Tränings logg (ITG)

Startat av Sparvel, april 23, 2007, 22.12

Föregående ämne - Nästa ämne

Sparvel

Tänkte jag skulle göra en liten logg och skriva ner hur det går för oss som spelar ITG egentligen! Mest för vår egen del men tänkte det kanske vore ett bra sätt att få er andra i föreningen att se att man faktiskt gör nåt!
"The wind was not the beginning. There are neither beginnings or endings to the turning of the Wheel of Time. But it was a beginning."

Robert Jordan
17/10-48 - 16/9-07

Sparvel

Söndag 6/5:
Sparv: Spelade några timmar med barn springandes kring hälarna hela tiden, men på nåt mirakulöst sätt så lyckades jag klara min första 12a idag, Go 60 Go heter den. Sen satt jag ner på plattan i nästan 10 minuter och orkade inte resa mig upp. Det var en spännande upplevelse jag inte haft på väldigt länge att bli så trött så benen verkligen vägrar lyda. Min timing har blivit mycket bättre och det är dags att öka svårighetsgraden igen, men jag är på tok för lat! Nästa planerade spelning: onsdag 9/3 - 15.00
"The wind was not the beginning. There are neither beginnings or endings to the turning of the Wheel of Time. But it was a beginning."

Robert Jordan
17/10-48 - 16/9-07

Robin

Robin, onsdag 9/5:
Klarade en ny nia idag, The Game. Bra, många steg (runt 550 på 3 minuter), ganska jobbig. Tar rätt många nior nu, men har en del kvar. Timing! Måste dock öva mer på double-steps, och se till att göra riktiga crossovers och turns. Provade ett par gånger på Spaceman, men det gick inte. Ska gå, behöver en hands-låt till. Failade Mouth 8:an. Det var pinsamt.
Jag vann combat med 13.

Sparvel

Sparv 9/5
Lyckades inte med nått vettigt tror jag. Same old same old.
Insåg dock att mitt USB minne är lite fuckat och inte sparar alla resultat.. mörda :/
"The wind was not the beginning. There are neither beginnings or endings to the turning of the Wheel of Time. But it was a beginning."

Robert Jordan
17/10-48 - 16/9-07

carlsson

Kul med rapport! Man blir ju lite sugen... :D

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Robin

Robin, söndag 13/5:

Jag klarade första 10:an! Fan vad gött. Nu är det ju bara 3 svårighetsgrader kvar, dessvärre ökar ju svårigheten logaritimiskt nu ;).

Har dessutom en bunt 9or kvar, men med flitigt övande framför datorn (medelst fingrar för att lära sig läsa pilarna) så ska det nog gå. Dessutom tog jag Tell och This is Rockn'Roll, 2 svåra 9or på första försöket.

EN 10:A!  :D  :D  :D
Jag vann combat med 13.

Sparvel

Sparv Söndag 13/5
Såklart man kommer till Laserdome precis när ägarna ska rengöra och doona med plattorna på maskinen! Så det vara bara att löka around till dom va klara och dyka upp när Robin landade från Göteborgsområdet. Vi hade även en annan ITGare med oss som kallas för Urza, super duktig pojk som lätt äger mig när det gäller snabbhet, men jag spöar honom ett litet tag till när det kommer till timing.. dock inte alltför länge så snabbt som han utvecklar sitt spelande..

Vi fick juh dessutom celebert besök av annan föreningsmedlem! Det vill vi se mer av!

Men fan vilken skillnad! tänk att lite skit under plattorna kan förstöra så mycket! Min timing hoppade upp ganska bra (tycker jag det är säkert ingen annan som märkte nåt med tanke på att jag är den enda riktiga timing nörden just nu!)

Fick över 90% på några 10or,
Inga nya dubbel stjärnor på nån 8
Tror jag fick nån ny stjärna på random 9.
Så inga större framgångar att skryta med, måste träna upp min timing på snabba (aka gröna) slingor, men jag är så LAT...
"The wind was not the beginning. There are neither beginnings or endings to the turning of the Wheel of Time. But it was a beginning."

