BSK 24

Startat av Kalle, oktober 14, 2005, 13.16

Föregående ämne - Nästa ämne

Gunilla Hellén

Jag tycker Den Gamles förslag är underbart. Det är just den typen av konvent jag själv skulle kunna tänka mig att åka på. Men tyvärr tror jag inte att det finns så många andra som är som jag, så det skulle nog inte komma så mkt folk.

Jag gillar också idén att ha det i anslutning till Armagedons egna lokaler. Kanske kan man erbjuda Plaza som ett sovalternativ för våra besökare ändå om vi lyckas deala fram ett vettigt pris. Givetvis måste vi ha ett billigare sovalternativ också, kanske det där vandrarhemmet Vila(?).

Jag känner mig faktisk lite taggad att ordna konvent igen.

Clifford

Citat från: "Gunilla Hellén"

Jag känner mig faktisk lite taggad att ordna konvent igen.

Det gör vi alla vid den här tiden på året...vänta 8 månader så ska nog den känslan ha dött... :wink:

sebbe

det är också nu vi får de allra bästa idéerna, så skriv upp allting!
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Martin Larsson

Citat från: "sebbe"det är också nu vi får de allra bästa idéerna, så skriv upp allting!

Ingen fara Sebbe, det här är ett forum, det som skrivs här går att läsa om en vecka, en månad eller ett år (eller tills admin får fnatt) 8)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

sebbe

just därför vi ska skriva =)
vad vi tänker hamnar inte på forumet per automatik =)
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Den Gamle

Jag är medveten om att ett konvent på ett hotell skulle bli mycket annorlunda gentemot ett traditionellt konvent. Men annorlunda betyder inte nödvändigtvis sämre. Vi skulle behöva tänka om koncepten och skapa något nytt.

Jag menar inte heller nödvändigtvis att ett hotell-konvent är rätt väg att gå, jag spånar mest på lite olika lösningar.
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

MOB

Hotellkonvent har ytterligare en fantastisk fördel.

Städningen ingår.  :D


Kan man inte använda en lokal på hotellet för ren sovsäcksövernattning? Alltså en sovsal helt enkelt. För de fattiga spelarna i samhället. Misstänker att det stora kruxet när det gäller det som vanligt är brandmyndigheten.
..........
MOB

Den Gamle

Brandmyndigheten skulle nog inte säga så mycket så länge utrymningsvägarna är ok (och det är de, lokalerna är godkända för runt 300 pers) men jag tror inte att mina chefer skulle köpa idén. Möjligtvis skulle de kunna tänka sig att pruta bort frukosten och därmed få lite lägre logikostnad per rum. Men man vet inte förrän man har frågat, de kan hända att de är mer flexibla än vad jag tror.
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914