Vänner för Alltid - Rysslands gruppen

Startat av roligt, augusti 11, 2011, 14.01

Föregående ämne - Nästa ämne

roligt

I en värld så formad av mysterier, myter och sagor. Vad är då sanning? Det du sett med egna ögon? Det som dina vänner sett med egna ögon?
Vänner?
Vem är egentligen din vän? Vem kan du lita på?
När du fick din diagnos på posten, resultatet av ett test du inte visste att du tagit, vad spelade det då egentligen för roll längre?

Lyckligtvis fanns det hopp, inte skulle du behöva falla offer för en sjukdom som hittades under sängen för bara en månad sedan. Nej, Winter Corporation erbjöd en lösning, en lösning som de haft i rockärmen länge. Djup vila, att bli nerkyld, i dvala tills dess att forskningen kan hitta ett botemedel.


Var med i en nervkittlande kampanj med fantasy, skräck, mysterier, hat och intriger som Jag har arbetat med länge.
Jag behöver dig!
Jag behöver er!
Med en grupp på ytterligare fyra spelare kan detta äventyr verkligen komma till sin rätt.

//Lallo
nicklas@lallo.se

EDIT Jag har ändrat trådnamnet så att denna tråden kan användas för Rysslandsgruppen.
Var med och spela.

Dale

Låter jättekul, jag vill förmodligen vara med! (beror lite på vilka dagar du tänkt spela på osv.)

/Dale

roligt

Jag har tänkt två grupper på 3 spelare vardera, de första möterna så kommer det vara en stor grupp på 6pers men sedan så kommer det delas upp. Och i grupper om 3+SL så bör det gå att komma överäns om tider rätt lätt.
Var med och spela.

Usually_Insane

Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

roligt

Självklart att du får vara med om du vill! Och nu är vi snart tillräckligt många för att spela. Vi börjar nog spela om typ en månad från nu. Och om det är någon mer som vill vara med så har jag nog plats för en-två ytterligare spelare. Har just nu 5 klara intresse anmälningar och några som sagt att de varit intresserade sedan tidigare som jag inte hunnit kontakta.
Var med och spela.

roligt

Det börjar dra ihop sig och jag skulle vilja träffa alla spelarna individuellt för att skapa rollpersoner ett tag innan första spelmötet. Skriv gärna tider då ni kan, men inte innan helgen.

Jag skulle även uppskatta om en-två till spelare anmälde sig, ni som läser kanske kan höra runt, vet att folk som inte är i någon grupp sällan går in på detta forumet.
Var med och spela.

Usually_Insane

lite mer information om vilket spelsystem, lite åt vilket håll det var tänkt att rollspelandet skulle ta och sådana saker kan vara bra att ha, vet två personer på Högskolan som var sugna på rollspelande, kan ju höra mig för med dem på måndag
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

roligt

Citat från: "Usually_Insane"lite mer information om vilket spelsystem, lite åt vilket håll det var tänkt att rollspelandet skulle ta och sådana saker kan vara bra att ha, vet två personer på Högskolan som var sugna på rollspelande, kan ju höra mig för med dem på måndag

Sure, har varit tillbakahållsamm med mening men här kommer lite.

Regelsystemet som kommer att användas är med största sannilikhet Basic RolePlaying (BRP) men det finns även en del av min som skriker World Of Darkness (fast med helt egen setting).

Jag vill inte säga för mycket om världen i sig då elementen mysterie och upptäcka är väldigt centrala i kampanjen. Men jag kan avslöja att det kommer vara en hel del sagor och myter. Samt intriger mellan olika NPC:er och er givetvis. Utöver det så kan jag hänvisa till den text som står i start inlägget.

Alla ni spelare kommer att ha karaktärer tätt knutna till historien och därför så kommer det inte att vara något HackN'Slash äventyr men det kommer att finnas möjlighet om ni alla vill slåss givetvis, däremot så önskar jag inte att någon av er ska dö.

Kampanjen utspelar sig i en nutidsvärld men kommer att innehålla fantasy element.

Men för all del fråga på om det är något som ni undrar!

Ps: Två spelare låter Toppen! Ser ut som att ni är 4spelare för tillfället då jag fått en som tackat nej på grund av busstider. Jag skulle önska få ihop två grupper på 3-4spelare vardera men i värsta fall så blir det en grupp på 4spelare vilket fungerar även om jag måste göra några mindre ändringar.
Var med och spela.

bohlin

Hade ju vart kul att vara med. Sign me up!

roligt

Kan komma med lite mer info, tanken är att ni ska spela under en längre tid. Minst 1år skulle jag säga.

Sedan så är jag väldigt öppen över hur ni vill spela. Jag har inte tänkt så mycket strid men det är ändå upp till er, det är vårt spel tillsammans.

Fler spelare behövs/finns det plats för fortfarande.
Var med och spela.

SaraBiB11

Jag är jättegärna med, vi kanske ses i kväll i lokalen vid brädspelskvällen?
Jag spelar Roll

Bröderna Bengtsson


roligt

Toppen, då är ni 6 spelare nu. Så vi kan dra igång!

Jag lägger upp datum då jag kan. Och så kopierar ni listan och lägger till erat namn på de datum som passar er.

fredag september 23
lördag september 24
söndag september 25
tisdag september 27
tisdag oktober 4
fredag oktober 7
lördag oktober 8
söndag oktober 9
tisdag oktober 11
fredag oktober 14
Var med och spela.

Bröderna Bengtsson

fredag september 23 Erik,
lördag september 24 Erik,
söndag september 25 Erik,
tisdag september 27 Erik,
tisdag oktober 4 Erik,
fredag oktober 7 Erik,
lördag oktober 8 Erik,
söndag oktober 9 Erik,
tisdag oktober 11 Erik,
fredag oktober 14 Erik,

roligt

Efter att ha pratat med Simon så kan jag bekräfta att vi kommer kunna börja tidigast om två veckor. Men det är väll inga problem?
Var med och spela.