Robert Jordan
17/10-48 - 16/9-07

Sparvel

Citat från: "carlsson"Kul med rapport! Man blir ju lite sugen... :D
Det är bara att dyka upp för fan, följ med Leo nån gång vetja :D
"The wind was not the beginning. There are neither beginnings or endings to the turning of the Wheel of Time. But it was a beginning."

Robert Jordan
17/10-48 - 16/9-07

Robin

Robin 16/5:

Skitdag :/. Kände mig ganska off i början, och började inte svettas förrän på slutet. Hade dock nytt flashminne med en bunt bra låtar :). Bl.a. Star wars theme.... Kom lite närmare att klara nästa mål, 9:an "My life is so Crazy". Är dock inte ens in närheten.

Dagens höjdpunkt var nog försöket på Zodiac, som gick bra fram tills allra sista slutet. Grrr. Next time, gadget boy!  :twisted:
Jag vann combat med 13.

Robin

Robin 18/5 & 20/5:

Ganska bra dagar. Klarade Zodiac 9:an den 20/5! Har dock fått en låsning på "My life is so Crazy" och tappar takten i början hela tiden. Långt från clear på den. Är dock väldigt nära på både Spin Chicken och My favourite game 10:orna. Den sistnämda dock med C-mod (dvs konstant fart hela låten) vilket är lite fusk.

Funderar på att ta en paus i en vecka, men vi får se.
Jag vann combat med 13.

Sparvel

Låter som en bra plan Robin, det hjälper TOK mycket när man har lite låsningar. Om man inte kan sluta helt kan man som du vet även träna double eftersom det är en helt annan grejj, men man får ändå lite lite ITG och slipper den värsta abstinensen.
"The wind was not the beginning. There are neither beginnings or endings to the turning of the Wheel of Time. But it was a beginning."

Robert Jordan
17/10-48 - 16/9-07

Robin

Problemet är att det är så jävla tråkigt att gå till gymmet atm, medan det inte är några problem att köra ITG i 4-5 timmar. Finns skojigare saker än att lyfta lite grejer i 45 minuter och sedan springa i 30 min. Även om det finns tv. Urk.

Någon som kan låna mig en cykel till mig i ett par veckor?  8)
Jag vann combat med 13.

Ivar

du har rätt för att dra 2-3 timmar på en cykel med en kardens på 95 är mycket roligare än att springa :)
Dessutom är man lite skakig av närings- o vätskebrist efteråt man klarar inte av att hålla vätskebalansen hur mycket man än försöker...
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Sparvel

OMG, en ivar i våran tråd :O
"The wind was not the beginning. There are neither beginnings or endings to the turning of the Wheel of Time. But it was a beginning."

Robert Jordan
17/10-48 - 16/9-07

Sparvel

Onsdag 23/5
Spelade en del på den andra arkaden, alltså DDR maskinen. Det gick sådär, andträngde mig inte allt för mycket utan lirade mest lite för sakens skull. Fick dock prova att spela en "Extra Stage" för första gången. Var lite kul att testa men det va svårt när dom vände på pilarna..

Lirade såklart lite ITG med. Känns bara som jag totalt tappat lusten att försöka komma frammåt. Har ingen motivation att göra nåt och när jag väl försöker i alla fall går det åt helvete. Det enda som känns små kul just nu är att träna Double, så jag håller mig ganska mycket till det just nu. Klarade min första 8a igår, det var roligt. och har fortfarande aldrig spelat med bar på double! tänker inte börja heller.

Ska antaligen spela igen på fredag om inget annat dyker upp.
"The wind was not the beginning. There are neither beginnings or endings to the turning of the Wheel of Time. But it was a beginning."

Robert Jordan
17/10-48 - 16/9-07