Deathwatch

Startat av Ewers, september 01, 2011, 14.19

Föregående ämne - Nästa ämne

cracked_open

Visst blir du det Kari men du har nog fortfarande svårt att hålla jämna steg med oss andra som fortfarande är snabbare  :twisted:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Martin Larsson

Citat från: "Kari"Ens Power Armour gör att Ag-bonuset räknas som ett högre med tanke på förflyttning. Jag blir alltså snabbare..  8)  :D

Mindre långsam heter det i ditt fall :P
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Kari

Procentuella ökningen för min del är dock högre än eran  :twisted:  

Har läst lite i regelboken. Vi har blivit lurade! Rite of Sanctioning gör nada mot Perils of the Warp. Det är bara mot "vanliga" tråkhändelser den är nyttig.
Citat från: "regelboken"When rolling for Psychic Phenomena, the character may substitute the specified result for the effect rolled on the table, so long as the character did not roll Perils of the Warp.

Det var de dåliga nyheterna, bra nyheterna är att jag ska ha counterattack också  :D
"O divine art of subtlety and secrecy! Through you we learn to be invisible, through you inaudible, and hence we can hold the enemy's fate in our hands."
― Sun Tzu, The Art of War

Martin Larsson

Citat från: "Kari"Har läst lite i regelboken. Vi har blivit lurade! Rite of Sanctioning gör nada mot Perils of the Warp. Det är bara mot "vanliga" tråkhändelser den är nyttig.
Citat från: "regelboken"When rolling for Psychic Phenomena, the character may substitute the specified result for the effect rolled on the table, so long as the character did not roll Perils of the Warp.

Det var de dåliga nyheterna, bra nyheterna är att jag ska ha counterattack också  :D

För att counterattacka måste man hinna ifatt fienden :P


Hmm rite of sanctuary är mao inte alls lika intressant längre då....hmmmm
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

cracked_open

Citat från: "Martin Larsson"

För att counterattacka måste man hinna ifatt fienden :P


Sanningen svider med visst någonstans där ute i universum åker en sköldpadda på en rejäl omgång "counter attack"  :twisted:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Zebulon

Sådär, nu har jag läst in mig på vad en apothecary ska göra, och jag vill redan nu presentera hållschema för den rutinmässiga morgonexercisen:

# Inspektion och utvärdering
# BRAK: förläggs till klimatövningszonerna i kastellet (rullande schema för god variation). Kombineras med skarp närskyddsdrill.
# Forcerad marsch/löpning: 21 km i full stridsmundering (varav fyra individuella tvåkilometersintervall med stegvis minskad syretillförsel, dock aldrig lägre än 25%). Avslutas med medel- till långdistansskytte under låga till horribla siktförhållanden, i förekommande fall under biokemisk påverkan.
# Inspektion och utvärdering
# Gemensam bön
# Frukost
TAKE, v.t. To acquire, frequently by force but preferably by stealth.

Meldon

Jag tycker ni borde följa det schemat varje gång ni ska spela så ni verkligen kommer in i era karaktärer.. ;)
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Kari

Härligt.. räkna med min närvaro till frukosten. :)
"O divine art of subtlety and secrecy! Through you we learn to be invisible, through you inaudible, and hence we can hold the enemy's fate in our hands."
― Sun Tzu, The Art of War

Usually_Insane

Vad innebär BRAK?
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Zebulon

Citat från: "Usually_Insane"Vad innebär BRAK?

det är en arkaisk term från det andra milleniet som härrör från den norra hemisfären på Terra. Den ursprungliga betydelsen sägs ha varit Buk, Rygg, Axlar och Knän - ett slags träningsmantra för beväringar i de väpnade styrkorna. I det 41 milleniet upprätthåller Gideon BRAK-traditionen i sina stridsbröders fysiska fostran - också med den alternativa devisen Battle-Ready Always, Kill!
TAKE, v.t. To acquire, frequently by force but preferably by stealth.

cracked_open

Militär term för gymnastik  :twisted:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Ewers

Hej från Holland!
Kul att folk läser på reglerna. Jag är sugen som "pip" på att köra första scenariot och kommer med datum snart.
Jag vet inte riktigt hur vi skall lösa det faktum att vi är 10+ spelare men jag tycker vi kör en första spelning och sedan tar ett beslut.
Puss i ljumsken! /F

Martin Larsson

Citat från: "Ewers"Hej från Holland!
Kul att folk läser på reglerna...

Hur går det själv med regler och stuff? Vinner ni?
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Usually_Insane

Citat från: "cracked_open"Militär term för gymnastik  :twisted:

Låter bra, när kommer schemat för klimatzonerna upp?
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Zebulon

Citat från: "Ewers"
Jag vet inte riktigt hur vi skall lösa det faktum att vi är 10+ spelare men jag tycker vi kör en första spelning och sedan tar ett beslut.
Puss i ljumsken! /F

Ett förslag är att vi spelare läser in oss duktigt på våra karaktärer, kanske till och med bygger varsin egen liten referensskärm på regeltekniska detaljer som vi vill ha nära till hands.

Det jag ibland upplever som en stor temposänkare, för egen del, är när jag inte har riktigt koll på den och den detaljen utan måste kolla ("Hur var det nu med termonukleära kissbomber.."). Allra helst vill jag i ett sådant läge slippa behöva dra in SL för allmän regelutläggning (9 andra spelare har kanske i själva verket ingen nytta av att veta hur kissbomben funkar), eller behöva ägna tid åt att kolla upp det (9 andra spelare har ingen nytta av att vänta 4 minuter på ett konstaterande att kissbomben inte funkar, i just den här situationen)


Förslag nummer två är att vi går in i detta litet grand med Fluff/Meta-Apan på axeln: förr eller senare kommer varje spelare att behöva få agera ledare för ett uppdrag (hoppas jag!)

Fluffet: Space Marines är ju dogmatiker av rang. Ur fluffperspektiv ser det litet knepigt ut om 9 stridsbröder på Twättäkta Spelargruppmanér börjar filosofera om ledarens order om att spela på 1 vid roulettebordet är lämplig eller ej (det finns ju trots allt 37 slots till...).

Meta: I verkligheten hade det kanske varit mer taktiskt att spela på 2 vid roulettebordet, men så hade det i verkligheten också varit bättre att inte vara i Jericho Reach över huvudtaget (litet beroende på hur man är lagd, då, förstås :P). För att göra en kort historia lång så vill vi ju ha roligt, och det är per definition inte roligt om det uppstår tjafs vid ledarbeslut. Inför uppdraget ger vi som spelare trots allt en spelare MANDAT. Bättre då att se det som att beslutet försätter oss i en situation som kan göra tillvaron lättare eller svårare. Det skiljer sig inte nämnvärt från vad SL gör hela tiden (SL dock med den uttalade avsikten att jävlas ;)), förutom på en punkt: vi har ingen som helst anledning att stödja SL:s beslut att låta en Hierophant kika fram bakom stugknuten - men jag tycker gott att vi kan göra vårt bästa för att stötta ledarens beslut om hur sagda Hierophant ska bekämpas! (Thermonuclear Kissbomb, for teh win!)
TAKE, v.t. To acquire, frequently by force but preferably by stealth.