett tyskt internetfenomen?

Det är möjligt att Dark Elves är bra & populära, men det är inte jag. Mina få lätträknade vinster har jag fått genom conceding eller flyt. Men jag spelar ganska aggressivt och våldsamt. Hur man ska använda Runners & Assassins i listan vet jag inte ens.

Jag är nog bättre på ngt mer spelförstörande lag, såsom Chaos Dwarfs. Har en bra balans emellan styrka, spelförstörande, blockers, speed, och till sist ev. bolltrollare(?) i Hobgoblins.

*edit* Jag blev kallad "faggot" i MP i BB2, och att jag spelade som skit. Bara för att jag vann & inte spelar med Cage m.m. :)

KOBOLDKUNGEN

Hehe, yepp :D

Föredrar batarlag själv men testat lite DE med i bb2, lite enklare att testa det man inte brukar spela där än i verkligheten, och det gick väl hyggligt. Fast bara spelat randomliga så det säger ju inte så mycket då motsåndet är så varierat. Men alver överlag är ju bra nu när bb inte är så batigt längre och DE har ju fördelen att kunna bata rätt bra själva. Jag använda mina runners som throwers mest och Assassinsen fick väl mest stryk medan de försökte lufsa runt och stabba folk!

Hehe, "bolltrollare(?) i Hobgoblins." Men CD är coola, ska jag testa på när de dyker upp i bb2. Kanske t o m fixar ett riktigt lag så småningom.

Haha, goda förlorare!

_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

#41
Antimobbningskommitén har beslutat att om man blir kallad "faggot" på internet, så är det bara att fråga: -Är inte det ett musikintrument? ;)

Finns en lista nu över vilka lag folk ska spela, Chaos är överrepresenterat tätt följt av Lizardmen & Undead. Det är batarlag & starka killar som gäller uppenbarligen. Det är ganska tacksamt om man springer runt med långsamma fyrkantiga Cage-formationer. Måste lära mig att dyrka upp dom med "svaga" S3-blocks bara. Dauntless är ju typ 2-3-valet på mitt lag.

Assassins är jag väldigt skeptisk till, undrar om dom inte varit roligare som Linemens med tillgång till Strength-skills. Stab & Shadowing funkar ju knappt. Om nu Runners ska vara Runners så borde dom kanske haft Sure Feet, Sprint eller Dodge, nu är dom bara halvkassa Throwers, för att vara alver. Båda valen i listan är tacksamma mål att blocka då dom lätt faller i backen & går sönder.

KOBOLDKUNGEN

Ajaj, låter ju inte så bra för mina stackars av-7-killar  :'(
I övrigt kan jag bara instämma.

Jag har aldrig varit mycket av en cage-spelare, även om det är nästintill omöjligt att stoppa om man inte har en jump&stripball- m m-snubbe, då får man ju inte tillräckligt med folk över till att bata!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

#43
Jag får nog erkänna att jag nog inte ska spela Dark Elves, mötte en Chaos-spelare som skrattade hela vägen till TDn-zonen. Men nu ska jag köra det i denna cupen, så det kommer gå åt h-e. Han tyckte jag skulle spela O&Gs istället. När jag väl vinner har jag bara tur menar motståndare.

Det enda som är prisvärt i listan är Re-rolls, så med den logiken ska man köra på 11 Linemens & Re-rolls. :)

emil

Mött 3 Chaos-spelare i rad nu i Champions Ladder, 3 förluster. Inte speciellt utvecklande. :( Undrar hur en Beastmen kan kosta bara 60K när en Dark Elf Linemen kostar 70K. Fyf-n va fel, enligt mig.