Glorantha second age söker nya spelare

Startat av snoffaz, december 07, 2009, 20.33

Föregående ämne - Nästa ämne

Usually_Insane

det beror på vem det är och hur dennes rollperson skall passa in i gruppen, är det någon speciell ni har tänkt er?
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

snoffaz

vad säger ni då ska jag sätta oss som sökande eller??

Napprix


nemesiswar

Citat från: "Usually_Insane"det beror på vem det är och hur dennes rollperson skall passa in i gruppen, är det någon speciell ni har tänkt er?

ingen som vet än, men jag kan nog få ihop det på ett bra sätt alltihop :)

Napprix

Ja det är bara att ta någon kille på Gedon ju kanske en fördel om han är jämngammal med oss eller så men det är ju absolut inget måste :D:D:D

Usually_Insane

jaja, det går bra för min del, min karaktär behöver nog lite mer fighters och så ;)
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

nemesiswar

Citat från: "Usually_Insane"jaja, det går bra för min del, min karaktär behöver nog lite mer fighters och så ;)


jo han behöver nån som slåss för hans ära man kanske skulle satsa på att hitta nån "devoted yojimbo" till dig :p :)

Usually_Insane

Anon: med tanke på att det bara finns en som gör nytta i släkten (tittar på Averell) så behöver jag en dedikerad livvakt som kan ta sitt ansvar och om nödvändigt offra sitt liv för mig (tittar på Averell som börjar springa bort) Nej, Kom tillbaka, lillebror! ;)

Edit: på tal om annat, jag kan inte den 27:de är det möjligt att byta datum?
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Napprix

HAHA en livvakt haha så du litar inte på dina 3 bröder alltså :P HEHE du kanske kan köpa en liten slavpojke som kan bära ditt enormt tunga tält :D hihi nä vi kanske skulle behöva någon som kan heala oss istället om inte annat ???

Usually_Insane

med tanke på att Averell är den bästa fightern, Och den bästa healern i gruppen...
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

nemesiswar

dags att skaffa heal spells som regenerate :p

Napprix

Ja men dom är ju as dyra hehe för dom fattiga äventyrarna som vi är :D hehe

roligt

ville ni ha en spelare till?? jag är intresserad.
Var med och spela.

nemesiswar

absolut! när kan du börja planera för att göra karaktär?

1. du får lite info om området Ralios och världen Glorantha via email från mig
2. vad har du tänkt för typ av karaktär stereotyper är Shaman, Krigare, Präst är dem mer typiska för den kulturen Orlanthi som dem andra är men fler finns såsom tex wizard
3. behöver en kortare karaktärs beskrivning med det mest simpla som utseende lite om uppväxten, livsmål etc jo fler roliga detaljer desto bättre men behöver inte vara nån flera sidor krönika
4. vi träffas och gör den matematiska delen på snubben
5. jag lägger in dig i spelet så fort som möjligt

roligt

min mail: nicklas@lallo.se

tror jag kan hela helgen och någon/några dagar nästa vecka +förhoppningsvis den helgen, vet säkrare imorgon kväll (torsdagen 4/2)
Var med och spela.