Blood Bowl Armagedonturnering

Startat av mlkr, augusti 18, 2014, 14.13

Föregående ämne - Nästa ämne

emil

Det går bättre för mina Chaos Dwarfs "The Blitzkrieg Bop" i UKBBL. 2 segrar av 2 möjliga, senast mot ett Chaos-lag som hette just C.H.A.O.S, 2-1. Det var en av dom tätaste och mest spännande matcher jag spelat tror jag. Avgörande TDn gjordes i matchens absolut sista skeenden, min Bull Centaur var tvungen att blocka sig ur en situation för att plocka boll och göra 2 GFIs under Blizzard. Så oddsen var ganska dåliga, jag fick Block, slog ner en Beastmen, var tvungen att Dodga 4+, misslyckas, RR, lyckas Dodga, plocka boll 4+, och sedan 2 GFIs på 3+. TDn!!!  :D
Star Player Mino Blackhoof(?) är lätt värd att ha med i sitt lag om man kan, har sällan mött en segare motståndare på plan.

Raslurbat

Slog personligt rekord i TV-drop. Gick ner 210k ( pestigor; ST4, block, dodge, sidestep)+ 160k (snigel; guard) + 40k (Rotter) = 410k  :P

3 Dead, 0 Reg
"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

emil

Åh, fyyy... Blev du överkörd av ett helt tåg under matchen?  :P Rotters regenerar väl inte iofs?

Martin Larsson

Satt å tittade på den. Det var inte direkt mycket som fungerade för Larsa alls den matchen.
Att det blev lika hade mer med motståndarens ointresse av att göra mål att göra än annat, det och 1 ninjarottermove 1 gång :o
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Raslurbat

klart inte rotters reggar...jag skrev fel
"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

emil

#530
Mina Dark Elves gick segrande mot Norse 2-1, ligatvåan i OCC. Slog en hel del ettor, annars hade nog resultatet skenat iväg då han fick många skador.

emil

Bra vecka det här, 2 vinster av 2 möjliga. Nu senast i UKBBL, mina Chaos Dwarfs The Blitzkrieg Bop gjorde en stabil insats mot Skavens & vann rättvist med 2-0. Frågan är om det finns något lag i min serie som kan stoppa mitt lag. 3 vinster av 3 möjliga. Det regnar SPPs över mina Hobgoblins.

emil

Lite ungefärlig statistik, hur det går för mina lag i de olika ligorna:

Dark Elves: Wins 33%, Draws 33%
Nurgle: Wins 50%, Draws 25%
Chaos Dwarfs: Wins 50%, Draws 25%

Slutsats: Jag borde inte spela Dark Elves. Antingen är dom för svårspelade för mig, eller så suger dom helt enkelt.  :D

emil

Avslutade veckan med att åka ur FA Cupen i UKBBL, men det var nog lika bra. 3-2 till Wood Elves efter Nuffles Curse för mig i några avgörande moment. 1 st pass 2+ 2+ FAIL, 1 Interception på 6+. Bu-Hu! Men CAS vann jag.

emil

Åkte på stryk i Orca Cola mot Chaos, 1-2 med Dark Elves. En tråkig & oinspirerande match, då min Star Blitzer försvann från början i en KO & var borta resten av matchen. Den enda som skulle kunna klara av en Chaos-Cage.

emil

Champions Ladder har startat om på en ny kula den 22/6. Siktar på att spela en match per dag så länge det går bra. Har 2 vinster av 2 nu än så länge, och skönast var den senaste mot Chaos. -"Go f**k yourself!" var motståndarens kommentar. Han hade 5 raka vinster, så jag bröt hans svit där. :D

emil

Orca Cola är igång igen. Mötte en Commissioners High Elves, som var både starkare & snabbare än mitt lag. 2-2 blev det till slut, men han vann CAS av någon konstig anledning.

emil

Vinst i UKBBL 2-1.

Nu går det att boka Legendary Edition: http://store.steampowered.com/app/672830/

emil

Orca Cola Championship startar snart en ny säsong i Blood Bowl II, så det är dags att anmäla intresse om man vill vara med. http://www.orca-cola.com/beta/index.php Jag har faktiskt till slut vunnit en match av 9 möjliga iaf.