Drakar & Demoner - Cimir

Startat av Spiff Rymdspionen, juni 07, 2014, 20.13

Föregående ämne - Nästa ämne

maxx

Jag fortsätter väldigt gärna vara med!
Vi har fortfarande mycket att uträtta ;)

Nemo

Jag är gärna med och spelar. Det var ett tag sedan nu.

hake

Regelfråga:

Du skriver att man nu kan parera pilar med sköld (med minus för liten 10, medel 5 och stor full chans.) Men vad gäller för färdigheten UNDVIKA? Går det att undvika pilar/kastvapen och armborst? Krävs GERF-förmågan projektilparad i så fall? :/

Spiff Rymdspionen


Korrekt. Att parera avståndsvapen med närstridsvapen eller genom att undvika kräver gerfförmågan projektilparad 2.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Spiff Rymdspionen


Grupperna ser just nu ut som följer;

Grupp 1:

Fredrik Larsson
Nemo
Dina
Charlie
Hake

Grupp 2:

Robin
Max
Erik
Kari
Martin Larsson

Grupp 3:

Nisse
Anna
Peter
Stefan
Tamara


8 personer finns för tillfället i reserv. Beklagar om du ville vara med men inte fick en plats i introduktionen till denna delen. De som spelat med mig vet att det brukar falla av rollpersoner titt som tätt, så möjligheten för spel vid ett senare tillfälle är god. Om ditt namn ingår i en grupp men du känner att omständigheterna kring spel ändrats för dig, hör av dig så att jag kan ge platsen till någon annan.

Två saker kommer att avkrävas de som spelar med mig. Att de är medlemmar i Armagedon samt att det finns ett godkännande att föreningen söker bidrag för rollspelstillfällena där du närvarar. Detta sker då i sådana fall troligtvis till ett studieförbund.

Nästa steg blir att besluta om ett datum för karaktärsgörande. Detta kommer att ske gruppvis, så prata gärna ihop er om en dag som passar er. Här kommer vi också att gå igenom var karaktärerna kommer att påbörja sina äventyr, samt eventuella restriktioner. När karaktärerna är gjorda så bestämmer vi datum för spelstart.

Fram tills dess att jag ordnat med privata forum för respektive grupp så använder vi denna tråden.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

hake

Hej Carlos,

grupp 1 har nu pratat ihop sig och alla kan komma för karaktärsskapande och samkväm imorgon tisdag. Funkar det för dig?

//Hake

Dina

Tyvärr ingår inte jag i alla. Stryk tisdag :(
So long, suckers!

Ekerim

Citat från: Dina skrivet juni 30, 2014, 11.10
Tyvärr ingår inte jag i alla. Stryk tisdag :(
Hej, nu har även jag hittat hit igen.
Som Dina skriver så verkar det som om vi trotts diskussioner ändå inte var helt överens.
Grupp 1 får helt enkelt återkomma om datum för karaktärsskapande.
// Fredrik
"...för övrigt anser jag att forumet bör förstöras" - Cato den äldre

Ekerim

Högt ärade spelledare...

Grupp 1 har nu äntligen fått huvudet ur <censur> och kommit överens om en tid när alla kan :) och det blir imorgon tisdag.
Vi hoppas att du också kan för annars gör vi egna karaktärer med våra egna viktade tärningar :)

// Fredrik
"...för övrigt anser jag att forumet bör förstöras" - Cato den äldre

Robin

Grupp KREMM kan på onsdag. Passar det mr spieleleiter? :)
Jag vann combat med 13.

Spiff Rymdspionen


Båda dagarna funkar. Om ingen ylar högt så är jag där 18:00 med karaktärsblad och annat stuff, så får ni som behöver komma senare droppa in efter hand.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Niklas

När kan vi i grupp 3?
Torsdag?

Gobbos Spider

Torsdag funkar för mig.
I would never die for my beliefs because I might be wrong.

    Bertrand Russell

Usually_Insane

uhm, Torsdag skulle funka, men eftersom CG inte är där så får jag hålla i Brädspelet med, kan bli lite mycket spring, Få höra vad Tamara och Anna säger.



Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Anna Malmer